Kompania Piwowarska promuje odpowiedzialną konsumpcję na Przystanku Woodstock

3 sierpnia 2017

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Kompania Piwowarska, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, po raz kolejny pojawi się w Kostrzynie nad Odrą, gdzie w czasie Przystanku Woodstock poprowadzi działania edukacyjne poświęcone odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

W przygotowanym przez KP „Miasteczku Leszka” będzie m.in. Strefa Sprawdź Promile, gdzie można skontrolować trzeźwość oraz dowiedzieć się, jak alkohol działa na organizm. W promowaniu odpowiedzialnego spożycia pomogą także przeszkoleni sprzedawcy piwa.

– Chcemy, aby nasze piwo towarzyszyło dorosłym ludziom w spędzaniu miłych chwil i kojarzyło się wyłącznie z przyjemnymi wydarzeniami. Warunkiem tego jest przede wszystkim bezpieczny powrót z koncertów do domu, ale także to, by w odpowiedniej chwili zamiast piwa wybrać wodę albo napój bezallkoholowy– wyjaśnia Małgorzata Walędzińska-Półtorak, odpowiedzialna w Kompanii Piwowarskiej za temat odpowiedzialnej konsumpcji. – Pomóc w tym mają cztery punkty na terenie festiwalu, w których można sprawdzić poziom promili profesjonalnym alkomatem.

Woodstockowicze w pewnym sensie sami zapracowali na te urządzenia – przed festiwalem firma przekazał WOŚP osiem nowoczesnych alkomatów, które zostały zakupione dzięki zbiórce surowców w Strefie Eko podczas ubiegłorocznego Przystanku. Jeden ze wspomnianych punktów kontroli trzeźwości znajduje się w Strefie Sprawdź Promile na terenie Miasteczka Leszka – uczestnicy festiwalu mogą w niej dodatkowo wypróbować alkogogle, umożliwiające doświadczenie widzenia świata po spożyciu alkoholu.

Oprócz Strefy Sprawdź Promile KP szykuje też Strefę Eko. Przygotowano w niej grę zręcznościową sprawdzającą spostrzegawczość uczestników festiwalu. Przyniesione do Strefy Eko surowce zostaną posegregowane, a następnie poddane recyklingowi. Leszek nagrodzi dbających o środowisko woodstockowiczów swoją festiwalową walutą, którą będzie można wymienić m.in. na eko poduszki wykonane z banerów reklamowych.

W tym roku za nalewakami z piwem stanie ponad 150 sprzedawców, którzy zostali przeszkoleni z zasad odpowiedzialnej sprzedaży. Podczas takich szkoleń, które łączą teorie z praktyką, uczyli się m.in., jak radzić sobie z trudnymi klientami i w jaki sposób odmawiać sprzedaży alkoholu nieletnim albo osobom nietrzeźwym. Stoiska z piwem zaopatrzono w tabliczki, a nalewaki w nalepki z informacją, że osoby niepełnoletnie i nietrzeźwe nie będą obsługiwane. Dodatkowo młodo wyglądający uczestnicy będą proszeni o okazanie dokumentu tożsamości.

Wierzymy, że festiwalowicze, z góry uprzedzeni, czego się od nich oczekuje, będą chętnie współpracować i sprzedaż piwa będzie przebiegać sprawnie i bez zakłóceń. Dla wielu uczestników będzie to już kolejna edycja festiwalu, więc nasze zasady nie powinny być dla nich niespodzianką – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak. – Wszystkie te działania podejmujemy w trosce o bezpieczeństwo i dobrą formę uczestników. Mamy nadzieję, że dzięki nim Przystanek Woodstock jak zwykle przejdzie do historii jako radosne święto muzyki i odpowiedzialnej, bezpiecznej zabawy.

źródło: materiały prasowe firmy