Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania CSR

Wybrany obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie

Zobacz wszystkie publikacje

Uszyte z klasą. Przemysł odzieżowy wobec wyzwań społecznych i środowiskowych

Publikacja Agaty Rudnickiej i Małgorzaty Koszewskiej stanowi kompleksowe opracowanie na temat społecznych i środowiskowych wyzwań, jakie stoją przed branżą odzieżową. Jej autorkami są ekspertki zajmujące się problematyką z zakresu zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i branży odzieżowej.

Circular Economy Action Plan

11 marca 2020 r. Komisja Europejska przyjęła nowy plan działania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym – to jeden z głównych elementów europejskiego zielonego porozumienia, nowego europejskiego programu na rzecz zrównoważonego wzrostu.

Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce

Raport Accenture, FashionBiznes.pl i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnera merytorycznego, przedstawia charakterystykę zachowań Polaków w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji odzieży, obuwia i akcesoriów oraz stopień realizacji zasad zrównoważonej mody.

Rynek mody w Polsce 2019

Ponad 60% Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. Coraz większa troska o ochronę środowiska jest widoczna w postawach konsumentów – blisko co trzeci Polak deklaruje chęć dokonania wyższej ceny zakup produktu wyprodukowanego w ekologiczny sposób. To wnioski z przygotowanego przez KPMG i Akademię Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego raportu „Rynek mody w Polsce 2019”.

Broszury informacyjne „Odpowiedzialny konsument”

25 września Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju rozpoczął kampanię „Odpowiedzialny konsument”. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, firm oraz uczelni.

Contribution to Growth: Delivering economic benefits for citizens and businesses

Instytut WiseEuropa opracował pogłębioną analizę „Contribution to Growth: Delivering economic benefits for citizens and businesses”…

State of the Connected Customer

Firma Salesforce trzeci rok z rzędu przeprowadziła międzynarodowe badanie klientów, ujmując jego wyniki w raporcie „State of the Connected Customer”. Z tegorocznych analiz rynku wynika, że klienci oczekują od firm większej personalizacji w kontakcie, innowacyjnych i wielokanałowych standardów obsługi, a jednocześnie doceniają firmy aktywne społecznie – takie, które prowadzą działania na rzecz lokalnych społeczności, ochrony środowiska czy zrównoważonego rozwoju.

Circularity Gap 2019

Organizacja Circle Economy, zainspirowana raportem ONZ „Emissions Gap Report” opublikowała raport poświęcony gospodarce obiegu zamkniętego,…

10 Actions for Business in 2019

Corporate Citizenship przygotował publikację „10 Actions for Business”, czyli zestawienie – zdaniem organizacji – najważniejszych…

„Współpraca podmiotów biznesowych i organizacji pozarządowych: aspekty prawno-podatkowe”

Aby ułatwić współpracę biznesu z organizacjami pozarządowymi eksperci podatkowi i prawni Deloitte, partner Forum Odpowiedzialnego…

Znaki, etykiety, certyfikaty – jak sprawdzić czy moda jest naprawdę eko i fair?

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie przygotowała poradnik dla konsumentów po znakach, etykietach i certyfikatach eko i fair, które znaleźć można na metkach ubrań.

Atlas of Sustainable Development Goals 2018

Bank Światowy udostępnił bezpłatny i otwarty dla wszystkich Atlas Celów Zrównoważonego Rozwoju 2018. Na stronie…

REPORT Responsible business in Poland 2017

The latest report “Responsible Business in Poland 2017. Good Practices” provides more than a thousand…

Collaboration for Impact – raport CSR Europe i PwC

PwC i CSR Europe przeprowadziły badanie mające na celu ocenę zaawansowania i integracji działań z…

Typ publikacji

Obszar tematyczny