Rozwój, świadomość i ochrona. Marka VIVE Profit stawia na rozwój, pamiętając o odpowiedzialności biznesu

28 kwietnia 2021

Dotyczy firmy: Grupa VIVE,

Społeczna odpowiedzialność biznesu wkroczyła do naszych szaf. CSR* w praktyce stosuje coraz większa liczba znanych marek modowych, w tym m.in. Wrangler, który zaprezentował specjalną platformę zrównoważonego rozwoju. Sieć VIVE Profit dynamicznie się rozwija i otwiera kolejne lokalizacje (już w maju sieć zadomowi się w Bytomiu), jednocześnie pamiętając o tym jak istotnym zagadnieniem są praktyczne działania CSR-owe.

Interesując się branżą fashion w dzisiejszych czasach nie sposób jest nie wiedzieć, czym jest CSR. Znane marki prześcigają się w nowych kampaniach i projektach, które chronią naszą planetę, zasoby, czy ludzi. To ważny ruch i konsekwencja zwiększającej się świadomości społeczeństwa na temat tego, jak mocno biznes eksploatuje m.in. środowisko naturalne (np. wodę, energię, jak mocno zanieczyszcza otoczenie).

– CSR to dziś konieczność i silny fundament odpowiedzialnego biznesu. To zysk dla firm i jednocześnie dla nas i naszej planety. Jako VIVE Profit, a więc marka, która dynamicznie poszerza swój zasięg i ofertę, potrafimy zatrzymać się i pomyśleć, co możemy zrobić, aby temu rozwojowi towarzyszyło również wsparcie dla natury, czy lokalnych społeczności. Dzięki temu, że jesteśmy częścią VIVE Group, lidera recyclingu tekstyliów w Polsce i Europie, posiadamy ogromne możliwości w tym zakresie i z nich korzystamy – mówi Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit.

Dowodem na to, że światowy rynek fashion „myśli CSR-owo” jest np. Wrangler, jedna z największych marek produkujących odzież jeansową na świecie. Amerykańska firma uruchomiła platformę zrównoważonego rozwoju WeCare Wrangler™, która w klarowny sposób przedstawia dorobek marki w kontekście produktów i produkowania ich w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu proces ten obciążał środowisko. WeCare Wrangler™ to swoisty „drogowskaz” społecznej odpowiedzialności biznesu dla branży.

Dynamicznemu rozwojowi marki będącej własnością VIVE Textile Recycling, lidera recyclingu tekstyliów, towarzyszą działania wpisujące się w globalne trendy CSR. VIVE Profit to ważny element gospodarki obiegu zamkniętego VIVE Group, która nadaje tekstyliom sprowadzanym z krajów Europy zachodniej drugie życie i dąży do 100% wykorzystania posiadanych zasobów.

Poprzez 39 sklepów (ten w Bytomiu będzie 40-tym obiektem w Polsce, nie licząc butiku VIVE Premium w Warszawie) sieć oferuje swoim Klientom setki tysięcy ubrań second hand wysokiej jakości, jednocześnie wspierając tak istotne ruchy jak np. zero waste (dążenie do zminimalizowania generowania odpadów przez człowieka).

Działania marki przeciwstawiają się również nurtowi fast fashion, który zakłada szybką produkcję nowych kolekcji i ich sprzedaż. W konsekwencji do szaf Klientów zbyt często trafiają nowe ubrania,
a stare w wielu przypadkach trafiają na wysypiska śmieci. W takich warunkach rozkładają się bardzo długo, szkodząc naturze (zanieczyszczone powietrze, gleba, woda).

– Oprócz działań mających na celu popularyzację second hand, gdzie ruch ten generuje wymierne korzyści dla środowiska, stawiamy na edukację społeczeństwa i poszerzanie ich świadomości. To bardzo ważne, aby zacząć właśnie od wiedzy ludzi, ponieważ odpowiednie informacje zmotywują ich do konkretnych działań. Edukujemy m.in. poprzez nasze kanały komunikacji, jak social media, gdzie podpowiadamy np. w jaki sposób zbudować funkcjonalną szafę kapsułową. Ludzie muszą mieć świadomość, że ich wybory mają wpływ na naszą planetę – mówi Jarosław Urban, Dyrektor Sprzedaży w Pionie Handlowym.

Więcej informacji na temat działań CSR VIVE Profit i VIVE Group –  LINK.

źródło: mat. pras.