paź 26 2021

IX Konferencja Nienieodpowiedzialnych

Lokalizacja: Polska,

Patronat medialny portalu odpowiedzialnybiznes.pl

Czy nieczystość w biznesie to synonim skuteczności? Czy sukces usprawiedliwia ofiary? Co możemy zrobić w kwestii zmian klimatu, zanieczyszczenia środowiska? Jak wpływa na nas cyfrowa konsumpcja? Jak wykorzystywane są informacje o nas, aby osiągać cele biznesowe i polityczne? Między innymi na te pytania poznamy odpowiedzi podczas IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych. Wydarzeniu patronuje portal Odpowiedzialnybiznes.pl, a wspierają je partnerzy strategiczni Forum Odpowiedzialnego Biznesu: BNP Paribas Bank Polska jako partner strategiczny, ING Bank Śląski oraz Santander Bank Polska jako partnerzy wspierający. 

Eksperci w swoich dziedzinach spojrzą na nieczystość z perspektywy biznesu, klimatu i spraw społecznych. Prelegentami tegorocznego wydarzenia będą m.in. prof. Tadeusz Bartoś, prof. Janina Filek, dr Michał Kosiński, prof. Dominika Maison, prof. Szymon Malinowski, Mirella Panek-Owsiańska, Michał Paca, prof. Bolesław Rok, prof. Zbigniew Lew Starowicz, prof. Manfred Spitzer, Adam Wajrak. Udział w konferencji jest bezpłatny, trwa rejestracja.

Tegoroczna Konferencja Nienieodpowiedzialnych odbędzie się 26 października w formule hybrydowej. Na żywo uczestnicy spotkają się w Centrum Konferencyjnym Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wirtualnie konferencję będzie można oglądać na kanałach społecznościowych Nienieodpowiedzialnych – Facebooku i YouTube.

Szczegółowy program oraz zasady rejestracji na konferencję znajdują się na stronie>>

Nieczystość jako grzech większości z nas kojarzy się przede wszystkim z seksualnością. Ten wątek również poruszymy w trakcie IX Konferencji Nienieodpowiedzialnych, ale postanowiliśmy, że pójdziemy o krok dalej i spróbujemy spojrzeć na to zagadnienie także z perspektywy środowiskowej, społecznej i biznesowej. Będziemy rozmawiać o zmianach klimatycznych, degradacji środowiska oraz o nieczystości, z jaką mamy do czynienia w przestrzeni słowa. W tym ostatnim kontekście skupimy się na powszechnej dziś manipulacji, dezinformacji i wykorzystywaniu informacji o nas konsumentach, obywatelach na potrzeby biznesu i polityki a także naszym uzależnieniu od świata wirtualnego. W kontekście biznesowym chciałbym, abyśmy otwarcie i odważnie porozmawiali o iluzji, jaką tworzą firmy na swój temat. W szczególności w kontekście odpowiedzialnej sprzedaży i misselingu, z jakim wciąż się mierzymy w branży finansowej, ale także działań CSR-owych, które bywają elementem pudrowania rzeczywistości pełnej nieuczciwych praktyk – mówi Artur Nowak-Gocławski, pomysłodawca projektu społecznego NNO, prezes Fundacji Nienieodpowiedzialni i Grupy ANG SA.

Debata warszawska w stylu oksfordzkim

Oprócz rozmów i wystąpień zaproszonych gości, odbędzie się także „debata warszawska w stylu oksfordzkim”. Tegoroczna teza brzmi „CSR jako narzędzie hipokryzji w biznesie”. Wezmą w niej udział m.in. Jerzy Brodzikowski, prof. Janina Filek, Lidia Kołucka, Mirella Panek-Owsiańska, Przemysław Pohrybieniuk, prof. Bolesław Rok.

Zaprezentowane zostaną także wyniki badania społecznego „Niech się wstydzi ten kto widzi. O nieczystości i wstydzie w oczach Polaków”. O nieczystych, nietycznych zachowaniach i wstydzie jaki w nas one tworzą będzie mówić prof. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Odpowiedzialna sprzedaż – jak pokonać misseling w branży finansowej?

Nowością podczas IX edycji Konferencji Nienieodpowiedzialnych będzie debata na temat odpowiedzialnej sprzedaży. Fundacja Nienieodpowiedzialni od tego roku jest współgospodarzem (wraz z Federacją Konsumentów) Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży – inicjatywy dedykowanej branży finansowej, której celem jest poprawa standardów usług na rynku i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. Udział w tej debacie wezmą m.in. Joanna Jabłońska-Białowąs, Chief Customer Officer Santander Bank Polska, Sygnatariusz Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży; Jerzy Bańka, Prezes Sądu Polubownego Związek Banków Polskich; Małgorzata Kamińska, Dyrektor Departamentu Transformacji i Rozwoju Doświadczeń Klienta BNP Paribas Bank Polska.

Szczegóły >>

Źródło: Materiały prasowe