Spotlight on corporate transparency: Insights from GLOBE 2014

Spotlight on corporate transparency: Insights from GLOBE 2014

Autorzy: KPMG, GRI

Data i miejsce wydania: 2014

W marcu 2014 roku odbyło się w Vancouver spotkanie GLOBE 2014, skupiające ponad 1800 delegatów z 45 krajów świata. Badanie przygotowane wspólnie przez firmę doradczą KPMG oraz Global Reporting Initiative prezentuje wyniki zarówno wniosków z samej konferencji, jaki i ankiet, które były prowadzone po niej.

Kluczowe wnioski z publikacji:

  1. 75% wszystkich ankietowanych zaznaczyło, że przejrzystość w organizacji jest bardzo ważna w budowanie zaufania między biznesem i społeczeństwem.
  2. 47% respondentów uznało, że najważniejszym powodem działania w sposób transparentny są dla biznesu kwestie związane z reputacją oraz media.
  3. 58% ankietowanych uważa, że rządy i regulatorzy rynku powinni mieć kluczową rolę w podejmowaniu szerokich działań na rzecz promocji i potwierdzenia wiarygodności informacji, które przekazują firmy.
  4. 51% respondentów wieży, że kluczową rolę w kreowaniu strategii CSR firmy mają dyrektorzy zarządzający.