Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje FOB

Zobacz wszystkie publikacje

Pierwsza lista kobiet polskiego CSRu

Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłasza Listę Kobiet Polskiego CSR-u. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce. 50…

Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji

Książka zawiera przykłady zarówno innowacji społecznych jak i ekologicznych oraz rozważanie dotyczące tego, jak pracownicy czy konsumenci mogą inicjować innowacje i tworzyć nowe modele biznesowe. Częścią publikacji są także case studies z Polski i zagranicy przybliżą istniejące dobre praktyki.

Analiza Tematyczna „Kobiety w biznesie: stan obecny, proponowane rozwiązania”

Mimo wielu pozytywnych zmian w sytuacji kobiet na rynku pracy, wciąż aktualne pozostają zjawiska dyskryminacji ze względu na płeć, nierówny dostęp do awansów, niski udział kobiet w zarządach czy nierówne wynagrodzenie za tę samą pracę. W analizie „Kobiety w biznesie: stan obecny, proponowane rozwiązania” Forum Odpowiedzialnego Biznesu wskazuje na obecne trendy zwiększania udziału kobiet w biznesie oraz rozwiązania na przyszłość.

Edukowanie konsumentów – doświadczenia polskiego rynku

Konsument uczy się przez całe życie. Najczęściej im więcej wie, tym więcej wymaga od produktów i usług, jakie wybiera oraz od  firm, które je dostarczają.  Czy w takiej sytuacji firmom opłaca się dostarczać konsumentom wiedzy w ramach programów edukacyjnych? Nowa broszura FOB z cyklu „Niezbędnik odpowiedzialnego biznesu” pokazuje, że warto taki wysiłek podjąć choć należy się do tego właściwie przygotować.

Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR

Coraz więcej firm w Polsce realizuje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), jednak niewiele z nich mierzy efektywność, czy wpływ społeczny swoich działań. Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.

Analiza zwycięskich raportów z 5 edycji konkursu Raporty Społeczne 2007-2011

Forum Odpowiedzialnego Biznesu opracowało dokument pt. „Analiza zwycięskich raportów z 5 edycji konkursu Raporty Społeczne 2007-2011”.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część II

„15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część II” to kolejna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawierająca case studies firm działających w Polsce, które wdrażają filozofię odpowiedzialnego biznesu do swoich strategii i działań operacyjnych.

Analiza Tematyczna „Szczyt Ziemi Rio+20: Przyszłość jakiej chcemy”

W czerwcu 2012 odbyła się w Rio De Janeiro Konferencja Rio+20. FOB analizuje osiągnięcia konferencji, podczas której dostrzeżono znaczenie odpowiedzialnego biznesu jako aktywnego partnera w budowaniu zrównoważonego rozwoju.

Wyniki badania ilościowego realizowanego w ramach projektu „Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR na Śląsku”

W ramach projektu „Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR na Śląsku” Forum Odpowiedzialnego Biznesu przebadało przedstawicieli biznesu, samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych z województwa śląskiego. Celem badania było sprawdzenie stopnia wdrażania zasad CSR na Śląsku, analiza barier dotyczących wdrażania zasad CSR na Śląsku, analiza potrzeb związanych z realizacją strategii CSR, analiza zagadnienia współpracy międzysektorowej oraz identyfikacja obszarów upowszechniania inicjatyw CSR.

Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR na Śląsku

Niniejsza publikacja podsumowuje badania przeprowadzone w województwie śląskim w ramach projektu „Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR na Śląsku”, który Forum Odpowiedzialnego Biznesu realizuje wspólnie z Izbą Rzemieślniczą oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach.

Report on Responsible Business in Poland. Good Practices 2011

It is the tenth time that we have the pleasure to present you with Report…

Analiza tematyczna „Organizacje strażnicze w Polsce – wskazówki dla biznesu”

Firmy, które publicznie deklarują stosowanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) muszą być przygotowane na zewnętrzną weryfikację swoich działań. W miarę jak koncepcja CSR zyskuje na popularności w Polsce, pojawiają się jednostki i organizacje pragnące zweryfikować zakres i prawdziwość deklarowanych działań – są to organizacje strażnicze (ang. watchdog). Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentuje analizę na temat istniejących w Polsce organizacji strażniczych.

Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu

Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu” to publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która stanowi unikatowy zestaw artykułów eksperckich, studiów przypadków, wywiadów i badań, rzucających nowe światło na temat marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Zarządzanie wiedzą w kontekście CSR. Wyzwania, możliwości, trendy

Praktyczny przewodnik po narzędziach i procesach do zarządzania wiedzą w kontekście CSR oraz najnowszych trendach w tej dziedzinie.

Typ publikacji

Obszar tematyczny