Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Z badań Boston Consulting Group wynika, iż w ostatnim roku wzrósł popyt na ekologiczne produkty. Rosnący trend utrzymuje się mimo globalnego spadku koniunktury.
Badanie przeprowadzone w 2008r. wykazało, że:
Kwestie bezpieczeństwa produktów dla zdrowia wciąż pozostają ważniejsze od kwestii ekologii, co jednakże nie wróży źle „zielonym produktom”. Ekologiczne produkty są bowiem w wielu przypadkach uznawane za zdrowe i bezpieczne (dotyczy to m.in. jedzenia, kosmetyków, zabawek dla dzieci). Firmy mają większą szansę na rozpromowanie swoich eko-produktów, jeśli przekonają konsumentów o ich wyższej jakości i bezpieczeństwie.
Do najbardziej popularnych eko-produktów należy żywność organiczna i przyjazne środowisku środki czystości, do najmniej – samochody hybrydowe i ekologiczne fundusze inwestycyjne.
Obserwatorzy rynku zastanawiają się, na ile ten trend utrzyma się w trakcie recesji. Mimo iż konsumenci deklarują gotowość zakupu droższych, ale ekologicznych produktów, firmy i tak, by utrzymać popyt na swoje produkty, nie mogą zażądać ceny wyższej o więcej niż 5-10%. Autorzy raportu pozostają optymistyczni i twierdzą, iż popyt na ekologiczne produkty nie powinien obniżyć się ze względu na spadek koniunktury. Ostrzegają jednakże, iż zarówno w czasach dobrobytu, a tym bardziej w czasie recesji, gotowość konsumentów do „przepłacania” za towary ekologiczne jest mocno ograniczona.
Badanie objęło 9000 konsumentów w wieku od 18 do 65 lat ze Wschodniej Azji, Europy i Ameryki Północnej. Z badania wynika, że Europejczycy są najbardziej świadomymi konsumentami. Wyniki badania zostały przedstawione 20 stycznia 2009 r. w najnowszym raporcie BCG „Capturing the Green Advantage for Consumer Companies”.
Źródło: WBCSD