targicsr-banner

Carrefour Polska

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Podczas 7. Targów CSR Carrefour na stoisku zaprezentuje szereg swoich inicjatyw.

PROJEKTY Z ZAKRESU EKONOMII WSPÓŁPRACY I WSPIERAJĄCE SPOŁECZNOŚCI LOKALNE:

  • Inicjatywa „SąSiatki”

Carrefour Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wdrożył innowacyjną usługę „SąSiatki” opartą na mechanizmach ekonomii współpracy. Za pośrednictwem nowej usługi klienci mogą zamawiać zakupy przez internet i dostarczać je sobie nawzajem. Inicjatywa ta pomaga budować dobre relacje sąsiedzkie oraz kształtować społeczeństwo, w którym ludzie dostrzegają potrzeby innych osób mieszkających w okolicy. Beneficjentami projektu mogą być osoby mające problemy z poruszaniem, seniorzy, matki opiekujące się dziećmi oraz wszyscy, którzy nie mogą lub nie mają czasu na samodzielne robienie zakupów.

PROJEKTY REALIZUJĄCE STRATEGIĘ TRANSFORMACJI ŻYWIENIOWEJ CARREFOUR:

  • Kampania „Z miłości do Zdrowia”

Carrefour odpowiadając na potrzeby Polaków, którzy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania, od 2014 roku realizuje kampanię „Z miłości do Zdrowia”, której głównymi elementami są: zapewnienie szerokiej i różnorodnej oferty produktów prozdrowotnych w sklepach, edukacja Polaków w zakresie zasad zdrowego odżywiania i zachęcanie ich do aktywności fizycznej, a także rozszerzenie współpracy z dostawcami lokalnymi, aby dostarczać jak najwięcej produktów lokalnych gwarantujących wysoką jakość.

  • Oferta produktów BIO i „Jakość z Natury”

Carrefour zapewnia swoim klientom szeroką i różnorodną ofertę produktów prozdrowotnych. Gama artykułów ze „Zdrowej Półki Carrefour” to specjalnie opracowana dla polskiego klienta bogata oferta produktów dietetycznych, dla diabetyków, bogatych w składniki odżywcze, bez laktozy i glutenu. Ponadto, na „Zdrowej Półce” dostępny jest również szeroki wybór produktów ekologicznych.

Sieć rozwija też gamę „Jakość z Natury Carrefour” – to produkty pochodzące z ekologicznie czystych terenów i  wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa.

  • Innowacyjny system SENS – Uproszczonym Systemem Znakowania Wartością Odżywczą

Carrefour Polska sukcesywnie rozszerza gamę produktów oznakowanych SENS. W styczniu 2018 roku w sklepach Carrefour pojawiło się blisko 30 nowych artykułów z tym oznaczeniem. Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu.

  • Edukacyjno-badawczy program „ABC Zdrowego Żywienia”

Carrefour dba o edukację żywieniową najmłodszych, realizując od kliku lat program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”. W ramach programu prowadzone są warsztaty dotyczące zdrowej i zbilansowanej diety. Program został przygotowany przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, a całkowite finansowanie zapewniła Fundacja Carrefour. Honorowy patronat nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.

Jesienią 2017 roku wystartowała trzecia edycja programu, w której udział bierze 1 700 dzieci z mniejszych miejscowości. W warsztatach żywieniowych uczestniczą uczniowie klas drugich i trzecich szkół podstawowych z małych miejscowości z różnych części Polski.