Dzień CSR w Orange Polska

4 lutego 2014

Dotyczy firmy: Orange Polska,

Po co babci internet? Ile złota jest w telefonie komórkowym? Czy różnorodność procentuje? Co zrobić, by internet był bezpieczniejszy? Odpowiedzi na te i inne pytania pracownicy Orange Polska poznali podczas Dnia CSR, który odbył się 23 stycznia w Miasteczku Orange w Warszawie.

Dzień ze Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu odbył się w Orange po raz pierwszy. Jego celem było zapoznanie pracowników z odpowiedzialnymi projektami, które są realizowane w firmie oraz pokazanie im, że społeczna odpowiedzialność biznesu to działania korzystne zarówno dla społeczeństwa, jak i dla samej firmy.

Podczas modułów tematycznych (Integracja cyfrowa, Bezpieczna sieć, Ciekawy zespół i Czyste środowisko) pracownicy mogli wyobrazić sobie jak wygląda cyfrowy świat widziany oczami seniorów. Przedstawione zostały również badania konfrontujące wiedzę dzieci i rodziców na temat bezpieczeństwa w internecie. Przy udziale gości z takich firm jak Google czy Microsoft dyskutowaliśmy nad aspektami różnorodności, w tym nad pozytywami posiadania różnorodnych zespołów. Pracownicy zapoznali się także z procesem recyklingu telefonów komórkowych.

Na uczestników wydarzenia czekały tematyczne stoiska z materiałami edukacyjnymi, konkursami, poradami ekspertów i inspiracyjnymi filmami. Odbyła się również zbiórka niepotrzebnych telefonów komórkowych, pracownicy mogli skorzystać z bezpłatnych badań poziomu cukru we krwi i słuchu.

Na koniec dnia wyróżnionych zostało 10 osób, nazywanych od tej chwili Przyjaciółmi CSR. Są to ludzie pracujący w różnych działach Orange Polska, którzy z wielkim zaangażowaniem uczestniczącą w projektach CSR.

Dzień CSR został zorganizowany w duchu społecznej odpowiedzialności. Catering z lokalnych produktów, sygnowanych logiem fair trade przygotowała lokalna spółdzielnia socjalna, materiały informacyjne drukowane były na papierze ekologicznym, a odpady trafiły do recyklingu. Współpraca z podwykonawcami opierała się na poszanowaniu zasad etycznych. Dzięki takiej organizacji, Dzień CSR otrzymał certyfikat odpowiedzialnego wydarzenia – „Chorus”. Jest to międzynarodowy program stworzony przez Grupę Orange, promujący odpowiedzialne zarządzanie eventami. Jego celem jest wykreowanie takich wydarzeń, które są organizowane w oparciu o poszanowanie interesów społeczności, dostawców i środowiska naturalnego. Dzień CSR to pierwszy tego typu event poza Francją, który otrzymał ten certyfikat.

Źródło: informacja prasowa