Na żywo od 12:00

Ogłoszenie Raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki"

Dziś ukazuje się 19. edycja wydawanego co roku przez nas Raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", największego przeglądu #CSRwPL

KOMENTUJ NA ŻYWO: #Raport2020

Publikacja będzie dostępna do pobrania na odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020

Goście 8. Targów CSR

Dominika Bettman

Siemens Polska

Od 1 czerwca 2020 roku przewodnicząca Rady Odpowiedzialnego Przywództwa. Prezeska zarządu (CEO) Siemens Polska. Przedtem prezeska ds. finansowych (CFO) spółki. Z Siemensem związana od blisko 25 lat. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Advanced Management Program IESE w Barcelonie. Ekonomistka z wykształcenia, humanistka z natury. Orędowniczka społecznej odpowiedzialności biznesu, aktywizacji kobiet (głównie w naukach i branżach technologicznych); propagatorka idei różnorodności i zarządzania włączającego. Przedkłada czyny nad słowa, jest więc aktywnie obecna w gremiach i inicjatywach, których działania są zgodne z kanonem jej wartości. Jest członkinią zarządu Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, rady nadzorczej Eurobanku i przewodniczącą Rady Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT). Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu od czerwca 2017 do maja 2020 roku.

Uczestniczka panelu: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Wyzwania i rekomendacje dla biznesu

Agnieszka Bielska

Koordynatorka Europejskiego Korpusu Solidarności w Polsce

Ukończyła Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW. Posiada 15-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze edukacji oraz zarządzania środkami unijnymi – zdobyte w instytucjach zajmujących się współpracą z UE. Koordynowała działania Wolontariatu Europejskiego w programach Młodzież i Młodzież w działaniu w latach 2004-2013. Zarządzała Akcją Mobilności Edukacyjne w sektorze Młodzież programu Erasmus+ w latach 2014-2017. Od 2019 r. koordynuje wdrażanie w Polsce programu Komisji Europejskiej Europejski Korpus Solidarności w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Autorka publikacji dotyczących wolontariatu międzynarodowego.

Uczestniczka panelu: Europejski Korpus Solidarności – zaangażowany i społecznie odpowiedzialny rynek pracy dla młodych ludzi

Dariusz Bugalski

Dziennikarz, publicysta, pisarz, poeta, nauczyciel

Obecnie autor podcastu K3. Wykładowca akademicki (Uniwersytet SWPS, UMCS, Collegium Civitas, Instytut Badań Literackich). Nauczyciel komunikacji i wystąpień publicznych według autorskiej metody. Ambasador kampanii społecznej Polskiego Stowarzyszenia Stwardnienia Rozsianego SyMfonia Serc. Współzałożyciel Stowarzyszenia Literackiego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

Uczestnik panelu: „Karta wolontariusza” – nowe narzędzie CSR

Andrzej Chwasta

Dyrektor ds. Handlu, Marketingu i Rozwoju Opakowań, Persan Polska

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Marketingu Politycznego na Uniwersytecie Wrocławskim, a także Studiów Menadżerskich w Wyższej Szkole Bankowej. Od 19 lat związany z branżą Chemii Gospodarczej i Kosmetyków w różnych obszarach: od Produkcji, Zakupów, przez rozwój Produktów, po Sprzedaż i Marketing. Od 11 lat kieruje działami handlowymi i rozwojowymi. W swojej historii prowadził projekty dla sektora marek własnych, produktów brandowych, produkcji zleconej czy sektora profesjonalnego utrzymania czystości. Pracował z większością rynków Europy, zarówno zachodniej jak i wschodniej. Współpracę z Persan, który jest liderem swojej branży w Europie, rozpoczął w roku 2015, gdzie poza zarządzaniem sprzedażą i marketingiem odpowiada za tworzenie opakowań.

Uczestnik panelu: Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie – szanse i wyzwania.

