Fundacja Orange

Przejdź na stoisko »

W Orange Polska od kilku lat prowadzimy politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
we wszystkich obszarach działalności. Fundamentem strategii CSR jest odpowiedzialne zarządzanie – nasze wartości, zasady etyki, zgodność z wymogami oraz dialog z interesariuszami jako narzędzie poznawania ich oczekiwań.
Na tym fundamencie opierają się cztery filary strategii CSR:

  • Rozwój społeczno-cyfrowy – Czynimy nowe technologie sprzymierzeńcem rozwoju ekonomicznego i społecznego
  • Bezpieczna sieć – Sprawiamy, że korzystanie z najnowszych technologii było proste i wolne od zagrożeń.
  • Czyste środowisko – Realizujemy nasze cele biznesowe z poszanowaniem zasad ekologii i w harmonii ze środowiskiem.
  • Zaangażowany zespół – Tworzymy kulturę współpracy, w której wszyscy pracownicy czują się szanowani oraz swobodnie realizują cele zawodowe i życiowe pasje.

Ważną częścią strategii jest Fundacja Orange, która już pod ponad 15 lat prowadzi projekty społeczne, dzięki którym nowe technologie stają się sprzymierzeńcem rozwoju społecznego.

Fundacja Orange prowadzi darmowe programy dla szkół – Mega Misja (dla klas 1 – 3), #SuperKoderzy (dla klas 4 – 8), uczy dzieci i młodzież zasad bezpiecznego internetu, podstaw programowania, robotyki, sztucznej inteligencji i druku 3d. Wspiera rozwój cyfrowy lokalnych społeczności w Pracowniach Orange. Współtworzy też kreatywne pracownie FabLab powered by Orange, gdzie  w nurcie „zrób-to-sam” można projektować i wykonać przedmioty, zdobywając nowe umiejętności. Fundacja Orange koordynuje także największy w Polsce wolontariat pracowniczy, angażując rocznie 3500 pracowników do pomagania innym. Wolontariusze prowadzą akcje społeczne na rzecz lokalnych społeczność, edukują dzieci i młodzież i podejmują działania prośrodowiskowe.

Planowane działania na stoisku

Na stoisku Fundacji Orange odwiedzający będą mieli okazję:

  • poznać działania społeczne Fundacji Orange;
  • przekonać się jak działa jeden z największych wolontariatów pracowniczych w Polsce zarządzany dedykowaną aplikacją – jak jest koordynowany, jak funkcjonuje aplikacja, jak komunikujemy o wolontariacie do pracowników itp.;
  • sprawdzić, jak Orange Polska tworzy i realizuje strategię działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju – poznać przykłady działań;
  • porozmawiać o tym, jak zarządzać różnorodnością w firmie;
  • dowiedzieć się jak zorganizować dialog z interesariuszami;
  • porozmawiać z ekspertami;
  • zapoznać się z materiałami edukacyjnymi.

Planowane działania przy Gorącym Stoliku

Chcemy:

  • poznać działania społeczne Fundacji Orange;
  • przekonać się jak działa jeden z największych wolontariatów pracowniczych w Polsce zarządzany dedykowaną aplikacją – jak jest koordynowany, jak funkcjonuje aplikacja, jak komunikujemy o wolontariacie do pracowników itp.;
  • sprawdzić, jak Orange Polska tworzy i realizuje strategię działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju – poznać przykłady działań;
  • porozmawiać o tym, jak zarządzać różnorodnością w firmie;
  • dowiedzieć się jak zorganizować dialog z interesariuszami;
  • porozmawiać z ekspertami;
  • zapoznać się z materiałami edukacyjnymi.

Harmonogram

Poniedziałek (5 października) Strategia CSR, Monika Kulik
Wtorek (6 października) Fundacja Orange – nasze programy i sprawdzone metody prowadzenia działań społecznych – Łucja Kornaszewska-Antoniuk
Środa (7 października) Ekologia – wyzwania i pomysły, Hanna Jaworska-Orthwein
Czwartek (8 października) Wolontariat – jak koordynować wolontariatem pracowniczym, dobre praktyki, Magda Mierzwińska
Piątek (9 października) Różnorodność – jak nią zarządzać, dobre praktyki, Monika Kulik

Linki i multimedia