NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?

NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?

Autorzy: UNICEF Polska

Data i miejsce wydania: Warszawa 2022

UNICEF Polska przeprowadziło kampanię skierowaną do biznesu. Jej celem było wypracowanie efektywnych założeń współpracy pomiędzy światem biznesu a organizacjami pozarządowymi.

– Tworząc przewodnik dla biznesu, zależało nam na tym, aby był on jak najbardziej uniwersalny. To materiał, z którego może skorzystać każda firma i każda organizacja charytatywna. Zawiera wskazówki jak powinna przebiegać efektywna współpraca biznesu i NGO i jaki schemat działania warto przyjąć, aby współpraca ta przyniosła korzyści dla obu stron. Współautorami poradnika są uczestnicy naszych warsztatów dla biznesu. Każdy wniósł swój komentarz, dzięki czemu powstała wyjątkowa, unikalna na rynku publikacja, którą udostępniamy bezpłatnie wszystkim zainteresowanym – powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Cenne wskazówki od praktyków

Przewodnik jest wspólnym dziełem 15 osób. Wśród nich znajdują się zarówno przedstawiciele UNICEF Polska, trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, jak też eksperci ze znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejszych, ale zaangażowanych społecznie firm: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Wszyscy podzielili się swoimi doświadczeniami na temat współpracy z organizacjami społecznymi lub wrażeniami z warsztatów „UNICEF dla biznesu”.

– Przewodnik jest doskonałym narzędziem dla każdego, kto podejmuje współpracę na linii NGO – biznes. Został stworzony na bazie doświadczeń, jakimi podczas warsztatów podzielili się praktycy z kilkunastu firm. Zawiera narzędzia do budowania prawdziwego partnerstwa, modele współpracy pomiędzy biznesem i NGO oraz wskazówki dla obu stron. Nadrzędną rekomendacją jest otwartość i dopasowanie zakresu współpracy pomiędzy tymi dwoma światami, gdyż podjęcie takiej współpracy to proces twórczy, który wiąże się z poszukiwaniem synergii konkretnych podmiotów z ich całym bagażem zasobów, tożsamością i potrzebami – powiedział Piotr Piasecki, trener biznesu prowadzący warsztaty.

W przewodniku m.in.:

  • Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie?
  • Co biznes daje organizacjom społecznym?
  • Co NGO może dać biznesowi?
  • W poszukiwaniu partnerstwa. Wnioski i rekomendacje

Przewodnik można pobrać na stronie UNICEF.