Piotr Cieszewski

Ukończył Uniwersytet Gdański (Wydział Ekonomiczny, kierunek Transport i Logistyka). Przez 10 lat menadżer w korporacji budowlanej Skanska, w roku 2015 ekspert w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Komentuje wydarzenia związane z tematyką górską, społeczną i gospodarczą w stacjach telewizyjnych. Obecnie prowadzi zajęcia z przywództwa na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, a także szkoli w firmach i urzędach. Trener przywództwa i profesjonalny mówca specjalizujący się w przemówieniach inspiracyjno- motywacyjnych, a także wykładach biznesowych dotyczących przywództwa, pracy zespołowej, zmiany i osiągania celów. Jego przemówienia, wygłoszone do ponad 70 tysięcy uczestników, to mieszanka doświadczenia, siły, wrażliwości i pasji. W 2002 r. został najmłodszym dyrektorem oddziału w stu dwudziestoletniej historii jednej z największych korporacji budowlanych świata i zarządzał grupą 600 pracowników. Razem z pracownikami oddziału pozyskał i zrealizował w Polsce 70 inwestycji drogowych i mostowych – kontrakty od 1 mln do ponad 100 mln zł. W ramach tej korporacji jako pierwszy dyrektor w Polsce awansował na stanowisko project menagera kobietę. Prowadzony przez Piotra Cieszewskiego oddział budownictwa drogowo- mostowego, osiągał bardzo wysokie wskaźniki w badaniach zaangażowania i satysfakcji pracowników, przeprowadzanych przez niezależny Instytut Gallupa. Maratończyk, taternik- zdobywca m.in. Mount Everest. Ambasador akcji charytatywnej Szlachetna Paczka, który w 2013 r wniósł flagę tej akcji na najwyższą górę świata. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Żonaty, tata dwóch córek :)

Uczestnik panelu: Dobrostan (dobry stan) pracowników, dobrym stanem firmy? Czy warto inwestować w szeroko rozumiany Wellbeing?

Ewa Giermanowska

dr hab. nauk społecznych w zakresie socjologii, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego

Specjalizuje się w socjologii pracy i polityce zatrudnienia. Znaczące miejsce w jej zainteresowaniach badawczych zajmuje problematyka zatrudnienia młodzieży i osób niepełnosprawnych oraz społecznych aspektów kształtowania się stosunków pracy. Autorka analiz i ekspertyz dla instytucji rządowych, samorządowych i organizacji obywatelskich. Jest członkiem Zarządu Sekcji Socjologii Pracy Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Jury Nagrody im. prof. A. Matejki za najlepszą pracę doktorską z zakresu socjologii pracy. Uczestniczy w pracach Komitetu Ewaluacyjnego dla programu Europejski Korpus Solidarności (w FRSE). Autorka polskiego rozdziału w Youth Wiki pt. Employment & Entrepreneurship.

Uczestniczka panelu: Europejski Korpus Solidarności – zaangażowany i społecznie odpowiedzialny rynek pracy dla młodych ludzi

Katarzyna Grabarska

Menedżer ds. Opakowań, Jeronimo Martins Polska

Absolwentka wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej na Politechnice Warszawskiej. Karierę rozpoczęła w 2016 roku w Dziale Opakowań firmy Reckitt Benckiser Production w Nowym Dworze Mazowieckiem, rozwijając wiedzę z zakresu opakowań od strony teoretycznej jak i produkcyjnej. Od 2018 roku pełniła funkcję osoby odpowiedzialnej za opakowania w fabryce Reckitt Benckiser w Granollers (Hiszpania), tam odpowiedzialna była za wszystkie opakowania – kwestie techniczno-produkcyjne, jakościowe oraz dokumentację techniczną opakowań. W 2019 roku Katarzyna rozpoczęła pracę w Jeronimo Martins Polska jako osoba odpowiedzialna pod kątem materiałowym za wszystkie opakowania jednostkowe i zbiorcze marek własnych wprowadzanych do sklepów Biedronka oraz za projekty zrównoważonego rozwoju w opakowaniach.

