Młodzi wolą firmy stabilne od etycznych

8 czerwca 2011

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Universum, reputacja i sukces rynkowy pracodawcy, a nie stosowane przez niego standardy etyczne są dzisiaj najważniejsze dla młodych ludzi.

Według rankingu „Idealny Pracodawca 2011”, który powstał w oparciu o ponad 60 700 opinii wyrażonych przez 19 890 studentów najlepszych uczelni w Europie, reprezentujących 135 narodowości, najważniejszymi cechami przyszłego pracodawcy w oczach studenta są kolejno: dobra reputacja (72%), sukces rynkowy (70%) i prestiż (66%). Najmniejsze znaczenie zdają się mieć dla nich społeczna odpowiedzialność biznesu (33%) oraz wysokie standardy etyczne (30%).

W rankingu studentów jako pracodawca marzeń wygrał Apple, na drugim miejscu znalazł się Google, na trzecim firma konsultingowa McKinsey & Company. W rankingu studentów kierunków inżynieryjnych liderem jest Google, zaraz za nim lokują się Audi i EADS, na dalszych pozycjach znajdują się BMW i Apple, które były numerem dwa w ubiegłym roku. Wśród studentów nauk ścisłych, humanistycznych oraz IT idealnym pracodawcą wciąż pozostaje Google.

Pełen ranking dostępny jest tutaj.

Źródło: Nowy Obywatel, Universum