Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje FOB

Zobacz wszystkie publikacje

Dodatek do Pulsu Biznesu: Biznes, który zmienia świat

Dodatek z dnia 17 grudnia 2015 do gazety Puls Biznesu, promujący publikację „Biznes, który zmienia…

Raport: Badanie Alumnów Programu Ambasadorów CSR

Program Ambasadorów CSR jest programem edukacyjnym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego celem jest edukowanie i budowanie nowych kadr menadżerów, przedsiębiorców, animatorów społecznych i liderów zmian. Do badania Alumnów zaproszono absolwentów wszystkich edycji programu Ambasadorów CSR od 2004 do 2014 roku.

Poradnik dla Prezesów i Prezesek dotyczący działań na rzecz klimatu

Od Szczytu Ziemi w Rio w 1992 roku poprzez spotkania w Kopenhadze i w Warszawie próbowano ustabilizować emisję gazów cieplarnianych na świecie. Dziś zatrzymanie postępującego ocieplenia klimatu jest już nie tylko kwestią dobrej woli państw, ale koniecznością. By stało się realne, konieczne jest uznanie globalnej odpowiedzialności za zmiany klimatu. Nowe technologie są potężnym sprzymierzeńcem, ale potrzebna jest też mądra polityka, by ich wykorzystanie nie uderzało w gospodarki krajów rozwijających się.

Infografika: Wolontariat pracowniczy partnerów FOB

Infografika pokazująca zaangażowanie partnerów FOB w wolontariat pracowniczy.

CSR Managers Survey 2015 in Central Europe. How CSR has influenced Central European societies and economies. Lessons learnt and future trends

The report is a first ever attempt to look at CSR practices in ten Central European countries: Bulgaria, Czech Republic, Kosovo, Lithuania, Latvia, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia and Hungary. The impetus behind our survey was to commemorate the 15th anniversary of the Responsible Business Forum. In addition to Deloitte’s survey in Central Europe, the Forum and market research company PBS conducted the same survey among CSR managers in Poland. Both surveys show the role of CSR practitioners in promoting social responsibility in companies as well as their insights on the positive effects of CSR on the social and economic condition of each country.

Wyniki badania „Menedżerowie CSR”

„Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii. Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce. Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

Motywacja pracowników oraz korzyści pozapłacowe w pracy

Co motywuje pracowników? Na jakie korzyści pozapłacowe oraz udogodnienia mogą liczyć w swoich miejscach pracy? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania zrealizowanego przez GazetaPraca.pl i Forum Odpowiedzialnego Biznes.

Analiza tematyczna „Cele Zrównoważonego Rozwoju – plan działań dla ludzi i planety”

W dniach 25–27 września 2015 roku w Nowym Jorku podczas Szczytu Zrównoważonego Rozwoju zostały przyjęte…

Pierwsze wyniki badania „Menedżerowie CSR”

80% menedżerów i menedżerek CSR dostrzega wpływ CSR w Polsce na sposób funkcjonowania biznesu[1] – to pierwsze wyniki najnowszego badania „Menedżerowie CSR”, realizowanego w okresie maj-lipiec, przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, we współpracy z Instytutem PBS oraz Deloitte.

Report on Responsible Business in Poland. Good Practices 2014

We are happy to present you with the new edition of the report “Responsible Business in Poland. Good Practices.” This year, we had to close the registration for the Report communication event within a few days, because as it turned out, we did not have enough space to accommodate all interested people; of course, we felt awfully sorry about that. And although we are unable to meet all of you, it is very heartening to know that the Responsible Business Forum initiative, now more than a decade old, is still in demand. This is obviously important for both RBF employees and the supporting companies – the Strategic Partners of the Responsible Business Forum.

Sygnatariusze Wizji 2050 w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

Projekt Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050 ma integrować biznes wokół idei zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Szukając wymiernych rezultatów jego realizacji, sprawdziliśmy które z pośród firm – sygnatariuszy „Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju” zgłaszały swoje praktyki do Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” w ciągu ostatnich 4 edycji publikacji.

Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień

Prawie 800 mln dolarów – tyle wyniosła rekordowa kara nałożona na firmę za działania korupcyjne. Podobne skandale doprowadziły do upadków takich gigantów jak Enron czy Refco. Nawet gigantyczne grzywny nie są zapobiegają korupcji i nieuczciwym praktykom, jeżeli firma nie zastosuje odpowiednich zasad i procedur działania. Wsparciem dla firm na tym polu jest publikacja „Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień”, która powstała na postawie doświadczeń Partnerów Strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014

Ukazał się “Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”, przygotowany we współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytutu Monitorowania Mediów, partnera wspierającego FOB. Patronem medialnym przeglądu jest PRoto.pl.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”

13 edycja raportu zostanie oficjalnie ogłoszona 31 marca 2015 roku w Galerii Sztuki „Zachęta”. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jaka liczba przykładów działań firm znalazła się raporcie, który z obszarów zgromadził ich najwięcej, a także ile dokładnie firm zgłosiło swoje praktyki. Pozwoli to po raz kolejny stworzyć obraz CSR w Polsce.

Typ publikacji

Obszar tematyczny