Banki Żywności partnerem odpowiedzialnego biznesu

28 marca 2012

Federacja Polskich Banków Żywności wygrała zorganizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu konkurs dla organizacji pozarządowych na najlepszą praktykę z zakresu CSR. W nagrodę zaprezentuje zwycięską dobrą praktykę – projekt „Wyklikaj Żywność” – na rozpoczynających się w czwartek Targach Odpowiedzialnego Biznesu.

Targi CSR odbędą się 29 marca w Warszawie, w Centrum Nauki Kopernik (wejście B, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20) w godzinach 9:30-16:00.

Federacja Polskich Banków Żywności wystawia się na stoisku nr 48.

Www.wyklikajzywnosc.pl to aplikacja internetowa, która umożliwia niesienie pomocy. Dzięki projektowi pomagają nie tylko internauci klikając w zdjęcia produktów, ale i producenci zgłaszając żywność do wyklikania.

Platforma jest narzędziem typu win-win – każdy kto bierze w niej udział wynosi korzyści i ma realny wpływ na wysokość pomocy. Firmy przekazujące swoje produkty nie tylko pomagają potrzebującym, ale mają też szansę eksponować swoje logo oraz marki produktów; Banki Żywności otrzymują dodatkowe partie żywności, którą przekazują na rzecz potrzebujących.

Banki Żywności i zrzeszająca je Federacja Polskich Banków Żywności współpracują z biznesem na wielu obszarach działania umożliwiając przedsiębiorcom działalność związaną z odpowiedzialnością społeczną (CSR).

Współpraca polega przede wszystkim na pozyskiwaniu nadwyżek w produkcji żywności lub partii, które nie trafiają do sklepów. Żywność jest przekazywana lokalnym organizacjom współpracującym na co dzień z Bankami Żywności, które dożywiają potrzebujących. Banki Żywności i Federacja Polskich Banków Żywności umożliwiają też inne formy wsparcia, takie jak wolontariat pracowniczy oraz zaangażowanie w projekty informacyjne i zbiórki żywności.

Projekt „Wyklikaj Żywność” jest ważnym elementem działań związanych z odpowiedzialnością społeczną umożliwiając kompleksowe rozwiązanie problemów niedożywienia i marnowania jedzenia. Firmy udostępniając produkty wraz ze swoim wizerunkiem, stają się jednocześnie przykładem dla innych podmiotów, wskazując im sposób na udział w rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych.

Agnieszka Kępińska, Kierownik ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych Kraft Foods Polska powiedziała o doświadczeniach ze współpracy w projekcie:

„Kraft Foods Polska SA jest jednym z głównych partnerów akcji WyklikajŻywność.pl i w ramach tej współpracy przekazuje na rzecz podopiecznych Banków Żywności produkty, które uzyskają ustaloną  z Bankami liczbę kliknięć ze strony internautów. Wierzymy, że w ten sposób sympatia i zaufanie konsumentów do naszych produktów i przekonanie o ich najwyższej jakości, może przełożyć się na pomoc najuboższym. Zaangażowanie naszej firmy w tego typu działania, to aktywna realizacja misji społecznej oraz przykład dla innych firm jak w prosty sposób można reagować na potrzeby współczesnego świata”.

Anita Niechaj z firmy Unilever Polska Sp. z o. o. mówi:

„Firma Unilever od lat wspiera Banki Żywności, przekazując nadwyżkę wyprodukowanych artykułów spożywczych. W ten sposób pomagamy osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, ale również nie marnujemy wytworzonej żywności. Uważamy, że wyklikajzywnosc.pl uczy dzielenia się z innymi oraz gospodarności – nie tylko osoby prywatne, ale i firmy, które produkują żywność.”

Łącznie od początku działania aplikacji dzięki internautom firmy zaangażowane w akcję przekazały ponad 191000 sztuk różnorodnych produktów żywnościowych o wartości ok. 415000 zł, które za pośrednictwem ponad 20 Banków Żywności trafiły do potrzebujących w całym kraju. Pod koniec lutego moderatorzy portalu zarejestrowali pięciomilionowe kliknięcie.

Najbardziej zasłużonym dobroczyńcom Federacja Polskich Banków Żywności przyznaje doroczną nagrodę im. Jacka Kuronia. Przyznanie nagród za rok ubiegły odbędzie się 19 kwietnia.

Źródło: Materiały prasowe