mBank

 

mbank-mass-logo_rgb

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Był pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznacza kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jest jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 24 lat notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Bank rozpoczął działalność 30 lat temu jako Bank Rozwoju Eksportu (BRE Bank) i przez te lata systematycznie budował kompetencje w zakresie obsługi różnych grup klientów, stale wzbogacając ofertę, a także rozszerzając działalność na nowe rynki – czeski i słowacki. Dzisiaj jest bankiem uniwersalnym, obsługującym ponad 5 mln klientów detalicznych i 20 tys. klientów korporacyjnych.

Na 6. Targach CSR

mBank zaprezentuje następujące działania:

„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!”

Pierwsza w historii mBanku edukacyjna kampania społeczna dotycząca bezpieczeństwa w internecie kierowana jest do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie. Jej celem jest uświadomienie użytkownikom, jakie zagrożenia mogą na nich czyhać. mBank poprzez spoty telewizyjne, serwis internetowy (mbank.pl/uwazniwsieci) i ambasadorów edukuje, co i dlaczego może być zagrożeniem oraz jak się przed nim chronić.

Współpraca z Uniwersytetem Łódzkim przy kierunku „Bankowość i finanse cyfrowe”

Dzięki współpracy mBanku z firmą Accenture, w 2015 r. uruchomione zostały studia Bankowość i finanse cyfrowe na Uniwersytecie Łódzkim, których największym atutem jest interdyscyplinarny charakter kształcenia z zakresu finansów i bankowości, wykorzystujący wiedzę kadry naukowo-dydaktycznej Uniwersytetu Łódzkiego oraz praktyków biznesu. Pracownicy mBanku prowadzą część ćwiczeń i wykładów. W ramach programu 3-letnich studiów licencjackich prowadzone są dwie specjalności: Bankowość 3.0 oraz IT w finansach. Spośród 316 osób chętnych na studia przyjętych zostało 100. Celem programu jest stworzenie absolwentom kierunku szerokich możliwości przyszłego zatrudnienia w firmach zajmujących się finansami.

Działalność Fundacji mBanku

mfundacja-mass-logotyp-ikona-sowa_rgb

Jako członkowie środowiska bankowego wierzymy, że matematyka stanowi fundament logicznego myślenia i pełni ważną rolę w rozumieniu otaczającego nas świata. Dlatego od 2013 r. mFundacja realizuje strategię „m jak matematyka”, zakładającą promowanie i dofinansowywanie inicjatyw służących rozwijaniu myślenia  matematycznego i kształtowaniu umiejętności stosowania matematyki w różnych dziedzinach codziennego życia. Działania fundacji są skierowane przede wszystkim do dzieci i młodzieży, ich rodziców i nauczycieli. Z jej programów korzystają szkoły, organizacje pozarządowe i uczelnie wyższe. Realizując obraną strategię, fundacja przyczynia się do rozwijania umiejętności matematycznych młodych Polaków. mFundacja realizuje założenia strategii poprzez trzy główne działania: dotacje, program grantowy „mPotęga” oraz program stypendialny „Mistrzowie matematyki”. Tylko w 2014 i 2015 roku, na działania statutowe związane z edukację matematyczną fundacja przeznaczyła kwotę blisko 4 mln zł, dofinansowując 182 projekty edukacyjne docierające do ok. 135 tys. beneficjentów.

Linki