Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje FOB

Wybrany obszar tematyczny: CSR i zrównoważony rozwój

Zobacz wszystkie publikacje

Raport: Badanie Alumnów Programu Ambasadorów CSR

Program Ambasadorów CSR jest programem edukacyjnym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego celem jest edukowanie i budowanie nowych kadr menadżerów, przedsiębiorców, animatorów społecznych i liderów zmian. Do badania Alumnów zaproszono absolwentów wszystkich edycji programu Ambasadorów CSR od 2004 do 2014 roku.

Wyniki badania „Menedżerowie CSR”

„Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii. Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce. Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

Analiza tematyczna „Cele Zrównoważonego Rozwoju – plan działań dla ludzi i planety”

W dniach 25–27 września 2015 roku w Nowym Jorku podczas Szczytu Zrównoważonego Rozwoju zostały przyjęte…

Pierwsze wyniki badania „Menedżerowie CSR”

80% menedżerów i menedżerek CSR dostrzega wpływ CSR w Polsce na sposób funkcjonowania biznesu[1] – to pierwsze wyniki najnowszego badania „Menedżerowie CSR”, realizowanego w okresie maj-lipiec, przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, we współpracy z Instytutem PBS oraz Deloitte.

Sygnatariusze Wizji 2050 w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

Projekt Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050 ma integrować biznes wokół idei zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Szukając wymiernych rezultatów jego realizacji, sprawdziliśmy które z pośród firm – sygnatariuszy „Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju” zgłaszały swoje praktyki do Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” w ciągu ostatnich 4 edycji publikacji.

Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień

Prawie 800 mln dolarów – tyle wyniosła rekordowa kara nałożona na firmę za działania korupcyjne. Podobne skandale doprowadziły do upadków takich gigantów jak Enron czy Refco. Nawet gigantyczne grzywny nie są zapobiegają korupcji i nieuczciwym praktykom, jeżeli firma nie zastosuje odpowiednich zasad i procedur działania. Wsparciem dla firm na tym polu jest publikacja „Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień”, która powstała na postawie doświadczeń Partnerów Strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014

Ukazał się “Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”, przygotowany we współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytutu Monitorowania Mediów, partnera wspierającego FOB. Patronem medialnym przeglądu jest PRoto.pl.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”

13 edycja raportu zostanie oficjalnie ogłoszona 31 marca 2015 roku w Galerii Sztuki „Zachęta”. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jaka liczba przykładów działań firm znalazła się raporcie, który z obszarów zgromadził ich najwięcej, a także ile dokładnie firm zgłosiło swoje praktyki. Pozwoli to po raz kolejny stworzyć obraz CSR w Polsce.

Wspólna odpowiedzialność. Biznes w mieście

Realizacja obietnicy lepszego miasta nie powiedzie się bez współpracy biznesu, administracji, mieszkańców i wsparcia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Potrzebujemy biznesu nie tylko dlatego, że daje on mieszkańcom miejsca pracy i pozwala finansować proces rozwoju miasta, ale też m.in. ze względu na fakt, że przyczynia się utrzymywania usług publicznych na wysokim poziomie. Istotna jest także wiedza, doświadczenie i energia, jakie przynoszą ze sobą do miast przedsiębiorcy i firmy.

„Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie” – wspólne badanie KPMG Polska i Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Jak wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie”, wśród dużych i średnich firm w Polsce panuje bardzo duża świadomość zasadności prowadzenia odpowiedzialnego biznesu (CSR). Jesteśmy jednak dopiero w połowie drogi do działania w oparciu o wdrożone programy CSR. Dobre praktyki w tym zakresie podejmuje w Polsce co druga badana firma, przy czym najczęściej są to firmy bardzo duże i te z udziałem kapitału zagranicznego.

Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm

Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

Mapa Komunikacji CSR

Mapa Komunikacji CSR to kompleksowe narzędzie, będące rezultatem wspólnej pracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Partnerów Strategicznych organizacji. Prezentuje ona najważniejsze metody i obszary komunikacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w firmie.

Branżowe studia przypadku – CSR w 4 branżach

W czasie 5. Targów CSR światło dzienne ujrzało Branżowe Studium Przypadku – publikacja charakteryzująca specyfikę CSR w 4 branżach gospodarki – farmaceutycznej, pożyczkowej, handlu detalicznym i FMCG. Na każdą z nich udało się spojrzeć z perspektywy jednej z firm.

Typ publikacji

Obszar tematyczny