cze 12 2024

Green bez washingu

Lokalizacja: Polska,

Better.,Legalden, AdMind i Forum Odpowiedzialnego Biznesu zapraszają na spotkanie “Green bez washingu”, które odbędzie się 12 czerwca w Fabryce Norblina. Wydarzenie jest biletowane. Ze specjalnej zniżki skorzystać mogą firmy zrzeszone w Programie Partnerstwa FOB.

W obliczu rosnącej świadomości społecznej i coraz większego nadzoru regulacyjnego, wiele i wielu z nas staje przed wyzwaniami dotyczącymi autentyczności i przejrzystości w komunikacji w kontekście ESG i zrównoważonego rozwoju.

Prowadzenie odpowiedzialnej komunikacji i unikanie greenwashingu wymaga dziś głębszego zrozumienia i zaangażowania się w procesy związane z działalnością firmy, zrozumienia łańcuchów dostaw i ich wpływu na społeczeństwo i środowisko. Wymaga równowagi między świetnym opowiadaniem historii i przekonującym marketingiem a autentycznym przekazem i rygorem danych i dowodów. I wreszcie, wymaga wewnętrznego porozumienia i współpracy między różnymi działami organizacji.

W takiej komunikacji jest miejsce na błędy i miejsce na rozwój. Taka komunikacja podkreśla postęp a nie perfekcję. Taka komunikacja otwiera dialog, umożliwia innowacje i uruchamia konkurencję niezbędną także do popchnięcia innych firm i branż w stronę bardziej zrównoważonych praktyk.

Zapraszamy na wydarzenie, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat kluczowych kwestii związanych z greenwashingiem i komunikacją ESG, pogłębienie wiedzy i inspiracja, oraz budowanie społeczności wokół standardów B Corp w konfrontacji z wyzwaniami komunikacji ESG. Zaproszonych gości i uczestników zaprosimy do poszukania granicy między autentyczną komunikacją, a greenwashingiem i przetestowania jej na praktycznych przykładach. Porozmawiamy o greenwashingu niezamierzonym i o tym, co go może powodować. Do rozmowy zaprosiliśmy także prawników, z którymi skonsultujemy największe wyzwania i wątpliwości i postaramy się wyjaśnić niejasne terminy.

Spotkanie składa się z części konferencyjnej i warsztatowej i jest zaplanowane tak, aby omówić temat greenwashingu z perspektywy komunikacyjnej, analitycznej i prawnej, które wspólnie dopiero mogą w pełni ten temat opisać.

W trakcie panelu komunikacyjnego specjaliści od komunikacji z najlepszych agencji i najbardziej zaangażowanych w ESG firm będą rozmawiać o tym jak radzą sobie z wyzwaniami, jakie strategie i narzędzia stosują, aby promować rzeczywiste zaangażowanie firm w kwestie ESG oraz jak unikają wpadania w pułapkę greenwashingu. Nasi goście podzielą się swoimi najlepszymi praktykami, case studies oraz refleksjami na temat tego, jak skutecznie komunikować treści ESG, aby przynosiły pozytywne zmiany i zamierzone efekty biznesowe.

 W panelu „Co kryje się w naszych łańcuchach dostaw/ co kryje się za naszymi produktami?” zaprosimy panelistów do głębszej analizy i zastanowienia się, jak dużo wiemy o tym co dzieje się w całym procesie powstawania naszych produktów i usług i jak nasza ewentualna niewiedza może powodować niezamierzony greenwashing. Równie niebezpieczny co celowy, bo tak samo przyćmiewający prawdziwą odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo i dezorientujący konsumentów, którzy starają się postępować właściwie. Dziś firmy nie mogą już nie wiedzieć lub udawać, że nie wiedzą o tym, co dzieje się na każdym etapie ich działalności. Firmy, które chcą unikać greenwashingu, muszą rozumieć swoje łańcuchy dostaw. Osoby zajmujące się komunikacją, muszą wiedzieć o co chodzi w procesach, o których piszą.

Wreszcie , w trzecim panelu „Kontekst prawny – czy jesteśmy bezpieczni?” przyjrzymy się aktualnemu kontekstowi prawnemu i regulacjom z obszaru komunikacji ESG, aby zrozumieć, jakie są obowiązki i jak możemy chronić się przed ryzykiem. W imieniu osób zajmujących się komunikacją, zadamy zaproszonym prawnikom pytania, które „chcieliście, ale boicie się zadać”, a na które odpowiedzieć mogą tylko oni.

Po części konferencyjnej zaprosimy na część interaktywną i rozmowy z panelistami, które pozwolą na jeszcze głębsze zanurkowanie w wybraną tematykę.

Koszt udziału w spotkaniu wynosi 1500zł netto.

Firmy należące do Programu Partnerstwa FOB mogą skorzystać ze zniżki, wówczas cena wynosi 1050zł. W  tym celu przy zgłoszeniu chęci udziału w spotkaniu należy podać hasło “FOB”. 

Rejestracja: https://b-better.pl/green-bez-washingu/ 

Organizator: Better.

Partnerzy merytoryczni: Forum Odpowiedzalnego Biznesu, Legalden, AdMind