Tadeusz Joniewicz

menedżer projektów

Telefon: +48 511 313 826

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest ekspertem ds. raportowania niefinansowego i zrównoważonego rozwoju, odpowiada za realizację badań i promocję Celów Zrównoważonego Rozwoju. Koordynuje Konkurs Raporty Społeczne.

Pracuje w FOB od maja 2017 r. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla firm, realizuje i koordynuje badania, przygotowuje artykuły eksperckie. Koordynuje prace Grupy Roboczej ds. Konsumenckich w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Ma doświadczenie w pracy w organizacjach strażniczych. Kierował projektami promującymi zrównoważone zamówienia publiczne i odpowiedzialne praktyki w łańcuchu dostaw sprzętu elektronicznego pracując w Fundacji CentrumCSR.PL. Współtworzył też ważne międzynarodowe wydarzenia organizowane przez Polski Instytut Spraw Międzynarodowych.

Ukończył Nauki Polityczne i Studium Europy Wschodniej na Uniwersytecie Warszawskim. Jest przewodnikiem turystycznym po Bieszczadach i Beskidzie Niskim, przez wiele lat działał w Studenckim Kole Przewodników Beskidzkich w Warszawie.

Najnowsze artykuły tego autora

29 kwietnia 2021

#CSRwPL2020

Nadal i pewnie jeszcze długo będziemy uczyć się, jak lepiej pracować i żyć w tej formule. Cieszyć może odczarowanie „ludzkiego” elementu w biznesie, powrót do takich pojęć, jak empatia i wspólnotowość.

29 marca 2021

Zrównoważony rozwój trafia do szefów

CSR w Polsce ma już własne, lokalne podstawy i przestaje być kopią tego, co kilka lat temu działo się w globalnych korporacjach.

18 marca 2021

Zielone finanse, czyli odpowiedzialny biznes w sektorze bankowym

Jednym aspektem jest poszerzany obowiązek raportowania niefinansowego. Drugi to dodatkowa działalność wykraczająca poza podstawowe zobowiązania prawne.

13 marca 2020

Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

Temat pozyskania i wykorzystania big data i powiązana z nim kwestia wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce, jest jednym z najczęściej omawianych w firmach. Seth Stevens-Davidovitz w książce „Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy” pokazuje bardziej „ludzką” stronę tego tematu, pokazując jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w prosty sposób zebrał niezwykle interesujące dane, które mogą zaskakiwać prezentując nas (jako społeczeństwo) w zupełnie innym świetle.  Jednocześnie podpowiada jakie są możliwości korzystania z nowych danych oraz inspiruje pokazując co może zyskać firma czy organizacja poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.

10 marca 2020

Pracownicy nie idą do firmy wyłącznie dla zarobku

Zwracamy uwagę na zarządzanie różnorodnością. Dlatego ważna jest np. komunikacja międzypokoleniowa. Jeśli do zgranego zespołu, pracującego wspólnie latami dołącza młoda osoba często ma ona problem z szybkim i gładkim wpasowaniem się w taką ekipę.