Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Już 37 lat minęło od słynnej wypowiedzi Miltona Friedmana, że społeczna odpowiedzialność biznesu ma tylko jeden wymiar: osiąganie zysków. Przez ten czas nastąpiły jednak ogromne zmiany w podejściu do tego zagadnienia.
Od menedżerów oczekuje się dziś, że będą się zajmować kwestiami etycznymi i społecznymi, których zakres ciągle się powiększa: globalne ocieplenie, los dzieci, prawa człowieka, przejrzystość działania, łapownictwo – to zaledwie parę przykładowych problemów. – Etyka wkracza dziś we wszystko, co wiąże się z biznesem: nie ma prawie dziedziny, która nie miałaby etycznego wymiaru – mówi Alastair Camp, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w banku Barclays, który w tym roku jest w czołówce firm ubiegających się o przyznawaną przez „FT” nagrodę „Solidny Bank”.
Autor: Fergal Byrne
Cały artykuł