Uczestniczka panelu: Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie – szanse i wyzwania.

dr Ewa Hartman

Certyfikowana trenerka metody Points of You, metody HeartMath, metody MTQ48, metody NeuroColor, moderatorka Design Thinking. Wykładowca MBA i kierownik studiów podyplomowych na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania). Prowadziła liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).
Prowadzi szkolenia i wykłady inspiracyjne:
– dla biznesu: Google Polska, Google Irleand, Google CEEC, Danfoss, PZU Zycie, PGE, PGE Ciepło, Mercedes Leasing, EY, KPMG, DHL, HP, HPE, Nationale Nederlanden, Tauron, Veolia, CEDC, ZT Kruszwica, Orbis, Accenture, OTIS, Immofinanz, IKEA, AVIVA, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, Bioderma, LeroyMerlin, Polpharma, Apteki Zdrowit, Gedeon Richter, Merck, Roche, USP Zdrowie, PKO Ubezpieczenia, Wydawnictwo Nowa Era, Mazowiecka Izba Inżynierów Budownictwa, Kiesow, ifm electronic, Stowarzyszenie GRP, OSTC, Grupa Muszkieterowie, Crido.
– dla sektora administracji publicznej, m. innymi dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, Sądów Rejonowych w Warszawie.
– dla kierunków: MBA Zarządzanie, MBA HR, MBA Ochrona Zdrowia
Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality i magazynu Les Nouvelles Esthetiques. Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu w kategorii Firma Godna Zaufania.

Uczestniczka panelu: Dobrostan (dobry stan) pracowników, dobrym stanem firmy? Czy warto inwestować w szeroko rozumiany Wellbeing?

Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Minister Funduszy i Polityki Regionalnej

Od 15 listopada 2019 roku Minister Funduszy i Polityki Regionalnej. Wcześniej, od 29 listopada 2018 r. do 15 listopada 2019 r. pełniła funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Zajmowała się między innymi wdrażaniem funduszy unijnych na innowacje (Program Inteligentny Rozwój), cyfryzację (Program Polska Cyfrowa) i kapitał ludzki (Program Wiedza Edukacja Rozwój). Do jej obowiązków należał też nadzór nad programem Dostępność Plus, była współautorką ustawy o dostępności. Koordynowała realizację programów dofinansowanych z funduszy norweskich i szwajcarskich.

Piotr Jutkiewicz

Prezes Zarządu, Bewa

Od 2015 roku prezes zarządu Bewa Sp. z o.o., jednego z największych producentów wody mineralnej i soków NFC w Polsce, dostarczającego wodę i napoje do największych sieci handlowych w Polsce – w tym do Biedronki. Wcześniej Piotr Jutkiewicz był członkiem zarządu Makani Sp. z o.o. – producenta zup i sosów błyskawicznych. W 2007 roku założył 4CF, pierwszą polską firmę doradczej specjalizującej się w foresighcie strategicznym i od tego czasu jest w niej Partnerem. Pełnił również funkcję współprzewodniczącego polskiego oddziału The Millennium Project – jednej z wiodących organizacji foresightowych na świecie. Jego analityczne portfolio z tego okresu obejmuje prestiżowe projekty dla największych międzynarodowych organizacji, w tym Światowej Organizacji Zdrowia, UNESCO i wielu firm. Specjalizuje się w planowaniu strategicznym, foresighcie i modelowaniu ekonometrycznym – jego wiedza w tym zakresie została wysoko oceniona przez polskie instytucje rządowe, media i organizacje pozarządowe, a obecnie przekłada się na dynamiczny rozwój spółki Bewa. Piotr jest również współzałożycielem Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością i Stowarzyszenia Forum Rozwoju Warszawy. Jest autorem licznych publikacji w mediach i czasopismach naukowych dot. studiów nad przyszłością i analiz ekonomicznych. Pan Jutkiewicz jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, studiował również psychologię.

Uczestnik panelu: Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie – szanse i wyzwania.

Kazimierska Agnieszka

Absolwentka Wydziału Ekonomii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Studiów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończyła także kurs dla koordynatorów programów wolontariatu pracowniczego i uczestniczyła w wielu szkoleniach i warsztatach dotyczących głównie współpracy międzysektorowej, na jakiej oparte są koordynowane przez nią projekty.

Od 2006 roku związana zawodowo z organizacjami pozarządowym, koordynator projektów społecznych ukierunkowanych na rozwój społeczności lokalnych, a zwłaszcza ich pro-środowiskową edukację. Obecnie nadzoruję flagowe projekty Fundacji Veolia Polska. Ściśle współpracuje z lokalnymi samorządami i instytucjami oraz odpowiada za budowanie i rozwój relacji z nimi. Z powodzeniem wdrożyła wiele programów wolontariatu pracowniczego w korporacjach, koordynując ich przygotowanie przebieg oraz ewaluację. Ekspert od potrzeb małych i średnich miast, tworzenia dla nich scenariuszy przyszłości oraz wypracowywania ich odporności (resilience urban).

