Golden Arrow dla „Sprawdź promile”

20 lipca 2010

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Odpowiedzialnościowy program Kompanii Piwowarskiej „Sprawdź promile” został wyróżniony w prestiżowym konkursie Golden Arrow w kategorii marketing mobilny. Program ma przeciwdziałać nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Od dwóch lat w Polsce działa program społeczny „Sprawdź promile”, dzięki któremu telefon komórkowy możemy zamienić na podręczny alkomat. Już ponad 10.000 osób przyłączyło się do programu i korzysta z niego całkiem gratis.

Nie musimy jednak dmuchać w telefon, tylko należy zainstalować nieduży programik, taki kalkulatorek alkoholowy. Wprowadzamy tam najważniejsze dane i program oblicza, kiedy wypity alkohol będzie spalony” – wyjaśnia Paweł Kwiatkowski rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Program powstał aby przeciwdziałać prowadzeniu pojazdów po spożyciu alkoholu.

Osoba, która kieruje, będąc w stanie nietrzeźwości, popełnia przestępstwo zagrożone karą do dwóch lat pozbawienia wolności” – przypomina Mariusz Sokołowski z Komendy Głównej Policji. „Natomiast jeśli taki kierowca spowoduje wypadek, to kara może być znacznie wyższa, bo jej górna granica to 4 i pół roku pozbawienia wolności.” – dodaje.

Jak działa aplikacja?
Jeśli chcemy korzystać z tej aplikacji, wystarczy wejść na stronę internetową www.sprawdzpromile.pl lub wysłać zwykły sms pod numer 70958 o treści PROMILE (koszt to 61 groszy brutto). Program przyjdzie na nasz telefon.

Jak go używać? Podajemy wiek, wagę, oraz alkohol jaki piliśmy. Te dane wystarczą, aby szybko sprawdzić jaki jest szacunkowy stan upojenia. Aplikacja ma także szereg innych funkcji, np. możliwość sprawdzenia dopuszczalnych norm w Krajach Unii Europejskiej. Możemy także zagrać w grę, sprawdzającą nasz refleks. Dobrym rozwiązaniem jest możliwość zamówienia taksówki bezpośrednio z programu.

Golden Arrow
Golden Arrow to jeden z najważniejszych konkursów w polskim środowisku reklamowym. Można nawet powiedzieć, że o podwójnej wartości. W 2005 roku zdecydowano bowiem o połączeniu dwu innych festiwali reklamowych Złotej Strzały i Boomeranga – tak narodził się Golden Arrow. Twórcom aplikacji „Sprawdź promile” przyświecało przekonanie o ogromnej, także osobistej użyteczności aplikacji.  Teraz każdy Polak ma szansę stwierdzić jakie są jego optymalne możliwości konsumpcji piwa.

Źródło: Biuro Prasowe Kompanii Piwowarskiej