Aktualności

4 sierpnia 2008

Zielonkawe oblicze marki

Do kreowania wizerunku firmy najczęściej wykorzystują działania, które niewiele kosztują, a mogą przyczynić się do poprawy relacji z klientami. Gdy w grę wchodzą inwestycje, dzięki którym można by naprawdę wiele zrobić dla środowiska, ale wymagałoby to wyrzeczeń w postaci choćby…

4 sierpnia 2008

Droga ludzi zbędnych

Kuba Wygnański, społecznik: Do części wykluczonych nie da się dotrzeć opowieściami o wędkach i rybach. Oni są ustawieni tylko na rybę i to nawet nie na łososia, ale na cokolwiek. Stąd potrzeba nowych pomysłów na pomoc – by te osoby…

4 sierpnia 2008

Biznes wciąż mało odpowiedzialny społecznie

W Polsce wciąż niewiele przedsiębiorstw posiada strategię CSR (Corporate Social Responsibility) czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. W krajach zachodnich jest ona niemal powszechna. Dariusz Ciepiela (Nowy Przemysł, 04.07.2008)

4 sierpnia 2008

CSR – sen spokojny księgowego

Wraz ze wzrostem świadomości społecznej zmienia się sposób prowadzenia firm. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) staje się natomiast nieodłącznym elementem budowy strategii marketingowej – firmom tego typu działania po prostu się opłacają. (Brief, 25.07.2008)

4 sierpnia 2008

Zyski z CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu to dość skomplikowany termin. Robocza definicja CSR według Komisji Europejskiej brzmi: „koncepcja, zgodnie z którą przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochrony środowiska w swoich strategiach działań na rynku, a także w stosunkach z różnymi grupami interesariuszy”….

4 sierpnia 2008

Jak stracić, by zyskać

Przedsięwzięcia służące dobru ogólnemu podejmuje się nie licząc na zysk, jednak potrzeba na to pieniędzy. Ich źródłem są darowizny, składki, środki publiczne, a w przedsiębiorstwach podejmujących inicjatywy społeczne – własna działalność gospodarcza. Pieniędzy jest jednak ciągle zbyt mało. Skąd je…

4 sierpnia 2008

Społeczna odpowiedzialność biznesu to inwestycja w przyszłość firmy

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie fanaberia, lecz inwestowanie. Grunt, żeby nie zapominać o tym, że szlachetne działania na rzecz otoczenia mają, w długiej perspektywie, przynosić korzyść firmie. Z drugiej strony nie wolno traktować CSR jako narzędzia nachalnej autopromocji. Krzysztof Orłowski…

1 sierpnia 2008

Dla budowania wiarygodności i reputacji

Chcąc sprostać nowym oczekiwaniom związanym z rolą instytucji finansowych w społeczeństwie i ich odpowiedzialnością, a także utrzymać dobrą pozycję na rynku, bankowcy powinni wnikliwiej przyjrzeć się strategiom opartym na społecznej odpowiedzialności biznesu. Liliana Anam (Bank, 01.07.2008)

30 lipca 2008

Lipcowe wiadomości z CSR Europe

Od Partnerów

Serdecznie zapraszamy do lektury wybranych artykułów z CSR Europe z lipca. W tym miesiącu mogą Państwo zapoznać się z oceną skuteczności prawa unijnego dotyczącego środowiska naturalnego, prezentacją: przewodnika HP, nowej platformy poświęconej inwestycjom społecznie odpowiedzialnym, Zestawu Narzędzi Zdrowego Odżywiania, nowego…

16 lipca 2008

Milion miło dostać

„Pamiętam początki współpracy z niektórymi firmami i nie były one chwalebne” – mówi w rozmowie z Danutą Biebrzańska i Hanną Jaworowską, Janina Ochojska, prezes Polskiej Akcji Humanitarnej – „Przedsiębiorcy przychodzili do nas i mówili: proszę, ja tu kładę milion. Milion…

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc