Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.
Podczas 7. Targów CSR Carrefour na stoisku zaprezentuje szereg swoich inicjatyw.
PROJEKTY Z ZAKRESU EKONOMII WSPÓŁPRACY I WSPIERAJĄCE SPOŁECZNOŚCI LOKALNE:
Carrefour Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wdrożył innowacyjną usługę „SąSiatki” opartą na mechanizmach ekonomii współpracy. Za pośrednictwem nowej usługi klienci mogą zamawiać zakupy przez internet i dostarczać je sobie nawzajem. Inicjatywa ta pomaga budować dobre relacje sąsiedzkie oraz kształtować społeczeństwo, w którym ludzie dostrzegają potrzeby innych osób mieszkających w okolicy. Beneficjentami projektu mogą być osoby mające problemy z poruszaniem, seniorzy, matki opiekujące się dziećmi oraz wszyscy, którzy nie mogą lub nie mają czasu na samodzielne robienie zakupów.
PROJEKTY REALIZUJĄCE STRATEGIĘ TRANSFORMACJI ŻYWIENIOWEJ CARREFOUR:
Carrefour odpowiadając na potrzeby Polaków, którzy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania, od 2014 roku realizuje kampanię „Z miłości do Zdrowia”, której głównymi elementami są: zapewnienie szerokiej i różnorodnej oferty produktów prozdrowotnych w sklepach, edukacja Polaków w zakresie zasad zdrowego odżywiania i zachęcanie ich do aktywności fizycznej, a także rozszerzenie współpracy z dostawcami lokalnymi, aby dostarczać jak najwięcej produktów lokalnych gwarantujących wysoką jakość.
Carrefour zapewnia swoim klientom szeroką i różnorodną ofertę produktów prozdrowotnych. Gama artykułów ze „Zdrowej Półki Carrefour” to specjalnie opracowana dla polskiego klienta bogata oferta produktów dietetycznych, dla diabetyków, bogatych w składniki odżywcze, bez laktozy i glutenu. Ponadto, na „Zdrowej Półce” dostępny jest również szeroki wybór produktów ekologicznych.
Sieć rozwija też gamę „Jakość z Natury Carrefour” – to produkty pochodzące z ekologicznie czystych terenów i wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa.
Carrefour Polska sukcesywnie rozszerza gamę produktów oznakowanych SENS. W styczniu 2018 roku w sklepach Carrefour pojawiło się blisko 30 nowych artykułów z tym oznaczeniem. Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu.
Carrefour dba o edukację żywieniową najmłodszych, realizując od kliku lat program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”. W ramach programu prowadzone są warsztaty dotyczące zdrowej i zbilansowanej diety. Program został przygotowany przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, a całkowite finansowanie zapewniła Fundacja Carrefour. Honorowy patronat nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.
Jesienią 2017 roku wystartowała trzecia edycja programu, w której udział bierze 1 700 dzieci z mniejszych miejscowości. W warsztatach żywieniowych uczestniczą uczniowie klas drugich i trzecich szkół podstawowych z małych miejscowości z różnych części Polski.