Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje FOB

Zobacz wszystkie publikacje

Badanie „Odpowiedzialny łańcuch dostaw”

Badanie „Odpowiedzialny łańcuch dostaw” – wyniki badania na grupie firm oraz konsumentów, dotyczące standardów społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu dostawami.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu

Forum Odpowiedzialnego Biznesu ma przyjemność zaprezentować swoją najnowszą publikację „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu”, zawierającą opisy i analizę najciekawszych dobrych praktyk w obszarze CSR firm działających w Polsce.

„Responsible business in Poland 2009. Good practices” Report summary

„Responsible business in Poland 2009. Good practices” Report prepared by Responsible Business Forum is a…

Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem. Poradnik efektywnej współpracy

Publikacja „Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem. Poradnik efektywnej współpracy” przygotowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu przedstawia w przejrzysty sposób najważniejsze kwestie dotyczących relacji biznes – NGO w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

Zarządzanie różnorodnością w Polsce

Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Zarządzanie różnorodnością w Polsce” jest pierwszą próbą analizy zarządzania różnorodnością w Polsce. Raport stanowi część europejskiego Raportu na temat zarządzania różnorodnością.

Zielone IT

Publikacja pokazuje w jaki sposób rozwiązania w sferze IT oddziałują na środowisko i społeczeństwo, podkreśla…

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2009. Dobre praktyki”

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz ósmy zaprezentowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tym roku wybrano 110 dobrych praktyk firm z obszarów: miejsce pracy, rynek, społeczeństwo, środowisko naturalne oraz zarządzanie i raportowanie.

Młodzi konsumenci o CSR – wyniki badania

Badanie „Młodzi konsumenci o CSR”, przeprowadzone w październiku 2009 r. przez firmę badawczą Gemius SA we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dotyczy postaw i świadomości młodych polskich konsumentów w odniesieniu do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

Firma = Środowisko

Publikacja krok po kroku opisuje proces wdrażania polityki środowiskowej w firmie, przedstawia argumenty za komunikowaniem działań ekologicznych oraz podsumowuje jaki wpływ na środowisko wywiera firma w różnych obszarach swoich działań.

Firma = Pracownicy

Publikacja o tym, jak odpowiedzialnie zarządzać zasobami ludzkimi: od rekrutacji, poprzez rozwój kompetencji po wspieranie partycypacji pracowniczej.

Firma = Zaangażowanie

Publikacja opisuje czym jest wolontariat pracowniczy, jakie są czynniki sukcesu tego typu programów, jak dokonać wyboru beneficjentów i jakich narzędzi użyć do realizacji programów.

Firma = Różnorodność

Koncepcja zarządzania różnorodnością (ang. diversitymanagement) zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Rośnie liczba firm podejmujących działania z zakresu zarządzania różnorodnością, które mają przyczyniać się do eliminacji zjawiska dyskryminacji w miejscu pracy i budowania kultury organizacyjnej otwartej na zróżnicowanych pracowników.

Firma = Etyka

Etyka biznesu to integralna część sposobu prowadzenia działalności biznesowej przez firmę. Określa standardy pracy wewnątrz firmy, relacje z klientami i innymi partnerami biznesowymi oraz ich rolę w społecznościach i krajach,w których firma prowadzi swoją działalność. Poniższa publikacja przybliża wiedzę na ten temat.

Responsible business in Poland 2008 Report

Responsible business in Poland 2008 Report is a summary of the selected companies’ involvement in execution of responsible business principles and an overview of other initiatives in this area. A core element of the publication is a compilation of 88 corporate good practices. In addition, the Report contains experts’ statements, research  results review on ecological awareness and on media responsibility, press monitoring, and CSR events’ calendar.

Typ publikacji

Obszar tematyczny