Poznaliśmy zwycięzców Hackathonu SDG Głównego Urzędu Statystycznego

20 listopada 2018

W dniach 9-10 listopada 2018 r. w siedzibie Głównego Urzędu Statystycznego odbył się hackathon popularyzujący Cele Zrównoważonego Rozwoju i dane statystyczne dotyczące SDGs. Wygrał zespół Statistical Technical Girls, który przedstawił grę „El Presidente”. Partnerem Hackathonu SDG było Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Podczas wydarzenia międzynarodowe zespoły stworzyły prototypy interaktywnych aplikacji webowych, skierowanych do młodzieży i promujących ideę zrównoważonego rozwoju, a zarazem korzystających z danych statystycznych dotyczących SDGs.

Po 24 godzinach intensywnej pracy zespołów i burzliwych obradach, jury wyłoniło najlepsze prototypy aplikacji. Nagrodzone zostały trzy zespoły programistów, które otrzymały nagrody w wysokości: 15 tys. zł za I miejsce, 10 tys. zł za II miejsce i 5 tys. zł za III miejsce.

Wygrał zespół Statistical Technical Girls, który przedstawił grę „El Presidente”, wizualnie i językowo atrakcyjną młodego pokolenia. Zdaniem twórców to właśnie gra jako forma aplikacji webowej jest dziś najlepiej odbierana przez młodzież. Poprzez swój produkt zwycięzcy hackathonu chcą uświadomić graczom, że to właśnie nasze lokalne decyzje mają wpływ na funkcjonowanie całego świata, a każdy z osobna jest ważny dla przyszłości planety.

Druga lokata przypadła zespołowi Infiniteam, który stworzył grę polegającą się na wcielaniu się w rolę osoby odpowiedzialnej za prowadzenie polityki zrównoważonego rozwoju. Na trzecim miejscu uplasował się SKN ESTYMATOR ze spersonalizowaną aplikacją, napisaną w języku R, która zbiera dane dla użytkownika i stworzona została przede wszystkim z myślą o instytucjach państwowych, biznesie i studentach.

Szczegółowe informacje na stronie internetowej Hackathonu SDG.

Dowiedz się więcej o Celach Zrównoważonego Rozwoju, korzystając z platformy wiedzy o SDGs na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl >>

Źródło: strona internetowa GUS