Lokalni dostawcy owoców i warzyw w kampanii Kaufland

11 października 2023

Dotyczy firmy: Kaufland Polska,

Kaufland od ponad dwudziestu lat konsekwentnie stawia na produkty regionalne, a świeże owoce i warzywa nabywa przede wszystkim od krajowych i lokalnych producentów. Firma zaprosiła wybranych partnerów do kampanii pod hasłem „Współpraca z gruntu udana”, w której pokazuje konsumentom, od kogo dokładnie pochodzą świeże warzywa i owoce w Kaufland.

Polacy coraz częściej chcą kupować krajowe produkty – aż 9 na 10 ankietowanych twierdzi, że polska marka zachęca do podjęcia decyzji o zakupie. W przypadku owoców i warzyw dla konsumentów ważna okazuje się także informacja o pochodzeniu, uprawie i dostawie produktu. Coroczne badania spożycia owoców i warzyw pokazują, że zakup u lokalnych sprzedawców gwarantuje wysoką jakość. W ślad za tym idzie Kaufland, który dzięki uruchomionej właśnie kampanii pod hasłem „Współpraca z gruntu udana”, przybliża klientom sylwetki wybranych producentów owoców i warzyw, z którymi współpracuje.

Współpaca przebiega na zasadzie umów kontraktowych, zobowiązujących sieć do zakupu całego plonu przewidzianego na dany sezon uprawowy w zamian za gwarancję określonej jakości. Kaufland ma pełną kontrolę nad danymi artykułami, zanim jeszcze trafią sklepów. Sieć w pełni nadzoruje każdy etap produkcji, począwszy od doboru gatunku i selekcji nasion, przez sadzenie i kontrolę wzrostu, aż po dojrzewanie i zbiory. Sprawdza sposób nawożenia, stosowane środki ochrony roślin i kładzie nacisk na minimalizowanie poziomu pozostałości pestycydów.

– Wspieramy polskich producentów owoców i warzyw, zapewniając im bezpieczeństwo oraz stabilność w postaci stałej współpracy i gwarancji zakupu całości towaru objętego umową. Teraz idziemy o krok dalej i zapraszamy ich do wspólnej kampanii promującej tę współpracę. Dzięki temu nasi klienci mogą zobaczyć, kto stoi za ich ulubionymi, świeżymi owocami i warzywami w Kaufland, i mogą poznać tych lokalnych dostawców tak, jak znają ulubionych sprzedawców w osiedlowych sklepikach. Chcemy też przekonać ich, że kupują warzywa i owoce z pewnego źródła, tak, jak lubią – mówi Wojciech Szczepanowski, dyrektor Pionu Zakupu Owoce i Warzywa.

W sklepach sieci Kaufland dostępnych będzie aż 68 produktów kontraktowych pochodzących od kilkudziesięciu dostawców, w tym: kapusta biała, korzeń selera, korzeń pietruszki oraz borówka amerykańska. Opracowano specjalne logo „Uprawy kontraktowe”, którym produkty te są oznaczone w sklepach. Obecność znaku potwierdza regionalność  i wysoką jakość artykułów oraz ułatwia ich zlokalizowanie. Materiały fotograficzne i wideo z udziałem lokalnych producentów są eksponowane na stronie internetowej sieci, w mediach społecznościowych, a także w gazetkach promocyjnych i materiałach POS.

Aby przybliżyć klientom temat upraw kontraktowych w sieci Kaufland, opracowano stronę internetową.

Źródło: inf. pras.