Z własnym kubkiem

Metryka praktyki

Firma: AmRest Coffee,
Branża: Restauracje,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Zero waste
Dokument źródłowy: Raport 2023

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

ESRS

Praktyka wpisuje się w ESRS:
- ESRS E5 - Wykorzystanie zasobów oraz gospodarka o obiegu zamkniętym

Starbucks od prawie 15 lat prowadzi inicjatywę „Z własnym kubkiem”, która powstała z myślą o środowisku oraz szerzeniu dobrych praktyk wśród konsumentów. Każdy gość, który zamawia dowolny napój do własnego kubka, otrzymuje zniżkę w wysokości 1 zł. W 2023 r. liczba transakcji z wykorzystanie zniżki za własny kubek wzrosła aż o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim. Poprzez tę akcję Starbucks przyczynia się do ograniczenia zużycia jednorazowych opakowań, a także edukacji swoich gości w kwestii dobrych praktyk ekologicznych.