Pierwszy w Polsce konkurs na kampanię społeczną roku

25 sierpnia 2010

Konkurs na kampanię społeczną roku to inicjatywa Fundacji Komunikacji Społecznej organizowana w ramach Portalu kampaniespoleczne.pl, której celem jest promocja dobrych praktyk w marketingu społecznym.

W konkursie oceniane są inicjatywy zawierające się w definicji marketingu społecznego. Poprzez marketing społeczny rozumie się wszelkie działania komunikacyjne, wykorzystujące takie narzędzia, jak reklama i public relations, które służą wspieraniu postaw prospołecznych lub, bezpośrednio, celom zawierającym się w następujących obszarach:

  • rozwój nauki, edukacji i wychowania,
  • ochrona i promocja zdrowia,
  • działanie na rzecz osób niepełnosprawnych,
  • promocja zatrudnienia i aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy,
  • pomoc społeczna,
  • upowszechnianie i ochrona praw kobiet,
  • promocja działalności wspomagającej rozwój gospodarczy i rozwój przedsiębiorczości,
  • krajoznawstwo oraz wypoczynek dzieci i młodzieży,
  • promocja kultury i sztuki,
  • ochrona tradycji,
  • upowszechnianie kultury fizycznej i sportu,
  • ekologia i ochrona zwierząt oraz dziedzictwa przyrodniczego,
  • porządek i bezpieczeństwo publiczne,
  • przeciwdziałanie patologiom społecznym,
  • ochrona wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich,
  • działania wspomagające rozwój demokracji i społeczeństwa obywatelskiego,
  • promocja umiejętności z dziedziny ratownictwa i ochrony ludności,
  • promocja postaw sprzyjających pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych,
  • promocja wolontariatu.

W konkursie biorą udział kampanie społeczne, które następnie oceniane są przez jury stanowiący Instytut Marketingu Społecznego (IMS). W jury zasiada m.in. Mirella Panek-Owsiańska – prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Kampanie są oceniane w pięciu kategoriach, uzależnionych od nadawcy tych kampanii:

  1. Inicjatywy obywatelskie (ngo, osoby prywatne i inicjatywy studenckie),
  2. Kampanie instytucji branżowych,
  3. Kampanie instytucji publicznych i agend rządowych,
  4. Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm,
  5. Inicjatywy polityczne.

Szczegółowe kryteria oceny kampanii wymienione są w regulaminie konkursu.

Kampanie mogą być zgłaszane przez nadawców lub osoby reprezentujące nadawców po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. Kampanie można nominować od 25 czerwca do 30 września 2009 roku.