Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
80% menedżerów i menedżerek CSR dostrzega wpływ CSR w Polsce na sposób funkcjonowania biznesu[1] – to pierwsze wyniki najnowszego badania „Menedżerowie CSR”, realizowanego w okresie maj-lipiec, przygotowanego przez Forum Odpowiedzianego Biznesu, we współpracy z Instytutem PBS oraz Deloitte.
Takie właśnie, między innymi, pytanie o to, czy CSR w Polsce wpłynął na sposób funkcjonowania biznesu zadano osobom, które zawodowo zajmują się włączaniem zasad CSR do strategii biznesowych przedsiębiorstw. 15,8% badanych uznało, że zdecydowanie tak, a aż 65,4% sądzi, że raczej wpłynął. Odziaływania CSR-u na działalność biznesową zdecydowanie nie dostrzega zaledwie 0,8% respondentów, a 15,8% raczej nie widzi tu interakcji. Tylko 2% badanych nie potrafi określić, czy CSR wpłynął na funkcjonowanie biznesu.
– Zdecydowana większość osób, które zawodowo zajmują się koncepcją CSR uznaje, że idea ta zmieniła sposób prowadzenia biznesu. Jak się wydaje, to akurat osoby, które dobrze rozumieją temat, są świadome, także rozmaitych ograniczeń i słabości towarzyszących wdrażaniu CSR. Można zatem przypuszczać, że firmy dokonały znaczącego postępu, a ich deklaracje o odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu są zgodne z codzienną praktyką. Coraz częściej jest więc to widoczne dla ich interesariuszy – akcjonariuszy, społeczności lokalnych, pracowników, a w tym, w szczególności, menedżerów i menedżerek CSR – komentuje wyniki badań dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Marzena Strzelczak.
Pełna prezentacja wyników badania „Menadżerowie CSR” będzie miała miejsce podczas jesiennej konferencji „Biznes, który zmienia świat” [trwa rejestracja: http://odpowiedzialnybiznes.pl/konferencja2015/]. Badanie stanowi jeden z elementów obchodów „15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce”, który to jubileusz zainicjowało i koordynuje Forum Odpowiedzianego Biznesu. Jego celem jest docenienie m.in. ludzi, którzy przez wiele lat wspierali i rozwijali CSR w Polsce. To menedżerowie CSR, ale również specjaliści, koordynatorzy, reprezentanci organizacji pozarządowych, uczelni, ekspertów z różnych dziedzin: komunikacji, ekologii, logistyki, zarządzania.
W ten sposób w roku jubileuszu Forum Odpowiedzialnego Biznesu ustanowiło pierwszą w Polsce nagrodę w pełni dedykowaną CSR-owcom – Nagrodę „Ludzie, którzy zmieniają biznes”. Zostanie przyznana maksymalnie trzem osobom w kategoriach: Biznes i Sektor pozabiznesowy. Z okazji obchodów „15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce” wręczona zostanie również Nagroda Jubileuszowa. Ponadto widzowie TVP INFO, partnera medialnego nagrody, zadecydują, do kogo trafi nagroda w kategorii: „Człowiek, który zmienia biznes według widzów TVP INFO”. Laureatów pierwszej edycji nagrody poznamy 20 października 2015 roku podczas uroczystej gali, która odbędzie się w ramach międzynarodowej konferencji „Biznes, który zmienia świat”.
Do 28 sierpnia pracownicy sektora biznesu, jak i podmioty niebiznesowe, tj. administracja publiczna, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe, organizacje otoczenia biznesu mogą zgłaszać kandydatury osób, które w 2014 roku swoim osobistym zaangażowaniem i kreatywnym podejściem przyczyniły się do upowszechniania idei CSR w Polsce. Zgłoszenia należy przesyłać za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, dostępnego pod linkiem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/nagroda/.
Link do regulaminu Nagrody: http://odpowiedzialnybiznes.pl/regulamin-przyznawania-nagrody-ludzie-ktorzy-zmieniaja-biznes/
Pobierz materiały prasowe TUTAJ.
Nagrodę „Ludzie, którzy zmieniają biznes” wspierają:
Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
Patroni: Business Centre Club, Konfederacja Lewiatan, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych, Sieć SPLOT
Partner medialny: TVP INFO
Regionalny patron medialny: TVP Kielce
Patroni medialni: PAP Biznes, Personel i Zarządzanie, Odpowiedzialny biznes – Kompendium CSR, CR Navigator, CSR. Biznes Społeczeństwo Środowisko, csr.forbes.pl, GazetaPraca.pl, ngo.pl
[1] N=133, źródło: PBS, Badanie Menedżerowie CSR, 2015. Badanie „Menedżerowie CSR” zrealizowane zostało w Polsce w okresie maj-lipiec 2015 przez firmę badawczą PBS, na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem badania jest firma Deloitte.
Źródło: Materiały własne.
Tematem 23. wydania #KompendiumCSR jest odpowiedzialność w trudnych czasach. Tradycyjnie wśród autorek nie zabrakło Marzeny Strzelczak, prezeski, dyrektorki generalnej #FOB. Znajdziecie tam też teksty Marcina Dorocińskiego i @Harari_Yuval 😉 🔗 https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/23-wydanie-kompendium-csr/ #CSRwPL
📰 O naszej analizie tematycznej o #aktywizmkorporacyjny pisze także portal @MrktngPrzyKawie: https://marketingprzykawie.pl/espresso/przygotuj-sie-nawet-jesli-jeszcze-wiesz-fob-publikuje-analize-tematyczna-o-aktywizmie-korporacyjnym/ . . #CSRwPL #zrównoważonyrozwój #społeczeństwo @ALK_Warszawa @sotrender @ARCrynekopinia
Protected areas are vital in tackling the global #nature crisis. However, their success in helping to halt and reverse #biodiversity loss is a matter of quality - not just quantity. Read the full article from @unepwcmc ➡️ http://ow.ly/c16R50DENyJ
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.