Prywatnie amatorka podróży motocyklowych.

Uczestniczka panelu: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Odpowiedź biznesu

Piotr Krygiel

Z-ca dyrektora Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego

Politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, kursu zarządzania NGO na University of Western Ontario oraz uczestnik programu The International Visitor Leadership Program (IVLP) Departamentu Stanu USA. Ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem pracy w III sektorze.

W latach 2005-2010 działał w programie „Inicjatywy obywatelskie na Wschodzie” Fundacji im. S. Batorego realizowanym ze środków Fundacji Forda, wspierającym przemiany demokratyczne na Białorusi i Ukrainie. Współpracował ze Stowarzyszeniem Szkoła Liderów.

W latach 2013-2016 związany z Instytutem Sobieskiego, zaangażowany m.in. w realizację Kongresu Polska Wielki Projekt. W latach 2016-2017 zastępca dyrektora Departamentu Społeczeństwa Obywatelskiego w KPRM. Od 2017 r. zastępca dyrektora Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Uczestnik panelu: „Karta wolontariusza” – nowe narzędzie CSR

Sylwia Krzyżycka

Dyrektor Działu Ochrony Środowiska, Jeronimo Martins Polska

Dyrektor działu ochrony środowiska w Jeronimo Martins Polska od 2015 r., związana z firmą od 2000 r. Przez 15 lat w dziale jakości odpowiadała m.in. za rozwój i kontrolę produktów, kwalifikacje dostawców, bezpieczeństwo zdrowotne produktów na wszystkich etapach dystrybucji, systemy zarządzania bezpieczeństwem żywności. W 2007 r. do zarządzanego obszaru dołączyła ochrona środowiska. Magister chemii ze specjalnością chemia środowiska, absolwentka MBA. Audytor wiodący systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności.

Uczestniczka panelu: Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie – szanse i wyzwania.

Agata Mazurek-Bąk

Dyrektor Personalny Grupy Veolia w Polsce

Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2000 roku we francuskiej firmie audytorsko-doradczej RSM Salustro Reydel, gdzie uzyskała tytuł biegłego rewidenta, ACCA, doświadczenie menedżerskie oraz szerokie spojrzenie na biznes. Od 2005 roku jest związana z Grupą Veolia, w której przez 10 lat tworzyła i zarządzała Centrum Usług Wspólnych jako Prezes. Pełniła również funkcję zastępcy Dyrektora Finansowego Grupy, Dyrektora Projektów Strategicznych, czy Dyrektora Zakupów. Od maja 2019 roku jest Dyrektorem Personalnym Grupy Veolia w Polsce.

Uczestniczka panelu: Dobrostan (dobry stan) pracowników, dobrym stanem firmy? Czy warto inwestować w szeroko rozumiany Wellbeing?

Jasiek Mela

Podróżnik, społecznik, mówca motywacyjny

Urodził się 30 grudnia 1988r. w Gdańsku, ale wychował się w Malborku. W 2002 roku, mając 13 lat, uległ ciężkiemu wypadkowi – w wyniku porażenia prądem (15 000 V) amputowano mu rękę i nogę. Dwa lata później razem z polarnikiem Markiem Kamińskim wyruszył na wyprawę na Biegun Północny i Południowy. W kolejnych latach uczestniczył w wyprawach na Kilimandżaro, Elbrus, wspinał się na górę El Capitan, przebiegł New York City Marathon i ukończył triathlon Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia. Porusza się na protezie nogi. W 2008 roku założył i do 2019 roku prowadził Fundację Poza Horyzonty, która pomogła wielu osobom po amputacjach we wszelkim wieku dofinansowując zakup protez, rehabilitację, pomoc psychologiczną, a przede wszystkim pokazując, że mimo tragicznych doświadczeń można żyć pełnią życia i realizować swoje pasje oraz marzenia. Zdobywca wielu prestiżowych nagród w dziedzinie sportu i działalności prospołecznej. Od kilku lat prowadzi szkolenia motywacyjne dla firm. W wolnych chwilach robi zdjęcia w pustostanach, szyje na maszynie, chodzi na slackline, szkoli się na stolarza i poznaje zakamarki Syberii.

