Allianz Polska

 

allianz-bg-small

 

Allianz to jedna z największych instytucji finansowych na świecie. Działa w ponad 70 państwach, zatrudniając ponad 148 tysięcy pracowników. Allianz jest obecny na polskim rynku od 1997 roku. W ciągu kilkunastu lat obecności stał się jedną z najszybciej rozwijających się grup w sektorze ubezpieczeniowo-finansowym świadczącą kompleksowe usługi 2 milionom klientów indywidualnych i korporacyjnych. Firma od wielu lat realizuje działania społecznej odpowiedzialności biznesu, kładąc szczególny nacisk na zaangażowanie pracowników w prowadzone programy.

 

Na Targach CSR

Allianz World Run

Inicjatywa ta łączy w sobie ideę pomocy podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce oraz promocję zdrowego trybu życia. Celem akcji jest wsparcie finansowe dwunastu programów edukacyjnych realizowanych przez SOS Wioski Dziecięce m.in. w Indonezji, Kolumbii, na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Syrii i Chinach. Do udziału w tym globalnym wydarzeniu zgłosiło się ponad 12 000 pracowników i agentów Allianz na całym świecie, w tym ponad 200 osób z Polski. Zaangażowanie uczestników było tak duże, że wyznaczone przez organizatorów biegu limity kilometrów, odpowiadające kolejnym programom, zostały osiągnięte już po niespełna pięciu tygodniach. Łącznie pracownicy Allianz pokonali 1 384 742 km, to dystans który należy pokonać, aby 35 razy okrążyć ziemię.
Allianz Polska postanowił również lokalnie wspomóc Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
i zobowiązał się do sfinansowania zajęć edukacyjnych i terapeutycznych dzieciom z Placówki Wsparcia Dziennego w Nowakach, w powiecie siedleckim.

Allianz Football Junior Camp

Od 2010 r. w ramach międzynarodowych linii sponsoringowych Allianz wspiera systematycznie utalentowaną sportowo młodzież. Poprzez udział w projekcie Allianz Football Junior Camp co roku młodzi wielbiciele piłki nożnej z Polski mogą spotkać się z kolegami z ponad 30 krajów świata, realizować swoje pasje i przeżyć niezwykłą przygodę sportową. Podczas obozu uczestnicy mają możliwość zwiedzenia Monachium, trenowania pod okiem trenerów drużyny młodzieżowej FC Bayern, wzięcia udziału w ekskluzywnym spotkaniu z gwiazdami zespołu oraz obejrzenia otwartego dla publiczności treningu Bayernu i meczu na Allianz Arenie.

Allianz Junior Music Camp

Kolejnym programem realizowanym w ramach wspierania młodych talentów jest organizowany od 2013 r. Allianz Junior Music Camp. To wyjątkowa inicjatywa, , która ma na celu rozwijanie pasji muzycznych. W ramach akcji, organizowanej we współpracy z Lang Lang International Music Foundation z Nowego Jorku, młodzi pianiści, wybrani spośród setek zgłoszeń z całego świata, mogą szkolić się pod okiem profesorów monachijskiej Hochschule für Musik und Theater oraz samego Lang Langa. Beneficjentem drugiej edycji programu został nastoletni pianista z Sosnowca, Ziemowit Świtalski. Pomimo młodego wieku Ziemek ma na swoim koncie imponujące osiągnięcia oraz wiele nagród zdobytych na międzynarodowych konkursach muzycznych. Jego talent został także doceniony przez Lang Langa, który zaprosił Ziemka do zagrania przed wielotysięczną publicznością zgromadzoną na Allianz Arenie z okazji prezentacji składu FC Bayern w lipcu 2015 r. Allianz Polska objął Ziemowita Świtalskiego patronatem i ufundował profesjonalny fortepian koncertowy marki Steinway & Sons, dzięki któremu młody pianista może doskonalić swój artystyczny warsztat i w przyszłości być może reprezentować nasz kraj w kolejnym Konkursie Chopinowskim.

W 2016 roku, realizowana jest czwarta edycja programu. W tym roku, spośród ok. 300 zgłoszeń, wyłonionych zostało 10 finalistów. W tym elitarnym gronie znalazł się także reprezentant Polski, Dennis Cornelius Orkiszewski. Czwarty finał Allianz Junior Music Camp, po Monachium, Wiedniu
i Barcelonie, po raz pierwszy odbędzie się w Warszawie.

My Finance Coatch

Allianz przykłada także dużą wagę do kwestii edukacji dzieci i młodzieży. W 2013 r. nasza firma dołączyła do globalnego projektu My Finance Coach. W ramach wolontariatu pracowniczego specjaliści z różnych obszarów firmy odwiedzają szkoły podstawowe i gimnazja, dzieląc się swoją wiedzą na temat świata finansów oraz podstaw funkcjonowania gospodarki i biznesu. Do października 2016 r., wolontariusze Allianz Polska dotarli z wiedzą do 19 szkół w trzech województwach, w warsztatach wzięło udział ponad 1100 uczniów. Allianz jako jedna z dwóch instytucji finansowych w Polsce wziął także w marcu 2016 r. udział w akcji Global Money Week.

Linki