lis 25 2010

MEDIA, BIZNES, ETYKA: Rola środków przekazu w upowszechnianiu etycznych standardów biznesu

Lokalizacja: Polska,

8 grudnia w Warszawie odbędzie się konferencja „MEDIA, BIZNES, ETYKA: Rola środków przekazu w upowszechnianiu etycznych standardów biznesu” organizowana przez Centrum Etyki Biznesu.

Termin: 8 grudnia 2010 (środa), godz. 9:30
Miejsce: siedziba Akademii Leona Koźmińskiego, Warszawa, ul. Jagiellońska 57, budynek D, Sala Senatu (D 202)

Program konferencji
9.30 Rejestracja uczestników konferencji

10.00 Otwarcie konferencji
prof. dr hab. Wojciech Gasparski, Dyrektor CEBI
prof. dr hab. Andrzej K. Koźmiński, Rektor ALK

10.30 Sesja plenarna
Wolność czy swawola?, prof. Wojciech Gasparski, prof. Anna Lewicka-Strzałecka,
dr Dariusz Bąk, dr Iwona Kuraszko, dr Bolesław Rok, CEBI
Wyzwania i trudności, red. Michał Kobosko, Newsweek Polska/Forbes
Zwierciadło czy nauczyciel?, prof. Maciej Mrozowski, UW & SWPS

11.30 Dyskusja panelowa: „Etyka biznesu – abstrakcja czy atrakcja dla mediów?
red. Piotr Lignar, ALK – moderator
prof. Janina Filek, UE Kraków
prof. Wojciech Gasparski, CEBI
red. Michał Kobosko, Newsweek Polska/Forbes
red. Grzegorz Miecugow, TVN
prof. Maciej Mrozowski, UW & SWPS
prezes Piotr Niemczycki, Agora
prezes Wiesław Podkański, Axel Springer
red. Tomasz Wróblewski, Dziennik-Gazeta Prawna

13.15 LUNCH (galeria w bibliotece)

14.00 Dyskusja panelowa: „Dziennikarz ekonomiczny – niezależny fachowiec, przyjazny
doradca czy przebiegły tropiciel?

dr Bolesław Rok, CEBI – moderator
red. Ewa Barlik, ALK
dyr. Zbigniew Gajewski, PKPP Lewiatan
red. Tadeusz Mosz, TVP Info
red. Maciej Samcik, Gazeta Wyborcza
red. Joanna Solska, Polityka
prof. Zofia Sujkowska-Życka, Akademia Finansów & UKSW

15.30 Sesje równoległe

Sesja A
prof. Anna Lewicka-Strzałecka, CEBI – moderatorka
Sala Senatu

Wydawca – społeczne i ekologiczne aspekty odpowiedzialnego biznesu, Katarzyna Dulko, Axel Springer

Dziennikarskie dylematy – dlaczego media nie mówią całej prawdy o CSR, Magdalena Krukowska, Axel Springer

Rola śledztw dziennikarskich w kreowaniu etycznych standardów przemysłu farmaceutycznego w Polsce, Marta Makowska, SGGW

Media jako narzędzie nacisku na przedsiębiorstwa, czyli o bezsilności czwartej władzy, Marta Strumińska-Kutra, ALK

Sesja B
dr Dariusz Bąk, CEBI – moderator
Sala D-201

Na zakręcie, czyli kulturowa próżnia współczesnej cywilizacji zachodniego świata, Regina Borowik, Małopolska Wyższa Szkoła Zawodowa

Etyka biznesu a cywilizacja łacińska, Aleksander Popończyk, KUL, IPOPEMA

Business Consulting Rodzina w mediach i na rynku – podmiot czy przedmiot życia gospodarczego?,
Michał Michalski, UAM

Wpływ mediów na postawy etyczne w środowisku akademickim, Marcin Geryk, Wyższa Szkoła
Zarządzania w Gdańsku

Sesja C
dr Iwona Kuraszko, CEBI – moderatorka
Sala D-217

Media a etyczne standardy biznesu, Maciej Soin, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Media jako nadawca- media jako odbiorca etycznego komunikatu, Przemysław Rotengruber, UAM

Rola korporacyjnych stron internetowych w kreowaniu etycznych postaw biznesowych, Magdalena Bielenia-Grajewska, Uniwersytet Gdański

Kampanie społeczne Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” jako przykład
edukacyjnych działań w mediach w zakresie CSR, Monika Przybysz, UKSW

Rola mediów w ukazywaniu przywództwa w czasach kryzysu, Małgorzata Bielenia, Politechnika Gdańska

17.00 Sesja końcowa:
Podsumowanie dyskusji panelowych i sesji równoległych, Moderatorzy, CEBI:

  • red. Piotr Lignar
  • dr Bolesław Rok
  • prof. Anna Lewicka-Strzałecka
  • dr Dariusz Bąk
  • dr Iwona Kuraszko

Zakończenie konferencji, prof. Wojciech Gasparski, CEBI