Uczestnik panelu: „Karta wolontariusza” – nowe narzędzie CSR

Anna Miazga

Ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, LPP

Jest odpowiedzialna za wdrożenie i realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju LPP, największej polskiej firmy odzieżowej. Inicjuje i koordynuje projekty związane z wpływem środowiskowym i społecznym branży modowej. Szczególną uwagę zwraca na holistyczne podejście do zarządzania tj. uwzględnienie wszystkich procesów zachodzących w organizacji oraz etapów życia produktu. W firmie realizuje projekty z obszarów: praw człowieka i kontroli dostawców, etyki oraz gospodarki obiegu zamkniętego. Prawniczka specjalizującą się w ochronie środowiska i prawach człowieka. Od 11 lat zaangażowana w tworzenie projektów społecznych związanych z ochroną środowiska, odpowiedzialnym łańcuchem dostaw i etyką. Wcześniej współpracowała jako konsultant CSR przy projektach inwestycyjnych z branżą energetyczną oraz logistyczną.

Uczestniczka panelu dyskusyjnego: Kryzys klimatyczny – jak „przeprogramować” biznes?

Arkadiusz Mierzwa

Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska

W sieci Biedronka pracuje od 2017 r. Od 2020 r. jako dyrektor ds. komunikacji odpowiada za kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, relacje z mediami oraz koordynację działań CSR sieci. Wcześniej rzecznik prasowy CANAL+ w Polsce oraz Banku Pekao SA. Przez wiele lat pracował jako dziennikarz TVN24 i TVN CNBC Biznes, a także prowadzący program „Firmowe ewolucje” na antenie TVP1. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz IESE Business School.

Podczas panelu będzie pełnił rolę moderatora dyskusji.

Uczestnik panelu: Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie – szanse i wyzwania.

Michał Mikołajczyk

Prokurent, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Rekopol

Prawnik, wolontariusz i pracownik Polskiego i Międzynarodowego Czerwonego Krzyża, studia podyplomowe w zakresie CSR na Akademii L. Koźmińskiego. Od 2004 roku związany z Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. Autor wielu projektów i akcji promujących segregację odpadów i świadome zakupy np. ogólnopolskiej kampanii „Dzień bez Śmiecenia”. Organizator przedsięwzięć z zakresu „zielonego CSR-u” prowadzonych wspólnie przez przedsiębiorców, samorząd, firmy gospodarki odpadami, organizacje pozarządowe. Od 2009 roku dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, od 2014 prokurent. Uczestnik prac nad Circural Economy Package prowadzonych przez BusinessEurope w Brukseli oraz nad koncepcją gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w Polsce. Prelegent i panelista licznych konferencji i seminariów dotyczących m.in. Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta.

Gość rozmowy: Zanim na składowisko: opakowanie – kto jest za nie odpowiedzialny.

Magdalena Olborska

CSR Manager, Samsung Electronics Polska

W firmie Samsung odpowiada za projekty z zakresu odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego biznesu, szczególnie w obszarze edukacji i rozwoju przedsiębiorczości. Od 2017 roku prowadzi sieć Samsung Inkubatorów w Polsce. Inicjatorka wspierania start-upów tworzących rozwiązania w duchu SDGs, co dało początek globalnemu programowi CSR: Samsung for Impact. Pomysłodawczyni działań w zakresie cyfrowego dobrostanu i odpowiedzialnego korzystania z mobilnych technologii w Polsce. Program CyfrOFFy KONtakt jest pierwszą inicjatywą w Polsce pokazującą jak dbać o dobre nawyki w cyfrowym świecie. Wcześniej związana z rynkiem ubezpieczeniowym, m.in. członek zarządu Fundacji PZU. W PZU kierowała też zespołem sponsoringu, prewencji i CSR realizując projekty w obszarze wspierania kultury, organizacji imprez biegowych, bezpieczeństwa drogowego oraz profilaktyki zdrowotnej. Posiada również doświadczenie w PR jako członek zespołu prasowego w PZU oraz komunikacji wewnętrznej. Ukończyła podyplomowe studia w Collegium Civitas na kierunku: Manager CSR. Wykształcenie: ekonomia i stosunki międzynarodowe.

