Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Niemal połowie badanych podoba się idea uzupełniania flakonów po perfumach i kosmetykach do pielęgnacji – wynika z badania Minds&Roses zleconego przez L’Oréal. Marka w marcu 2024 roku ruszyła z inicjatywą zachęcającą do korzystania z opakowań uzupełniających.
Siedemnasta edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm zakończyła się wręczeniem nagród w siedzibie Akademii Leona Koźmińskiego. W tym roku w ROF wzięło udział ponad 70 firm, a zainteresowanie nim wyraziło przeszło 100 przedsiębiorstw. Ostatecznie do głównego zestawienia zakwalifikowało się więcej niż 60 firm, a pierwszą pozycję w tym gronie zajął BNP Paribas Bank Polska, który jako jedyna firma uzyskał komplet możliwych do zdobycia punktów.
Grupa L’Oréal świadomie podchodzi do wyzwań klimatycznych. Priorytetem firmy jest m.in. ograniczenie konsumpcji wody, ponieważ stanowi ona ok. 75% całkowitego wpływu produktów na środowisko . Z tego powodu powstał program L’Oréal Professionnel Paris „Fryzjerstwo dla Przyszłości”, który wprowada ekologiczne rozwiązania dla salonów fryzjerskich. W tym roku opracowano słuchawkę prysznicową Water Saver wykorzystująca opatentowaną technologię fragmentacji wody, która pozwala zaoszczędzić do 69% wody.
W Polsce 84% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych, raz albo wielokrotnie. Tylko w 31% przypadków ktoś okazał im wsparcie. Trwa kampania społeczna L’Oréal Paris oraz Centrum Praw Kobiet i międzynarodowej organizacji Right To Be zachęcająca do sprzeciwianiu się molestowaniu w miejscach publicznych.
Zielony system poprawia mikroklimat miasta, zwraca uwagę na ochronę środowiska w aglomeracjach miejskich i umożliwia markom promocję w ramach społecznej odpowiedzialność reklamy.
Posprzątanie kraju od Tatr po Bałtyk było zawsze marzeniem Stowarzyszenia Czysta Polska. W roku jubileuszowej, dziesiątej edycji Czystych Tatr, ten sen staje się rzeczywistością. Dzięki współpracy z trzema strategicznymi partnerami, już 28 sierpnia, po raz pierwszy odbędzie się akcja Czysty…
Fabryka L’Oréal Warsaw Plant otrzymała globalną nagrodę Global Water Intelligence Awards: Stacja Recyklingu Wody została uznana za „Projekt Przemysłowy Roku”, jako najbardziej imponujące osiągnięcie techniczne i środowiskowe w dziedzinie wody przemysłowej i ścieków. Lokalnie, dobre praktyki L’Oréal w obszarze zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społecznego zostały docenione w X edycji Listków CSR tygodnika „Polityka”. Za działania na rzecz efektywnego zarządzania wpływem na otoczenie, firmie przyznano Biały Listek CSR oraz wyróżnienie za wdrożony w czasie pandemii program solidarnościowy.
Rozpoczął się nabór zgłoszeń do 21. edycji Programu stypendialnego L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. Od lat polskie naukowczynie prowadzące badania z zakresu szeroko pojętych nauk o życiu, otrzymują możliwość prezentacji i promocji swoich osiągnięć naukowych oraz roczne stypendium. Aplikacje można składać online od 23 marca do 11 maja br.
W obliczu zmian klimatu zrównoważone wykorzystanie kurczących się zasobów wody to dziś priorytet. Działania służące ochronie tego niezbędnego dobra i odpowiednie zarządzanie wodą powinno być wdrażane zarówno na poziomie gospodarstw domowych, jak i prowadzonego biznesu. Według danych GUS , znaczący udział w zużyciu wody – 72%, ma przemysł. Dlatego zrównoważona produkcja ma kluczowe znaczenie dla przyszłości wodnej naszego kraju. L’Oréal od lat intensywnie przeciwdziała nadmiernemu zużyciu wody w produkcji kosmetyków.
Z okazji Dnia Konsumenta przypominamy raport z badania „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.