Henkel Polska

 

HENKEL_Logo_Red_sRGB

 

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma, jest obecna w Polsce od 1990 roku, oferując tak znane marki jak między innymi: Persil, Syoss, Schwarzkopf, Ceresit i Loctite. Henkel zatrudnia w Polsce 950 pracowników i posiada 6 centrów produkcyjnych oraz międzynarodowe centrum B+R w Stąporkowie. Firma jest jednym ze światowych liderów zrównoważonego rozwoju. W Polsce cieszy się reputacją dobrego pracodawcy i firmy odpowiedzialnej społecznie, co potwierdzają liczne niezależne nagrody i wyróżnienia. Jest sygnatariuszem Karty Różnorodności.

henkel-forscherwelt-girl-observing_high

Na 6. Targach CSR

Henkel na Targach CSR przybliży głównie działania CSR Henkla z zakresu edukacji, m.in.:

  1. Świat Młodych Badaczy – autorski, międzynarodowy projekt edukacyjny firmy Henkel kierowany do uczniów 2, 3 i 4 klas szkół podstawowych. Jego celem jest wzbudzenie w dzieciach ciekawości odnośnie mechanizmów, które rządzą naszą rzeczywistością, a przez to zaszczepienie w nich zainteresowania światem nauki. Projekt realizowany jest w formie interaktywnych i atrakcyjnych warsztatów, które są czymś więcej niż tradycyjnym szkolnym laboratorium. Dzieci biorące w nich udział będą bowiem osobiście wykonywać proste eksperymenty badawcze – muszą m.in. podołać samodzielnemu mieszaniu, podgrzewaniu czy odmierzaniu potrzebnych składników. Mają też czas na omawianie wyników przeprowadzonych eksperymentów – są zachęcane przez prowadzących zajęcia do zadawania pytań, snucia hipotez i wyciągania wniosków. Innymi słowy, mogą poczuć się jak prawdziwi badacze w laboratorium.Projekt zapoczątkowany w kwietniu 2011 w Niemczech, realizowany jest już między innymi w Rosji, Argentynie, Irlandii i Turcji. Od 2016 roku odbywa się także we Włoszech i w Polsce. Do końca roku, objętych programem zostanie 450 dzieci z polskich szkół. „Świat Młodych Badaczy” wspiera – w roli ambasadora – Wiktor Niedzicki, wieloletni popularyzator nauki, dziennikarz, wykładowca akademicki, z wykształcenia fizyk.
  1. Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju – to inicjatywa edukacyjna, której głównym celem jest zwiększanie świadomości ekologicznej dzieci w wieku szkolnym. Prowadzona jest na zasadzie wolontariatu pracowniczego. Pracownicy Henkla, którzy zgłaszają się do projektu, przechodzą wewnętrzne szkolenie i otrzymują certyfikat Ambasadora Zrównoważonego Rozwoju, który upoważnia do prowadzenia zajęć edukacyjnych w szkołach. W trakcie lekcji Ambasadorzy rozmawiają z uczniami o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji takich zasobów jak wody czy elektryczność. Sukcesem Programu Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju jest pozyskanie ponad 70 pracowników do wolontariatu oraz udział ponad 3 000 uczniów w przeprowadzonych przez nich lekcjach.
  1. Kongres Różnorodności – Henkel wspólnie z firmą Better, wydawcą magazynu „CR Navigator” od 2014 roku organizuje coroczne wydarzenie – Kongres Różnorodności. Kongres jest miejscem międzysektorowej dyskusji. Oferuje przestrzeń do wymiany myśli, punktów widzenia i doświadczeń. Udział niezależnych ekspertów i ekspertek pozwala na śledzenie najnowszych trendów i kierunków rozwoju koncepcji różnorodności w Polsce. Kongres na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń HR i CSR w Polsce. Trzecia edycja (2016) będzie rozszerzona o przegląd najlepszych inicjatyw w tym zakresie – „Praktycy o różnorodności”.
  1. W drodze do pracy – to społeczny projekt aktywizacji zawodowej kobiet pozostających dłuższy czas bez pracy. Henkel Polska i Fundacja Miejsce Kobiet realizują projekt od 2013 roku. W tym czasie odbyło się już 6 odsłon blisko 3-mięsięcznego kursu, w którym każdorazowo wzięło udział 20 uczestniczek. Uczestniczki projektu biorą udział w kursie aktywizacji zawodowej, przygotowanym i przeprowadzonym przez ekspertów – pracowników i współpracowników Fundacji. Po udziale w projekcie do pracy wróciło już 63 z 120 uczestniczek, co oznacza ponad 50-procentową skuteczność.
  1. Eko Odkrywcy – konkurs grantowy, którego celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do poznawania zmian zachodzących w przyrodzie, zwiększanie ich świadomości ekologicznej i kształtowanie proekologicznych postaw. Uczniowie przygotowują – pod okiem opiekunów – projekty związane z badaniem i poznawaniem zmian zachodzących w przyrodzie. Projekty odpowiadają na lokalne potrzeby. Zgłoszenia zawierają cele i opis planowych działań oraz budżet. Wszystkie zgłoszone projekty zostają poddane weryfikacji przez Fundację Nasza Ziemia. Dotychczas zgłoszono Około 330 projektów we wszystkich edycjach konkursu (każdy składający się z kilku osób + opiekunowie). W fazę realizacji weszło 30 najlepszych programów badawczych o łącznej sumie grantów 110 tys zł.
  1. Shaping Futures – to inicjatywa wolontariacka należącej do firmy Henkel marki Schwarzkopf Professional. Firma od 3 lat organizuje 10-dniowe szkolenie z podstaw technik fryzjerskich dla młodzieży – podopiecznych organizacji SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Celem inicjatywy jest stworzenie młodym ludziom szansy na lepszą przyszłość poprzez praktyczną naukę zawodu fryzjera. Uczestnicy pod okiem profesjonalistów – stylistów Schwarzkopf Professional i fryzjerów – uczą się nie tylko metod stylizacji, koloryzacji i pielęgnacji włosów, ale poznają także doświadczenia praktyków, którzy zaszczepiają w uczestnikach pasję do zawodu. W 3. edycjach uczestniczyło ponad 30 podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce.

Linki