Uczestniczka panelu: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Odpowiedź biznesu

Anna Olszówka

Ekspertka HR skupiająca się w swojej pracy na wspieraniu partnerów biznesowych w realizacji ich celów poprzez pozyskiwanie właściwych ludzi, wzmacnianie ich rozwoju w firmach i umożliwianie im korzystania z ich własnego potencjału. Doświadczenie we wspieraniu rozwoju ludzi zdobywała w europejskim programie edukacyjnym, początkowo odpowiadając za strategię szkoleniową i międzynarodową współpracę programu, a później kierując działaniami tego programu w Polsce. Po tych doświadczeniach przeniosła się do świata biznesu tworząc i realizując działania rozwijające pracowników w uznanej, międzynarodowej korporacji. W ostatnich latach doświadczenia zawodowego skupia się na bezpośredniej, codziennej pracy z partnerami biznesowymi realizując się w roli HR Biznes Partnerki.

Uczestniczka panelu: Europejski Korpus Solidarności – zaangażowany i społecznie odpowiedzialny rynek pracy dla młodych ludzi

prof. dr hab. Płoszajski Piotr

Absolwent Harvard Business School, Research Scholar w Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology (MIT), USA.
1987-1991, dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. 1993-1998, Dyrektor Generalny Polskiej Akademii Nauk.
Emerytowany Profesor SGH. W l. 1994-2018, kierownik Katedry Teorii Zarządzania. Założyciel Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania oraz Centrum Badań nad Odpowiedzialnym Biznesem. Wykładowca w szeregu programach Executive MBA w Polsce i zagranicą.
Autor ponad 200 publikacji. Ostatnio zajmuje się konsekwencjami Czwartej Rewolucji Technologicznej, sztuczną inteligencją i futurologią. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych. Członek kilku rad nadzorczych.
Wykładowca na wielu uniwersytetach i centrach badawczych w Europie, USA, Japonii, Indiach, Australii i Nowej Zelandii. Członek rady naukowej Centrum Zdrowia Dziecka oraz Rady Doradczej Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali (K.I.D.S.).
Członek Rady Programowej w CIONET (Polska), największej światowej organizacji zrzeszającej szefów IT korporacji. Laureat Nagrody Digital Shapers w dziedzinie Edukacja (2018) i Wizjoner (2019).

Uczestnik panelu dyskusyjnego: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Wyzwania i rekomendacje dla biznesu.

Marta Płowiec

Członkini Zarządu ds. Operacyjnych Fundacji im. Lesława A. Pagi

Zarządza najstarszym programem biznesowym Fundacji im. Lesława A. Pagi – ALRK. Odkrywczyni historii ludzi, miejsc i zdarzeń, badaczka wolności, filozofka, uważna obserwatorka. Realizuje koncepcję odpowiedzialności społecznej, jest przyjaciółką wolności i natury. Poszukuje prawdy. Obserwatorka ludzkich zachowań i biegu historii. Badaczka wolności, doktorantka nauk o polityce. Ceni wolność wyboru myśli wielkich filozofów i intelektualistów, czerpie inspirację z wielu źródeł, bliskie jej są między innymi nurt stoicyzmu, arystotelizmu, liberalizmu, a także filozofii Wschodu. Najbardziej ceni spotkanie z człowiekiem i poznawanie go. Dostrzega w nim duszę, emocje, serce i jego wielkość. W Fundacji współtworzy warunki do rozwoju, nauki i do dzielenia się doświadczeniami i wiedzą. Czerpie dumę i radość z prowadzenia innych ku wspólnej pracy na rzecz doskonalenia samych siebie i społeczności. Ceni swoją pracę, ponieważ jest zbieżna z wyznawanymi przez nią wartościami, ceni zachowanie wewnętrznej wolności, dzielenie się dobrem, pokorę, poszukiwanie prawdy i spontaniczne życie bez schematów. Odkrywa ekscytujący świat dokładnie dlatego, że jest pełen nieskończonej różnorodności i złożoności. Dużo czyta, kolekcjonuje opowieści i jest na początku swojej drogi pisarki.

