Aktualności

17 marca 2023

Rusza druga edycja kampanii Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych

Od Partnerów

Wraz ze Światowym Dniem Konsumenta, obchodzonym 15 marca, rozpoczyna się druga edycja kampanii edukacyjnej Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych, mająca na celu zachęcić konsumentów do podejmowania decyzji żywieniowych w sposób bardziej świadomy. Ułatwiają to oznaczenia Nutri-Score, obecne na coraz większej liczbie produktów spożywczych.

17 marca 2023

Santander Bank Polska pomaga lokalnym społecznościom

Od Partnerów

Santander Bank Polska pomaga lokalnym społecznościom oraz dzieciom i młodzieży. Do końca marca można wnioskować o granty w dwóch programach – Tu Mieszkam, Tu Zmieniam Eko i Banku Młodych Mistrzów Sportu.

14 marca 2023

Raport Instratu: spółki z warszawskiej giełdy nie są gotowe na wyzwania klimatyczne

ESG w Polsce

Zespół ekspercki Instratu ostrzega – ¾ spośród 100 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie nie wyznaczyło celów redukcji emisji gazów cieplarnianych. W dodatku przyjęte zobowiązania nie są zgodne z porozumieniem paryskim – polskie spółki są na trajektorii 2,64°C wzrostu temperatury.

14 marca 2023

Zapraszamy do XII edycji Listków CSR POLITYKI

Aktualności FOB, ESG w Polsce

To już XII edycja zestawienia Listków CSR POLITYKI. Podobnie jak w roku poprzednim – prócz Złotych, Srebrnych i Białych – zostaną przyznane także Listki Zielone. Trafią one do firm, dla których redukcja negatywnego wpływu na klimat jest kluczowym elementem działań. Zachęcamy do wypełnienia ankiety! Termin upływa 14 kwietnia.

14 marca 2023

Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Od Partnerów

W ramach inicjatywy, firma zobowiązuje się do kontynuowania działań mających na celu zmniejszanie ilości opakowań wprowadzanych na rynek, zwiększenie ich recyklowalności i udziału surowców wtórnych, a także podjęcia działań w zakresie eliminacji opakowań nadmiernych i problematycznych, efektywnego wsparcia systemu zbiórki i recyklingu opakowań oraz podniesienia jakości i efektywności edukacji konsumentów.

14 marca 2023

Środowisko tematem trzeciego zjazdu 19. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu

Aktualności FOB,

W dniach 4-5 marca 2023 r. odbył się trzeci Zjazd Ambasadorek i Ambasadorów Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Wydarzenie było organizowane w ramach ścieżki edukacyjnej „E”. Studentki i studenci z całej Polski gościli w siedzibie Stena Recycling w Warszawie.

14 marca 2023

Rozpoczynamy prace nad Zasadami respektowania praw dziecka w biznesie

Aktualności FOB, ESG w Polsce,

Wspólnie z firmami i organizacjami eksperckimi chcemy wypracować rozwiązania, które w sposób należyty zabezpieczą prawa dziecka w odniesieniu do due dilligence. Dbałość o prawa człowieka jest bowiem istotnym elementem odpowiedzialności przedsiębiorstw i procedur należytej staranności w ramach raportowania ESG.

13 marca 2023

Farma wiatrowa LECH Nowy Staw III RWE rozpoczęła produkcję energii elektrycznej dla browarów Kompanii Piwowarskiej

Od Partnerów

Od 2021 r. 100% zapotrzebowania na energię elektryczną browarów należących do Kompanii Piwowarskiej jest pokrywane energią pochodzącą z wiatru dostarczaną przez RWE. Nowouruchomiona farma wiatrowa zaspokaja 54 proc. zapotrzebowania Kompanii Piwowarskiej na energię elektryczną niezbędną do warzenia piw w Dojlidy Browar Białystok, LECH Browary Wielkopolski i Tyskich Browarach Książęcych.

13 marca 2023

Od działań doraźnych po systemową pomoc – IKEA kontynuuje wsparcie na rzecz osób z Ukrainy

Od Partnerów

Po pamiętnym 24 lutego 2022 roku, IKEA Retail w Polsce podjęła szereg działań, dzięki którym pomoc otrzymało prawie 230 tys. osób (w Polsce i Ukrainie). Firma kontynuuje w tym roku projekty na rzecz osób, które musiały opuścić swoje domy i znalazły schronienie w Polsce i chce ich wesprzeć m.in. w zdobyciu zatrudnienia, nauce języka, integracji dzieci i młodzieży oraz ustabilizowaniu sytuacji życiowej, w tym znalezieniu nowego domu.

13 marca 2023

Sieć prowadzi reformulację receptur produktów marki własnej

Od Partnerów

Sieć Carrefour pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów w recepturach swoich produktów marki własnej, a także eliminuje dodatki niepożądane, wychodząc ponad aktualne przepisy prawa w tym zakresie. W 2022 roku dzięki zmianom receptur firma ograniczyła zużycie soli o ponad 3,5 tony, zużycie cukrów o prawie 17 ton oraz zużycie tłuszczu o 656 kilogramów. 

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc