Coca-Cola HBC Polska Liderem Odpowiedzialnego Biznesu

24 listopada 2011

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

Coca-Cola HBC Polska zajęła 1. miejsce w kategorii FMCG w konkursie Lider Odpowiedzialnego Biznesu, organizowanym przez największą i najstarszą organizację pracodawców w Polsce: Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej.

W konkursie o tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu rywalizowały firmy, które w swojej działalności kierują się standardami odpowiedzialnego biznesu. Wszystkie przedsiębiorstwa ubiegające się o ten tytuł wypełniały szczegółową ankietę zawierającą pytania dotyczące najważniejszych obszarów odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR), zgodnych z zasadami Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu. Rada Ekspertów organizacji Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej i Kapituła Konkursu oceniały m.in. to, jak kandydaci wspierają rozwój gospodarczy i społeczny, zapewniają godne warunki pracy oraz jak przejawiają odpowiedzialność za środowisko naturalne. Tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu otrzymało 5 firm w 5 kategoriach. Jedna z firm otrzymała dodatkowe wyróżnienie.

Kryteria oceny podzielono na podstawowe, takie same dla każdej z branż, oraz dodatkowe – wyznaczone wyłącznie dla danej branży. W sumie do zdobycia było 100 punktów, z czego 70 przyznawano w ramach kryteriów podstawowych, a 30 można było uzyskać dzięki kryteriom dodatkowym. W kategorii FMCG Coca-Cola HBC Polska zdobyła pierwsze miejsce, uzyskując łącznie 85,5 punktów i tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu.

Odbierając statuetkę Lidera Odpowiedzialnego Biznesu podczas uroczystej Gali zorganizowanej 21 listopada br. dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska, Ahmed Elafifi, powiedział: „Dla obu spółek z systemu Coca-Cola społeczna odpowiedzialność biznesu jest jednym ze strategicznych priorytetów. Uważamy, że każda firma, która chce się rozwijać w zrównoważony sposób, musi harmonijnie łączyć troskę o potrzeby i wymagania inwestorów z jednej strony – z dbałością o potrzeby jej pracowników, lokalnych społeczności, w których działa i środowiska naturalnego, które jest naszym wspólnym dobrem. To, co ważne w naszym przypadku to fakt, że obszary i przedsięwzięcia, na których staramy się skupiać szczególną uwagę, wybraliśmy wspólnie z naszymi interesariuszami; nie decydowaliśmy arbitralnie, co jest, a co nie jest ważne – zapytaliśmy natomiast szerokie grono partnerów społecznych naszej firmy, w jakich obszarach nasz wkład przynosiłby ich zdaniem najlepsze efekty.”

Konkurs o tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu jest realizowany w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” – inicjatywy Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz jej sześciu partnerskich firm.

Źródło: Materiały prasowe