Uczestniczka panelu: Europejski Korpus Solidarności – zaangażowany i społecznie odpowiedzialny rynek pracy dla młodych ludzi

Izabela Rakuć-Kochaniak

Dyrektor ds. CSR, Prezes Zarządu Fundacji Veolia Polska w Grupie Veolia Polska

W latach 2011-2016 Dyrektor i Prezes Zarządu Fundacji PZU. Doświadczenie zawodowe zdobywała także w Informedia Polska, Urzędzie Regulacji Energetyki i Kancelarii Prezydenta RP. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz London School of Economics and Political Science w obszarze stosunków międzynarodowych. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Public Relations (SGH) i CSR (Akademia Leona Koźmińskiego). W latach 2012-2016 członek Rady Fundacji Dorastaj z Nami, a od 2018 członek Rady Fundacji Znajdź Pomoc. Od 2020 roku członek zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Uczestniczka panelu: Dobrostan (dobry stan) pracowników, dobrym stanem firmy? Czy warto inwestować w szeroko rozumiany Wellbeing?

Jacek Siwiński

Prezes VELUX Polska

Absolwent Politechniki Warszawskiej, podyplomowych studiów menadżerskich w Szkole Głównej Handlowej, a także programu Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Doświadczony menadżer, od początku swojej kariery związany z branżą budowlaną. Wcześniej pracował na stanowiskach menadżerskich w różnych spółkach Grupy Robert Bosch w Polsce i na Bliskim Wschodzie. W 2013 roku objął stanowisko Prezesa spółki VELUX Polska. Jest odpowiedzialny za planowanie i wdrażanie strategii rozwoju spółki, wyznacza kierunki komunikacji i założenia polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. Wdrożył wiele innowacyjnych zmian, m.in. wprowadził na polski rynek Nową Generację okien dachowych VELUX. Pod jego kierownictwem firma odnotowuje systematyczne wzrosty sprzedaży i umacnia swoją pozycję na rynku.

Uczestnik panelu: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Odpowiedź biznesu

Marta Soluch

Prezes Fundacji ORLEN

Ukończyła filozofię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie zdobywała w mediach, we współpracy z instytucjami finansowymi oraz administracją państwową. Przez lata odpowiedzialna za komunikację i strategię, w tym CSR, firm z sektora publicznego oraz polskich firm z obszaru finansowego, HR oraz medycznego.

Uczestniczka panelu: „Karta wolontariusza” – nowe narzędzie CSR

dr Robert Sroka

Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Inwestowania na Europę Środkową i Wschodnią w Abris Capital Partners

Członek Responsible Investment Roundtable Invest Europe. Wcześniej pracował w Zespole Zarządzania Ryzykiem Nadużyć oraz Zespole Zmian Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju EY. W latach 2009 – 2014 stał na czele Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnych Inwestycji w Zespole opiniodawczo-doradczym Prezesa Rady Ministrów ds. CSR. Przewodniczył również pracom Grupy roboczej ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Rozwoju. Autor książki „Etyka i prawa człowieka w biznesie. W poszukiwaniu metody”.

Uczestnik panelu dyskusyjnego: Kryzys klimatyczny – jak „przeprogramować” biznes?

Michał Stalmach

Starszy Konsultant ds. Zrównoważonego Rozwoju, Bureau Veritas Polska

Specjalizuje się w obliczaniu śladu węglowego organizacji, produktów, wydarzeń, neutralizacji emisji gazów cieplarnianych (carbon offset), a także opracowywaniu planów działań firm w celu zmniejszenia ich negatywnego wpływu na klimat oraz zarządzania emisjami gazów cieplarnianych. Zajmuje się również weryfikacją emisji gazów cieplarnianych oraz raportów społecznej odpowiedzialności biznesu. Był odpowiedzialny za ocenę kwestionariuszy przedsiębiorstw z regionu Europy Środkowo-Wschodniej w ramach programów Climate Change oraz Supply Chain organizacji Carbon Disclosure Project.

Uczestnik panelu dyskusyjnego: Kryzys klimatyczny – jak „przeprogramować” biznes?

Marzena Strzelczak

Prezeska Zarządu i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu na stanowisku Dyrektorki Generalnej od października 2014 roku. Na co dzień zarządza Zespołem FOB, a od końca 2015 roku odpowiada także za rozwój Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej. Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu od czerwca 2020 roku.

