Uwaga – 8. Targi CSR odbędą się 5-9 października 2020 r. w formule ONLINE Więcej informacji »


Jak aktywnie uczestniczyć w 8. Targach CSR online?

  • zwiedzaj stoiska na platformie WebEXPO (link do platformy EXPO dostępny będzie na stronie targów w dniach 5-9 października br.)

  • oglądaj część konferencyjną ze studia online (relacja z wydarzenia będzie prowadzona jednocześnie na stronie odpowiedzialnybiznes.pl, profilu Facebook, kanale YouTube)

  • poznawaj uczestników Targów CSR (codziennie od 5 do 9 października o stałej godzinie zaprosimy uczestników Targów do sesji networkingowych na platformie REMO; link do platformy zostanie udostępniony bliżej terminu wydarzenia)

  • bądź na bieżąco – zapisz się na Newsletter Targów CSR

Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska

Fairtrade – największy system certyfikacji produktów Sprawiedliwego Handlu – oferuje rozwiązania w zakresie zrównoważonego łańcucha dostaw surowców i produktów z krajów globalnego Południa. Fairtrade działa, aby wyeliminować ze światowego handlu takie zjawiska, jak praca przymusowa, wykorzystywanie do pracy dzieci czy wszelkie formy dyskryminacji. Znak Fairtrade na produkcie oznacza, że dany produkt został wytworzony zgodnie ze standardami Fairtrade, które regulują kwestie ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Certyfikacją objęci są zarówno rolnicy, jak i wszyscy przetwórcy zaangażowani w proces powstawania finalnego produktu. Standardy środowiskowe Fairtrade zobowiązują producentów do właściwego gospodarowania wodą, dbałości o jakość ziemi czy zachowania bioróżnorodności. Ponadto Fairtrade zachęca rolników do przechodzenia na produkcję ekologiczną oraz pomaga im w zmaganiu się ze skutkami zmian klimatu. Oprócz kawy, herbaty, kakao, owoców tropikalnych i bawełny certyfikuje się również złoto czy piłki sportowe. Dzięki wypracowanym przez lata standardom oraz mechanizmom certyfikacji i licencjonowania, Fairtrade jest wiarygodnym partnerem dla przedsiębiorstw, którym zależy na zachowaniu przejrzystości i tworzeniu partnerskich relacji handlowych w swoich łańcuchach dostaw. Fundacja Fairtrade Polska jest także jednym z organizatorów kampanii “Społeczności Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu”, która obejmuje między innymi miejsca pracy. Udział w kampanii może stanowić element polityki CSR firmy.

Planowane działania na stoisku

Odwiedzający stoisko Fairtrade Polska będą mogli dowiedzieć się:

  • jakie korzyści płyną z certyfikacji Fairtrade w kontekście zrównoważonych łańcuchów dostaw i polityki CSR przedsiębiorstw,

  • jak wygląda proces certyfikacji i uzyskiwania licencji na produkty,

  • jak włączenie się w kampanię Społeczności Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu (ze szczególnym uwzględnieniem kampanii Miejsca Pracy Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu) może wzbogacać politykę CSR firmy.

Linki i multimedia