Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Spółka Procter & Gamble ogłosiła na Forum w Davos plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów. To jedno z działań, które inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych i produkcji odpadów na całym świecie. W ramach współpracy z Loop™,platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę TerraCycle, międzynarodowego lidera w sektorze recyclingu, P&G wprowadziło także nowe rozwiązanie działające w myśl zasady „odbieraj i przetwarzaj”, które przyczyni się do wyeliminowania odpadów. Wiele globalnych marek P&G jeszcze w tym roku będzie dostępnych na tej innowacyjnej platformie.
Loop to pierwsze unikalne w skali światowej narzędzie zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem platformy jest poprawa efektów oddziaływania na środowisko i standardów w zakresie zakupów w porównaniu ze stosowanymi obecnie w e-commerce. Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania. Serwis Loop oferuje także możliwość odbioru zużytych produktów bezpośrednio od konsumentów w celu ich ponownego przetworzenia lub użycia. P&G to pierwszy producent produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.
Ogłoszone działanie to kolejny krok na drodze do realizacji celów w obszarze dbałości o środowisko, zawartych Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030 spółki P&G. Przykładem działań P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym są opakowania head & shoulders wykonane w 100 % z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR – post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50% PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku oraz wiele innych. Długofalowa strategia zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.
Zespół naukowców i inżynierów P&G opracował innowacyjne rozwiązanie obejmujące proces produkcji, pakowania i dystrybucji, które z pewnością podbije serca konsumentów i pozwoli im z łatwością dokonywać świadomych, przyjaznych dla środowiska wyborów. Jedenaście marek P&G znajdzie się na platformie Loop w jednym z trzech formatów. Działanie systemu Loop zostanie przetestowane, a następnie zoptymalizowane na bazie wniosków wyciągniętych po pilotażowym jej uruchomieniu, zaplanowanym na połowę 2019 r. – w Paryżu i Nowym Jorku.
Dla produktów cenionych przez konsumentów i popularnych marek gospodarstwa domowego, takich jak Pantene, Tide*, Cascade**, czy Crest™*** opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym luksusowe pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.
– Wykorzystujemy 180 lat doświadczeń w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań, a także naszą dogłębną znajomości konsumentów, aby upowszechnić odpowiedzialną konsumpcję na skalę światową” – powiedziała Virginie Helias, Wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G. „Jesteśmy dumni, że jako pierwszy producent pakowanych dóbr konsumpcyjnych połączyliśmy siły z TerraCycle, włączając się w ten rewolucyjny program. Jest to jeden z wielu sposobów realizowania przez nas celów określonych w ramach strategii Ambition 2030, której celem jest napędzanie przyjaznej środowisku innowacyjności i tworzenie rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego. Właśnie teraz jest odpowiedni czas na działanie. Chcemy wykorzystywać zasięg oddziaływania naszych globalnych marek i zaufania, jakim darzone są na całym świecie, aby sprawić, że rozwiązania przyjazne środowisku będą stosowane na większą skalę. Wspólne działania, które prowadzą do faktycznych zmian, to klucz do realizacji tej misji – ponieważ nikt z nas nie odniesie sukcesu działając w pojedynkę – dodała. – Z wielką radością realizujemy wspólne przedsięwzięcia z P&G i innymi światowymi markami, detalistami, firmami zajmującymi się tworzeniem infrastruktury, a także Światowym Forum Gospodarczym. Dzięki tym partnerstwom możemy wprowadzać nowe rozwiązania pozwalające na bardziej odpowiedzialną konsumpcję dóbr” – mówił Tom Szaky, CEO spółki TerraCycle. „ Platforma Loop powstała nie tylko po to, by wyeliminować odpady pochodzące z opakowań. Ma ona przede wszystkim służyć znacznej poprawie doświadczeń konsumentów podczas korzystania z produktów i zapewnić im wygodę podczas zakupów. Dzięki Loop użytkownicy będą mieli możliwość wyboru produktów w specjalnie zaprojektowanych, trwałych opakowaniach wielokrotnego użytku lub w całości przeznaczonych do ponownego przetworzenia. Wykorzystując siłę i zasięg globalnych marek, takich jak marki P&G, możemy zmienić nawyki konsumenckie i osiągnąć taką skalę, która pozwoli temu modelowi zrealizować nasze założenia.
– Wykorzystujemy 180 lat doświadczeń w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań, a także naszą dogłębną znajomości konsumentów, aby upowszechnić odpowiedzialną konsumpcję na skalę światową” – powiedziała Virginie Helias, Wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G. „Jesteśmy dumni, że jako pierwszy producent pakowanych dóbr konsumpcyjnych połączyliśmy siły z TerraCycle, włączając się w ten rewolucyjny program. Jest to jeden z wielu sposobów realizowania przez nas celów określonych w ramach strategii Ambition 2030, której celem jest napędzanie przyjaznej środowisku innowacyjności i tworzenie rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego. Właśnie teraz jest odpowiedni czas na działanie. Chcemy wykorzystywać zasięg oddziaływania naszych globalnych marek i zaufania, jakim darzone są na całym świecie, aby sprawić, że rozwiązania przyjazne środowisku będą stosowane na większą skalę. Wspólne działania, które prowadzą do faktycznych zmian, to klucz do realizacji tej misji – ponieważ nikt z nas nie odniesie sukcesu działając w pojedynkę – dodała.
– Z wielką radością realizujemy wspólne przedsięwzięcia z P&G i innymi światowymi markami, detalistami, firmami zajmującymi się tworzeniem infrastruktury, a także Światowym Forum Gospodarczym. Dzięki tym partnerstwom możemy wprowadzać nowe rozwiązania pozwalające na bardziej odpowiedzialną konsumpcję dóbr” – mówił Tom Szaky, CEO spółki TerraCycle. „ Platforma Loop powstała nie tylko po to, by wyeliminować odpady pochodzące z opakowań. Ma ona przede wszystkim służyć znacznej poprawie doświadczeń konsumentów podczas korzystania z produktów i zapewnić im wygodę podczas zakupów. Dzięki Loop użytkownicy będą mieli możliwość wyboru produktów w specjalnie zaprojektowanych, trwałych opakowaniach wielokrotnego użytku lub w całości przeznaczonych do ponownego przetworzenia. Wykorzystując siłę i zasięg globalnych marek, takich jak marki P&G, możemy zmienić nawyki konsumenckie i osiągnąć taką skalę, która pozwoli temu modelowi zrealizować nasze założenia.
źródło: materiały prasowe firmy