Uczestniczka paneli: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Wyzwania i rekomendacje dla biznesu oraz Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Odpowiedź biznesu

Jakub Tyczkowski

Prezes Zarządu, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Mgr inż. MBA. Uczestniczył w rozpoczęciu działalności grupy Tractebel w Polsce w sektorze gospodarki odpadami. Był odpowiedzialny m.in. za rozwój nowych projektów i w ramach grupy został powołany na stanowisko Członka Zarządu firmy Recykling Centrum System gdzie był zaangażowany w tworzenie struktur zbiórki i relacji handlowych z przetwarzającymi odpady surowcowe. Zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego w SUWO – pierwszej w Polsce firmie przetwarzającej na skalę przemysłową odpadów niebezpiecznych na paliwa alternatywne dla cementowni. Tworzył od podstaw struktury handlowe w tej firmie.
Od 2001 roku związany z Rekopol Organizacja Odzysku. W 2014 roku został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu. Rekopol bierze udział w rozmowach dot. modelu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, a w tym patrzy na zagadnienia opakowań z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju gospodarki jaki i celów środowiskowych mając na względzie Eko-Projektowanie jako jedną z dróg do szukania równowagi pomiędzy tymi obszarami.

Uczestnik panelu: Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie – szanse i wyzwania.

Dorota Warakomska

Dziennikarka, komentatorka, publicystka, doradczyni medialna, trenerka wystąpień publicznych, wykładowczyni, mówczyni inspiracyjna. Prowadzi szkolenia i coaching rozwojowy.

Autorka książki „Śmiało. Mów własnym głosem”, wyd.Agora 2020 oraz książek o USA „Co się stanie z Ameryką” 2018, „Droga 66” 2012, o Kubie „Ostatnia wyspa komunizmu” 1998. Stała felietonistka „Wysokich Obcasów”. Autorka cyklu „Kurs Doroty Warakomskiej” o występach publicznych w magazynie „Wysokie Obcasy Praca”. W informacyjnym radio TOK FM prowadziła audycję „Poranek radia TOK FM”.
Związana z TVP w latach 1991-2006. Reporterka, prowadząca „Wiadomości” i „Panoramy”, wieloletnia korespondentka w USA, szefowa zespołów dziennikarskich, autorka wywiadów, reportaży i programów telewizyjnych. Za pracę dziennikarską odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi. Aktywistka społeczna. Działa na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu, różnorodności i równouprawnienia. W latach 2013-2019 prezeska Stowarzyszenia Kongres Kobiet. Współzałożycielka Towarzystwa Dziennikarskiego. Prowadziła wiele debat i konferencji polskich i międzynarodowych – gospodarczych, ekonomicznych, równościowych, warsztatów i szkoleń. M.in.: Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie, dyskusje w ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy, cykle dla samorządowców, regionalne, serie „Czas na kobiety” i „Superwoman na rynku pracy”, gale Great Place to Work. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Stosunki Międzynarodowe), podyplomowych studiów Psychologia Społeczna na SWPS, studium MLC Coaching Wielopoziomowy. Stypendystka National Forum Foundation oraz German Marshall Fund of the USA. Stażystka w stacjach Fox oraz CNN w Waszyngtonie.

Uczestniczka panelu dyskusyjnego: Efekt motyla i problemy „splątane” – jak być odpowiedzialnym w obliczu niepewności. Wyzwania i rekomendacje dla biznesu.

Bartłomiej Wojdyło

Zastępca Dyrektora ds. Zrównoważonego Rozwoju, Can-Pack

Zastępca dyrektora ds. Zrównoważonego Rozwoju Grupy CANPACK. Zaangażowany w działania branży aluminiowej już od 2011 roku na różnych stanowiskach w Grupie CANPACK (Globalny producent opakowań metalowych i szklanych). Absolwent biznesu międzynarodowego, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i filologii hiszpańskiej. Od 2017 roku związany również z ogólnoeuropejskim projektem Every Can Counts – członek Rady Nadzorczej Every Can Counts Europe oraz członek zarządu Fundacji na rzecz odzysku opakowań aluminiowych RECAL.

Uczestnik panelu dyskusyjnego: Kryzys klimatyczny – jak „przeprogramować” biznes?