„A bit of Culture” – nowy numer CRnavigatora

12 kwietnia 2010

Ukazał się kolejny numer magazynu CR Navigator, tym razem poświęcony tematyce kultury w kontekście społecznej odpowiedzialności sektora biznesu.

Nowy numer kwartalnik, zatytułowany „A bit of Culture”, poświęcony jest zagadnieniu kultury na rynku CSR oraz jej znaczeniu przez pryzmat zrównoważonego inwestowania. Podejmowany jest w nim temat kultury zarówno w kontekście globalnych trendów ekologicznej sztuki użytkowej jak i kultury jako dźwigni dla marek miejskich. Poruszane są kwestie zaangażowania społecznego z punktu widzenia instytucji mających udział w finansowaniu kultury, instytucji powołanych do sprawowania pieczy i promowania kultury, jak i z punktu widzenia samego artysty.

W numerze m.in.:

  • Dominika Kulczyk-Lubomirska z Grupy Firm Doradczych o mecenacie kultury „Medyceusze mieli łatwiej”,
  • Hanna Wróblewska, z-ca dyrektora Galerii Zachęta w tekście „Poszerzenie pola teraźniejszości” rozważa kim jest menadżer kultury i jakie kompetencje potrzebne są do sprawowania tej funkcji,
  • Bartłomiej Roch Remisko, specjalista ds. CSR w Grupie TP pisze o zjawisku wizualnego zaśmiecania przestrzeni publicznej przez wielkoformatową reklamę,
  • Edward Dwurnik, wybitny polski artysta opowiada o tym, jak wygląda współpraca artystów z sektorem biznesu, a także
  • Krzysztof Candrowicz, dyrektor Międzynarodowego Centrum Sztuki w Łodzi w rozmowie z Adamem Mikołajczykiem mówi o tym, jak kultura może stać się narzędziem marketingu terytorialnego i dźwignią dla miast,
  • oraz debata nt. finansowania kultury z udziałem prof. Hausnera i prof. Izdebskiego, autorów propozycji zmian legislacyjnych, wysuniętych przy okazji Kongresu Kultury, a także m.in. Grzegorza Lewandowskiego, przewodniczącego Komisji Dialogu Społecznego ds. Kultury w Warszawie i Aliny Gałązki, współtwórczyni portalu ngo.pl przez kilkanaście lat związanej z Komuną Otwock.

…i wiele więcej!

Źródło: CR Navigator