Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Provident w 25 roku swojej działalności podejmował wiele inicjatyw z zakresu zrównoważonego rozwoju i projektów charytatywnych. Już trzy dni po wybuchu wojny w Ukrainie firma rozpoczęła projekt „Dom Matki”, w którym pomoc znalazły kobiety z dziećmi w trudnej sytuacji życiowej.
Oddział Panattoni BTS rozpoczyna długoterminową akcję pomocy schroniskom dla bezdomnych zwierząt. Z inicjatywy zespołu powołany został program, w ramach którego pomoc uzyskają schroniska zlokalizowane w pobliżu realizowanych inwestycji. Pilotażowy projekt objął schronisko OTOZ Animals w Tczewie.
„Eko od dziecka” to program edukacyjny sieci Kaufland Polska. Jego celem jest szerzenie wiedzy wśród najmłodszych w temacie ochrony środowiska. Druga edycja programu poświęcona była marnowaniu żywności. Ponad 600 uczniów poznało zasady świadomego wykorzystywania produktów spożywczych, a pięcioro laureatów konkursu wzięło udział w warsztatach kulinarnych zero waste.
Carrefour Polska oraz EKO-Punkt Organizacja Odzysku Opakowań wspólnie uruchamiają test nowego systemu kaucyjnego w województwie śląskim. W dziesięciu sklepach Carrefour w regionie można oddawać butelki plastikowe oraz puszki aluminiowe po napojach. Za każde zwrócone opakowanie, sieć wypłaci klientom 15 groszy w postaci bonów, którymi od razu można zapłacić za zakupy.
Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje publiczne, w których zachęca wszystkie zainteresowane strony do przesłania uwag na temat projektu Wytycznych na temat przygotowania porozumień dotyczących zrównoważonego rozwoju w sektorze rolnictwa („Wytyczne”) z wykorzystaniem nowego wyłączenia z reguł konkurencji UE wprowadzonego podczas niedawnej reformy wspólnej polityki rolnej („WPR”).
Do 10 lutego można zgłaszać firmy do 26. edycji konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Szansę na nagrodę mają przedsiębiorstwa prywatne, państwowe i fundacje utworzone przez firmy zaangażowane m.in. w pomoc uchodźcom i Ukrainie, wspierające działania na rzecz lokalnych społeczności, zdrowia, różnorodności, ochrony środowiska oraz angażujące pracowników w wolontariat. Hasło tegorocznej edycji to „Dobro nie zna granic!”.
WBCSD i WRI uruchomiły proces konsultacji związany z rewizją Greenhouse Gas Protocol – najbardziej rozpowszechnionego i uznanego standardu związanego z liczeniem emisji szkodliwych gazów cieplarnianych. To odpowiedź na zmiany m.in. w otoczeniu regulacyjnym oraz głosy interesariuszy.
Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka otrzymała najwyższe oceny od CDP Disclosure Insight Action za wyniki i przejrzystość w raportowaniu w zakresie walki ze zmianami klimatycznymi, bezpieczeństwa wodnego i walki z wylesianiem. Grupa Jerónimo Martins już trzeci rok z rzędu jest pierwsza na świecie w sektorze handlowym. Ocena objęła ponad 18,7 tys. firm, które stanowią połowę globalnej kapitalizacji rynkowej. Biedronka, partner strategiczny FOB, poprzez szereg swoich proekologicznych działań, ma istotny udział w uzyskanym wyniku Grupy Jerónimo Martins.
Do największego projektu wolontariatu pracowniczego w Kompanii Piwowarskiej – Szlachetnej Paczki zgłosiło się w tym roku ponad 1700 pracowników firmy, na czele których stało 57 liderów. Dzięki ich zaangażowaniu pomoc otrzymało 57 rodzin, osób chorych i samotnych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej.
Bank otrzymał tytuł „Lidera rynku” w trzech kategoriach rankingu. Docenione zostały przede wszystkim działania społeczne realizowane przez bank oraz te, na rzecz promowania różnorodności i inkluzywności. Ten sam tytuł Santander Bank Polska zdobył również za produkty i usługi cyfrowe, które oferuje swoim klientom.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc