AkzoNobel, światowy producent farb i powłok, w ramach swojej strategii promuje i realizuje program People.Planet.Paint, który ma za zadanie wspierać wszelkie działania, projekty oraz produkty, odgrywające znaczącą rolę w podejściu do zrównoważonego rozwoju. W AkzoNobel tworzenie zrównoważonej przyszłości nie odbywa się poprzez marzenia, ale przede wszystkim poprzez działanie. Prowadząc działania na rzecz lokalnych społeczności (PEOPLE), chcemy pomóc zmniejszyć wpływ naszej firmy na środowisko (PLANET) oraz dodatkowo uzyskać to poprzez konsekwentne wprowadzanie innowacji w naszych produktach (PAINT). Nasze produkty odgrywają kluczową rolę zarówno w domach i biurach, w których mieszkamy i pracujemy; jak i w środkach transportu (statki, samochody i samoloty), którymi się poruszamy, AkzoNobel ma ugruntowaną pozycję lidera w branży w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Jak angażujemy naszych pracowników oraz inspirujemy i wzmacniamy otaczające nas społeczności? Przede wszystkim budujemy wewnątrz organizacji kulturę otwartości i szacunku do drugiego człowieka. Pokazujemy, że każdy ma wpływ na otoczenie oraz podejście do praw człowieka. Jednym z kluczowych programów jest AkzoNobel Cares, w ramach którego prowadzimy akcje wolontariackie oraz realizujemy programy partnerskie z różnymi organizacjami. W Polsce w ramach tego programu zrealizowaliśmy ponad 170 projektów, w których brało udział ponad 300 wolontariuszy z naszej firmy. W ostatnich dwóch latach to były różne projekty, jak: malowanie szpitali i innych placówek publicznych, pomoc potrzebującym w ramach Szlachetnej Paczki, czy akcji na rzecz Banku Żywności, wsparcie organizacji NGO, jak SOS Wioski Dziecięce, Fundacja McDonalda, Fundacja Rak&Roll, czy też pomoc schroniskom dla zwierząt.

Jak chronimy środowisko i naszą planetę? Przede wszyatkim naszą ambicją jest ograniczenie ilości odpadów, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i przejście na energię odnawialną do 2050 r. Dlatego naszych pracowników włączamy w różne programy, które mają pokazać, że każdy z nas ma ogromny wpływ na to zobowiązanie. Co roku akcja „Zbiórka elektrośmieci – bratki na rabatki” cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Setki ton eletrośmieci przekazujemy, aby wesprzeć działania Fundacji „Nasza Ziemia”, a we wszystkich biurach i fabryce promujemy segregację odpadów, programy uświadamiające na temat np. palenia w piecech, czy oszczędzania wody.

Dlatego też konsekwentnie wprowadzamy innowacje, aby zapewnić, że produkty i usługi, powinny przynieść wymierne korzyści i wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko, jak np. specjalne powłoki, które zmniejszają „efekt wysp ciepła” w miastach.

Planowane działania na stoisku

W ramach swojej strategii AkzoNobel promuje i realizuje program People.Planet.Paint, który ma za zadanie wspierać wszelkie działania, projekty oraz produkty, odgrywające znaczącą rolę w podejściu do zrównoważonego rozwoju.

Jak angażujemy naszych pracowników oraz inspirujemy i wzmacniamy otaczające nas społeczności? Przede wszystkim budujemy wewnątrz organizacji kulturę otwartości i szacunku do drugiego człowieka. Pokazujemy, że każdy ma wpływ na otoczenie oraz podejście do praw człowieka. Jednym z kluczowych programów jest AkzoNobel Cares, w ramach którego prowadzimy akcje wolontariackie oraz realizujemy programy partnerskie z różnymi organizacjami. W Polsce w ramach tego programu zrealizowaliśmy ponad 170 projektów, w których brało udział ponad 300 wolontariuszy z naszej firmy. W ostatnich dwóch latach to były różne projekty, jak: malowanie szpitali i innych placówek publicznych, pomoc potrzebującym w ramach Szlachetnej Paczki, czy akcji na rzecz Banku Żywności, wsparcie organizacji NGO, jak SOS Wioski Dziecięce, Fundacja McDonalda, Fundacja Rak&Roll, czy też pomoc schroniskom dla zwierząt.

Tym razem chcemy przedstawić nasz projekt, który rozpoczął się w zeszłym roku i jest w dalszym ciągu kontynuowany, a pokazuje, że kolor zmienia nie tylko wygląd ścian, może mieć wpływ na każde otoczenie. W ramach współpracy z organizacją SOS Wioski Dziecięce został przygotowany cykl warsztatów zawodowych i szkoleń, które miały na celu pomóc im w lepszym starcie w dorosłe życie. W ramach zajęć podopieczni mieli możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze technik malarskich oraz technik sprzedaży. Znaczącą część zajęć poświęciliśmy jednak tematom związanym z przygotowaniem się do poszukiwania pracy na rynku poprzez stworzenie CV, przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej. Wszystkie warsztaty były prowadzone przez ekspertów z naszej firmy w danej dziedzinie. Po zakończeniu każdego z warsztatów uczestnicy otrzymali od AkzoNobel certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności. Dodatkowo wsparliśmy renowację Placówki Wsparcia Dziennego „Jutrzenka” w Lublinie. W jej realizację zaangażowali się nie tylko wolontariusze z lokalnego oddziału przedsiębiorstwa, lecz także dzieci oraz rodzice korzystający ze wsparcia lubelskiej SOS Wioski Dziecięcej. Akcja odnawiania i malowania wspólnej przestrzeni dziennej była okazją do wniesienia większej ilości kolorów do życia wspólnoty. Przyniosła również wszystkim uczestnikom ogromną satysfakcję z dobrze wykonanej pracy zespołowej. Szczególnie pilny był temat remontu kuchni i jadalni, a więc miejsc, w których podopieczni na co dzień przygotowują oraz jedzą posiłki, odrabiają lekcje i wypoczywają po szkole. Obecnie dzięki nowemu wyposażeniu, organizowane są w nich zajęcia kulinarne, bo wiemy, wspólne gotowanie łączy, pozwala się dzieciom otworzyć, a dorosłym poznać ich problemy. Obecnie przygotowujemy kolejny cykl takich warsztatów dla kolejnych placówek w Polsce.

Podobny projekt realizujemy wspólnie ze Szkołami Mechanicznymi i Samochodowymi, w których w tym roku poprowadziliśmy szkolenia z technik lakierniczych. Kilkaset szkół, setki uczestników wzięło udział w szkoleniach online. Ogromne wyzwanie, ale też satysfakcja z pozytywnych komentarzy w podsumowaniu projektu.

Planowane działania przy Gorącym Stoliku

AkzoNobel, światowy producent farb i powłok, w ramach swojej strategii promuje i realizuje program People.Planet.Paint, który ma za zadanie wspierać wszelkie działania, projekty oraz produkty, odgrywające znaczącą rolę w podejściu do zrównoważonego rozwoju.

People

Jak angażujemy naszych pracowników oraz inspirujemy i wzmacniamy otaczające nas społeczności? Przede wszystkim budujemy wewnątrz organizacji kulturę otwartości i szacunku do drugiego człowieka. W Polsce w ramach programu AkzoNobel Cares zrealizowaliśmy ponad 170 projektów, w których brało udział ponad 300 wolontariuszy z naszej firmy. W ostatnich dwóch latach to były różne projekty i z przyjemnością opowiemy o naszych projektach:

  1. Współpraca z SOS Wioski Dziecięce
  2. Warsztaty z technik lakierniczych dla uczniów Szkół Mechanicznych i Samochodowych
  3. Malowanie szpitali i innych placówek publicznych
  4. Globalny projekt Let’s Colour
  5. Wkład w oczyszczanie oceanów

Planet

Jak chronimy środowisko i naszą planetę?
Przede wszyatkim naszą ambicją jest ograniczenie ilości odpadów, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i przejście na energię odnawialną do 2050 r.

  1. Akcje dla pracowników: „Zbiórka elektrośmieci – bratki na rabatki”

Paint

Jak nasze produkty wspierają strategię zrównoważonego rozwoju? AkzoNobel stworzył wiele produktów, które pomagają realizować nasze założenia:

  1. Interpon Eternity – przeznaczone są do metalowych powierzchni czy urządzeń obecnych we współczesnej architekturze – od aluminiowych ram i paneli, przez ściany osłonowe, fasady, żaluzje i rolety, po osłony przeciwsłoneczne. Dla przykładu, pokrycie dachu Interpon Eternity w kolorze Onyx Black zamiast standardową czarną farbą pozwala utrzymać aż o 7°C niższą temperaturę metalu eksponowanego na działanie słońca, a temperaturę wnętrza budynku obniżyć o 3°C.
  2. Interpon z technologią D2525 ECO do zabezpieczania np. szafy telekomunikacyjnej redukuje natomiast temperaturę wewnątrz takiej szafy od 10% do nawet 25%, w zależności od jej gabarytu.
  3. Intersleek to powłoka, która pozwala statkom ograniczyć zużycie paliwa do 9%.
  4. Dulux z technologią oczyszczania powietrza

Linki i multimedia