Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Doradczyni ds. DEI zarządu Forum Odpowiedzialnego związana z organizacją od 10 lat, specjalizuje się w tematyce DEI/ zrównoważonego rozwoju/ ESG/komunikacji, pomysłodawczyni i współautorka badania DiveristyINCheck, licznych publikacji i artykułów poświęconych tej tematyce, doświadczona menedżerka, wcześniej w dużych grupach kapitałowych (branże finansowa i energetyczna). Od 2016 roku odpowiada za rozwój Karty Różnorodności w Polsce i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej, prowadzi szkolenia w tym zakresie; od 2022 roku członkini Zarządu CSR Europe.
Polonistka, absolwentka studiów podyplomowych dotyczących PR, marketingu i CSR w Polsce i za granicą m.in. na Uniwersytecie w Genewie i na Uniwersytecie w Cambridge, a od niedawna (2023 r.) a od niedawna także dyplomowana nauczycielka języka polskiego jako obcego.
Widać rosnącą grupę pracodawców, którzy interesują się zatrudnieniem osób 50+. To przede wszystkim sektor usług opiekuńczych i handlu, natomiast w innych sektorach to jednak jeszcze kwestia przyszłości. Niestety, bo to ze stratą dla firm i pracowników, a szerzej – dla gospodarki i społeczeństwa.
Warto przyjrzeć się temu, jakie stereotypy stoją za powszechnie wykorzystywanymi podziałami na generacje i etykietkami pokoleniowymi, oraz zastanowić się, co tracimy, opierając się na wpisanych w nie założeniach. To zachęta, by sięgać głębiej, badać i oceniać rzeczywiste potrzeby, motywacje, mocne i słabe strony ludzi w różnym wieku
Punktem wyjścia było dostrzeżenie wagi tematu narracji czy komunikacji oraz promocji produktów i usług, a także budowania wizerunku organizacji. Uznając prawo, a nawet obowiązek zadbania, by komunikacja firmy była spójna z tym, co faktycznie dzieje się wewnątrz organizacji, a nie tylko diversitywashingiem, trzeba też przyjąć odpowiedzialność właśnie za narracje
Wykonując te same obowiązki na tych samych stanowiskach, kobiety muszą zarabiać tyle samo, co mężczyźni. Skorzystają na tym i biznes, i cała gospodarka. Ale na to, jak kobiety funkcjonują na rynku pracy, mają wpływ także: zasady systemu alimentacyjnego, opieki zdrowotnej czy regulacje dotyczące opieki nad dziećmi i dorosłymi osobami zależnymi. I choć to nie pracodawcy tworzą prawo, to świadomość tych zależności i ograniczeń może być punktem wyjścia do działań na rzecz ich zmiany
Budowanie świadomości firm w zakresie ich odpowiedzialności trwa od dekad. Dopiero równoczesne wprowadzenie mechanizmów karania/ opłat oraz zachęt w postaci funduszy wspierających zieloną, cyrkularną gospodarkę czy rozwiązań fiskalnych realnie ten proces przyśpieszyły