Marzena Strzelczak

Prezeska Zarządu i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Telefon: +48 22 627 18 71

Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu od czerwca 2020 roku.

Od 2016 roku odpowiada także za rozwój Karty Różnorodności  i współpracę z Platformą Diversity Charters  przy Komisji Europejskiej.

Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, zarządzania różnorodnością, członkini jury wielu konkursów: Verba Veritatis, LGBT+,Business Awards, Gwiazdy DobroczynnościPióro odpowiedzialności, Ludzie którzy zmieniają biznes.

Na co dzień zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów łącząc to z pracą w Zarządzie nad strategicznym rozwojem organizacji.

Ekspertka związana wcześniej z sektorem biznesowym, branżą finansowo-ubezpieczeniową i energetyczną, gdzie odpowiadała za projekty komunikacji korporacyjnej, dialogu ze społecznościami lokalnymi oraz tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w dużych grupach kapitałowych.

Absolwentka polonistyki UW, studiów podyplomowych dotyczących PR, marketingu i CSR w Polsce i za granicą m.in. na Uniwersytecie w Genewie i na Uniwersytecie w Cambridge.

Prywatnie, nie wyobraża sobie życia bez przyjaciół i czytania.

Najnowsze artykuły tego autora

26 października 2021

Trzeba postawić na strategiczne zarządzanie różnorodnością

Jeśli chcemy w sposób odpowiedzialny odbudować gospodarkę oraz postawić na zrównoważony rozwój i spójność społeczną, to musimy zadbać o to, by nie zostawić nikogo w tyle. Słowem: musimy postawić na strategiczne zarządzanie różnorodnością.

8 września 2021

Biznes wobec zmian klimatu w kontekście najnowszego raportu IPCC. Wyzwania i szanse

Opublikowana z początkiem sierpnia, licząca prawie 4 tysiące stron pierwsza część najnowszego raportu IPCC (Międzyrządowego Zespołu ds. zmian klimatu) nie napawa optymizmem.

7 września 2021

„Pożegnanie z filantropią”

Jak zatem w nowych realiach budować odpowiedzialne miejsce pracy, jak motywować, integrować i angażować pracowników? Jak dbać o ich dobrostan i równe traktowanie? Te tematy są dziś na agendzie odpowiedzialnych firm, podobnie jak kwestie organizacji efektywności pracy czy ochrony danych

1 września 2021

„Marki chcą mieć głos w kwestiach społecznych”

Powinnością biznesu jest słuchanie nie tylko akcjonariuszy, ale także interesariuszy. Jeżeli są biznesy, które dysponują budżetami większymi niż budżety państw, to też zobowiązania tych biznesów są dużo, dużo większe.

30 sierpnia 2021

„Wyzwanie podjęte z sukcesem”

Pandemia stała się lekcją dotyczącą nie tylko dotychczasowych modeli konsumpcji i produkcji, tego jak żyjemy, podróżujemy, co kupujemy, ale też refleksją nad koniecznością przeformułowania obowiązujących modeli społeczno-gospodarczych