Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
„Nie znasz, nie otwieraj!” oraz „TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz” to hasła, przy ich pomocy których TAURON, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, od kilku lat prowadzi działania edukacyjno-informacyjne, mające na celu ochronę klientów przed nieuczciwymi praktykami sprzedażowymi na rynku energii oraz zwiększanie ich wiedzy na temat praw, jakie przysługują im przy zawieraniu umów.
TAURON codziennie otrzymuje zgłoszenia od klientów, którzy podpisali umowę z przedstawicielem handlowym, który odwiedził ich w domu i twierdził, że przyszedł „w sprawie umowy z TAURONEM”. Tymczasem „TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz”.
Jak informują przedstawiciele firmy, klienci relacjonują, że nieuczciwi akwizytorzy uzyskują podpis na nowych umowach na zakup energii elektrycznej wykorzystując różne sposoby. Na przykład podają się za pracowników TAURONA i „zakładu energetycznego”. Nieuczciwi akwizytorzy przekazują też klientom inne, nieprawdziwe informacje, np. „trzeba podpisać nową umowę, bo zmienia się system rozliczeń” lub „trzeba podpisać nową umowę, bo wynika to z przepisów prawa”. Zdarza się również, że do TAURONA wpływają pisma wypowiadające umowę na zakup energii z podrobionymi podpisami klientów.
Ofiarą oszustów padają przede wszystkim osoby starsze, dlatego działania informacyjne skierowane są głównie do nich. Każdego roku TAURON realizuje kampanie informacyjno-edukacyjne lub jest partnerem akcji kierowanych do seniorów. Przykłady takich akcji to:
W ramach realizowanych akcji organizowane są wydarzenia, emitowane spoty informacyjne w mediach i publikowane artykuły prasowe.
W 2018 roku – aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców – wyemitowane zostanie także słuchowisko radiowe, którego scenariusz ma poruszać problemy ważne z perspektywy seniorów m.in. problem nieuczciwych sprzedawców energii czy prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza siedzibą firmy, czyli np. w domu klienta.
Najbliższa edycja kampanii TAURONA skierowanej do osób starszych rozpocznie się już we wrześniu. Komunikaty TAURONA zostaną zamieszczone m.in. w prasie, radiu czy Internecie a także w punktach obsługi TAURONA.
Prawo po stronie klientów
TAURON zachęca, by klienci sprawdzali przedstawicieli handlowych, którzy pukają do ich drzwi. Ważne jest, żeby przed podpisaniem jakichkolwiek dokumentów dokładnie zapoznawać się z przedstawianą ofertą. Każdemu klientowi przysługuje ponadto prawo do odstąpienia od umowy podpisanej poza lokalem sprzedawcy (np. w domu) w ciągu 14 dni – bez podawania przyczyn i bez ponoszenia konsekwencji.
Klienci mogą skontaktować się z firmą poprzez specjalną infolinię lub odwiedzając specjalny serwis internetowy z informacjami i poradami, które pomogą obronić się przed działaniami nieuczciwych sprzedawców: www.tauron.pl/stop.
Zapamiętaj
źródło: materiały prasowe firmy