Moda na Eko-Bloga

17 lipca 2009

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Kompania Piwowarska, jedna z największych firm piwowarskich na polskim rynku piwa zachęca do….pisania eko-blogów. W ten sposób firma chce szerzyć eko-ideę wśród swoich pracowników i ich rodzin. A wszystko w ramach programu „Zgrani z naturą”.

Eko-blogi mają odpowiedzieć na pytanie: „Z jakimi zaniedbaniami ekologii spotykamy się w pracy i poza nią?”.  Powstałe wpisy mają pokazać jak bardzo pracownicy Kompanii są wyczuleni na środowisko naturalne oraz w jakim stopniu zaangażowali się w jego ochronę. Swoje blogi pracownicy mogą zakładać na stronie „Zgranych z naturą”

Eko-blog to kolejna odsłona ekologicznego programu Kompanii Piwowarskiej „Zgrani z naturą”, który został uruchomiany w kwietniu 2007 roku i od tego czasu z powodzeniem edukuje i bawi pracowników firmy.

Ambicją „Zgranych z naturą” jest nadanie ekologii ludzkiej twarzy. Zamiast zniechęcać patosem i straszyć katastroficznymi wizjami, program mówi prostym, świeżym językiem, wykorzystuje elementy humoru i zaskoczenia. Wszystkie akcje i działania firmowane przez „Zgranych z Naturą” mają uświadamiać, informować oraz uwrażliwiać na tematy związane z ekologią, z którymi stykamy się w codziennym życiu, a przede wszystkim podsuwać sprawdzone rozwiązania. Rozwiązania, które nie będą istniały na papierze w formie kolejnej deklaracji, ale zostaną wdrożone w życiu prywatnym. Mamy ambicję, aby pracownicy Kompanii Piwowarskiej byli równie ekologiczni w firmie jak i poza nią – wyjaśnia Katarzyna Wilczewska Public Affairs Manager i jedna z pomysłodawców programu.

Oczywiście „Zgrani z naturą” to nie tylko nauka i zabawa, ale także liczne akcje i eko-konkursy z nagrodami. Ubiegłoroczna zwyciężczyni „Zgranych z naturą” – Iwona Bartosiewicz, operator procesów technologicznych w tyskim browarze – w nagrodę za swoje zaangażowanie i eko-postawę całej rodziny, pojechała w podróż życia do amazońskiej dżungli. W wyprawie towarzyszyła jej znana podróżniczka Beata Pawlikowska.

W ramach „Zgranych z naturą” w KP odbył się także cykl eventów „Zielona szafa” – czyli modowe szaleństwo polegające na wymianie ubrań i dodatków w gronie koleżanek z pracy i nie tylko.