Carrefour Polska z nagrodą Good Egg Award 2023 za działania na rzecz kur niosek

2 czerwca 2023

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Firma Carrefour zobowiązała się wycofać ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego przed nadejściem 2025 roku, a od czterech lat nie oferuje ich w ramach marki własnej. Działania te zostały docenione przez organizację Compassion in World Farming, która przyznała Carrefour wyróżnienie Good Egg Award 2023.

W Europie żyje około 360 milionów kur, z czego ponad połowa znajduje się w uprzemysłowionych systemach klatkowych. Prawo unijne przewiduje dla tych zwierząt 750 cm2 powierzchni życiowej2 – dla porównania kartka formatu A4 ma niewiele mniej, bo 623 cm2 powierzchni. Carrefour od 2019 nie sprzedaje, w ramach marki własnej, jaj pochodzących z takiego chowu.

Good Egg Award 2023 za zaangażowanie i innowacje

Niezależne jury powołane przez organizację Compassion in World Farming, złożone z ekspertów z dziedziny dobrostanu zwierząt i zrównoważonej produkcji doceniło ten fakt, przyznając Carrefour Polska prestiżową nagrodę Good Egg Award 2023. Wzięto pod uwagę różne czynniki, począwszy od zaangażowania firmy, przez wpływ na poprawę standardów hodowli kur, innowacyjność działań po jakość współpracy z organizacjami pozarządowymi i społecznością lokalną. Doceniono także długotrwałe zaangażowanie w poprawę warunków dla zwierząt hodowlanych.

– Carrefour realizując swoją strategię transformacji żywieniowej, od wielu lat jest zaangażowany w promowanie odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiliśmy do European Chicken Commitment, europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych, a także zobowiązaliśmy się m.in. do całkowitego wycofania ze sklepów jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, już 4 lata temu wycofując je z naszych produktów marek własnych. Wyróżnienie Good Egg Award 2023 jest dla nas zachętą do dalszego udoskonalania naszych praktyk oraz wprowadzania kolejnych innowacji. Jest także potwierdzeniem naszej wiodącej pozycji w sektorze detalicznym, pod względem zrównoważonej produkcji i odpowiedzialności wobec zwierząt – mówi Barbara Kowalska, dyrektorka działu CSR i jakości w Carrefour Polska.

Realne działania Carrefour na rzecz dobrostanu zwierząt

W ramach swojego programu zrównoważonego rozwoju, Carrefour ustanowił surowe normy i wytyczne dla dostawców – ma to zapewnić, że zwierzęta są hodowane w odpowiednich warunkach. Firma promuje również systemy hodowli, które minimalizują stres zwierząt i zapewniają im naturalne środowisko. Carrefour nieprzerwanie współpracuje z organizacjami, mającymi za zadanie dbanie o dobrostan zwierząt.

Ważnym krokiem w tym kierunku było zobowiązanie Carrefour do całkowitego wycofania ze sprzedaży żywego karpia do 2021 roku. Zobowiązanie to zostało wypracowane wspólnie z dostawcami sieci, którzy mieli czas na dostosowanie swojej hodowli do nowych warunków przygotowania i transportu ryb.

W przypadku wołowiny i wieprzowiny, Carrefour dostosowuje swoją ofertę marki własnej do 10 priorytetowych obszarów dotyczących dobrostanu zwierząt, takich jak zagęszczenie hodowli, dostęp do światła, troska o behawioryzm czy transport. Celem jest zapewnienie wyższych standardów hodowli zwierząt i jakości produktów oferowanych klientom.

Warto również zwrócić uwagę na markę „Jakość z Natury” Carrefour, która powstała we współpracy z polskimi rolnikami prowadzącymi gospodarstwa zgodnie z zasadami rolnictwa zrównoważonego. Produkty tej marki, takie jak pstrąg, jaja z wolnego wybiegu, miód, masło czy twaróg, są kontrolowane pod kątem dobrostanu zwierząt, co stanowi istotny element ich jakości.

Źródło: inf. pras.