Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants), PwC and the EBRD are inviting you to join a lively discussion on how to address the complex issue of diversity in organisations and make sure that the COVID-19 pandemic does not widen the inequality gap in the workplace. The webinar will be held on February 24.
It is well known that organisations that embrace diversity and inclusion deliver better results, increase profits and are more innovative. Nevertheless, high-level intentions by EU institutions and companies’ boards are not always being translated into real progress. Attacks against minorities, discrimination and hate speech unfortunately remain a reality in many EU member states, and the COVID-19 pandemic has only set back the progress.
Over the years, the EU has enacted many laws against discrimination on the grounds of sex, age, religion or belief, racial or ethnic origin, disability or sexual orientation. In order to give a fresh impetus to gender equality, the European Commission has announced in March 2020 its five-year gender equality strategy. As one of the first deliverables of the Strategy, the EC will propose binding pay transparency measures by the end of 2020. In September 2020, the Commission presented an EU action plan against racism for the next five years and is meant to present its new disability strategy in 2021. And in November 2020, the Commission presented the first-ever EU Strategy for LGBTIQ equality.
However, relying on legislation is far from enough – organisational culture changes and proactive leadership are essential in creating environment where everyone feels they belong, are valued and can live up to their full potential in the workplace. Diversity and inclusion should not be seen just as an HR concern and companies must learn how to move beyond tokenism – a symbolic effort to appear inclusive.
Draft agenda and registration form are available here >>
Jak co roku, wraz z tygodnikiem @Polityka_pl oraz @DeloittePolska zapraszamy do udziału w #ListkiCSR ✅ Ankietę należy wypełnić do 6 kwietnia. Laureatów poznamy w połowie czerwca 📊 Szczegóły na naszym portalu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/ruszyly-zgloszenia-do-x-edycji-listkow-csr-tygodnika-polityka/ #CSRwPL #ESG #zrównoważonyrozwój #biznes
Firma #LPP wraz z powołaną przez nią w 2017 roku fundacją przekazały w 2020 roku ponad 9 milionów złotych na rzecz podopiecznych blisko 500 organizacji pozarządowych, placówek medycznych i niemedycznych oraz fundacji w całym kraju: http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/rekordowa-pomoc-charytatywna-lpp-w-2020-roku-o-wartosci-ponad-9-milionow-zlotych/ #CSRwPL #LPPpomaga
Badanie potrzeb społecznych, współpraca z fundatorem, strategia i regularna ewaluacja. Jak sprawić, żeby projekt społecznego zaangażowania biznesu był skuteczną odpowiedzią na realne wyzwania społeczne? O tym w publikacji Fundacji @Orange_Polska: http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/skuteczny-projekt-spoleczny-fundacji-korporacyjnej-jak-to-dziala/ #CSRwPL
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.