Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Do kreowania wizerunku firmy najczęściej wykorzystują działania, które niewiele kosztują, a mogą przyczynić się do poprawy relacji z klientami. Gdy w grę wchodzą inwestycje, dzięki którym można by naprawdę wiele zrobić dla środowiska, ale wymagałoby to wyrzeczeń w postaci choćby…
Kuba Wygnański, społecznik: Do części wykluczonych nie da się dotrzeć opowieściami o wędkach i rybach. Oni są ustawieni tylko na rybę i to nawet nie na łososia, ale na cokolwiek. Stąd potrzeba nowych pomysłów na pomoc – by te osoby…
W Polsce wciąż niewiele przedsiębiorstw posiada strategię CSR (Corporate Social Responsibility) czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. W krajach zachodnich jest ona niemal powszechna. Dariusz Ciepiela (Nowy Przemysł, 04.07.2008)
Wraz ze wzrostem świadomości społecznej zmienia się sposób prowadzenia firm. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) staje się natomiast nieodłącznym elementem budowy strategii marketingowej – firmom tego typu działania po prostu się opłacają. (Brief, 25.07.2008)
Społeczna odpowiedzialność biznesu to dość skomplikowany termin. Robocza definicja CSR według Komisji Europejskiej brzmi: „koncepcja, zgodnie z którą przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochrony środowiska w swoich strategiach działań na rynku, a także w stosunkach z różnymi grupami interesariuszy”….
Przedsięwzięcia służące dobru ogólnemu podejmuje się nie licząc na zysk, jednak potrzeba na to pieniędzy. Ich źródłem są darowizny, składki, środki publiczne, a w przedsiębiorstwach podejmujących inicjatywy społeczne – własna działalność gospodarcza. Pieniędzy jest jednak ciągle zbyt mało. Skąd je…
Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie fanaberia, lecz inwestowanie. Grunt, żeby nie zapominać o tym, że szlachetne działania na rzecz otoczenia mają, w długiej perspektywie, przynosić korzyść firmie. Z drugiej strony nie wolno traktować CSR jako narzędzia nachalnej autopromocji. Krzysztof Orłowski…
Chcąc sprostać nowym oczekiwaniom związanym z rolą instytucji finansowych w społeczeństwie i ich odpowiedzialnością, a także utrzymać dobrą pozycję na rynku, bankowcy powinni wnikliwiej przyjrzeć się strategiom opartym na społecznej odpowiedzialności biznesu. Liliana Anam (Bank, 01.07.2008)
Serdecznie zapraszamy do lektury wybranych artykułów z CSR Europe z lipca. W tym miesiącu mogą Państwo zapoznać się z oceną skuteczności prawa unijnego dotyczącego środowiska naturalnego, prezentacją: przewodnika HP, nowej platformy poświęconej inwestycjom społecznie odpowiedzialnym, Zestawu Narzędzi Zdrowego Odżywiania, nowego…
„Pamiętam początki współpracy z niektórymi firmami i nie były one chwalebne” – mówi w rozmowie z Danutą Biebrzańska i Hanną Jaworowską, Janina Ochojska, prezes Polskiej Akcji Humanitarnej – „Przedsiębiorcy przychodzili do nas i mówili: proszę, ja tu kładę milion. Milion…
Wybierz rok
Wybierz miesiąc