Komunikacja a wolontariat

Komunikacja a wolontariat

Autorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Data i miejsce wydania: Warszawa 2016

Wolontariat pracowniczy jest jedną z najchętniej podejmowanych form aktywności społecznej. Firmy wykorzystują go do zaangażowania swoich pracowników, a w tym celu wprowadzają programy wolontariackie.

Jednak ich działanie oraz skuteczność w dużej mierze zależy od przyjętych sposobów komunikacji firmy z wolontariuszami oraz beneficjentami pomocy. Na pytanie o to, jak lepiej tę współpracę rozwijać, opowiada najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Komunikacja a wolontariat”.

Temat wolontariatu jest dobrze znany i wiele materiałów jest już o nim dostępnych. Rzadziej jednak przywiązuje się specjalną uwagę do procesu komunikacji działań wolontariackich. Które jakkolwiek mogą stanowić o sukcesie czy porażce programów społecznych. Publikacja “Komunikacja a wolontariat” prezentuje dobre praktyki firm, a także opinie praktyków-ekspertów. W ten sposób pozwala krytycznie spojrzeć na działania podejmowane do tej pory w obszarze wolontariatu, a także zainspirować do zmian, pomóc w organizacji i planowaniu komunikacji.

Spis treści

  • Nawiązanie i budowanie współpracy z organizacją
  • Przygotowanie działań w ramach wolontariatu pracowniczego
  • Realizacja działań w ramach wolontariatu pracowniczego
  • Ewaluacja działań w ramach wolontariatu pracowniczego
  • Komunikacja zewnętrzna w wolontariacie kompetencyjnym
  • Wolontariat pracowniczy Partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Publikacja powstała w ramach Programu Partnerstwa FOB i jest rezultatem spotkania pt. “Komunikacja a wolontariat”, które odbyło się 5 listopada 2015 roku oraz pracy przedstawicieli firm, Partnerów FOB.

Pobierz publikację „Komunikacja a wolontariat”

Publikacja powstała w ramach Programu Partnerstwa FOB i jest rezultatem spotkania pt. „Komunikacja a wolontariat”, które odbyło się 5 listopada 2015 roku, oraz pracy przedstawicieli firm, Partnerów FOB. Dziękujemy!

Uczestnicy spotkania

  • Krzysztofa Bełz, Bank BGŻ BNP Paribas
  • Joanna Gajda, Bank BGŻ BNP Paribas
  • Anna Ciastoń, Bank Gospodarstwa Krajowego
  • Paulina Kaczmarek, Deloitte
  • Marzena Karpińska, Fortum Power and Heat Polska
  • Agnieszka Gajek, Fundacja BGK im. J. K. Steczkowskiego
  • Paulina Zalewska, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy
  • Monika Strogulska, Fundacja LOTTO Milion Marzeń
  • Patrycja Zaborek, Fundacja PGE – Energia z Serca
  • Andrzej Babańczyk, Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM
  • Jarosław Herrmann, POLPHARMA
  • Katarzyna Grzywacz, POLPHARMA
  • Ewa Solarz, SGS Polska
  • Justyna Stasińska, T-Mobile Polska

Autorzy opisów dobrych praktyk

  • Krzysztofa Bełz, Bank BGŻ BNP Paribas
  • Joanna Gajda, Bank BGŻ BNP Paribas
  • Dorota Okoń, Bank Zachodni WBK
  • Katarzyna Teter, Bank Zachodni WBK
  • Katarzyna Górniak-Łojek, CEMEX Polska
  • Maciej Mikołajewski, CEMEX Polska
  • Paulina Kaczmarek, Deloitte
  • Marzena Karpińska, Fortum Power and Heat Polska
  • Kinga Pańczyszyn, Fundacja BGŻ BNP Paribas
  • Paulina Zalewska, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy
  • Monika Strogulska-Dwojak, Fundacja LOTTO Milion Marzeń
  • Patrycja Zaborek, Fundacja PGE – Energia z Serca
  • Agnieszka Kazimierska, Fundacja PZU
  • Agata Robińska, Kompania Piwowarska
  • Katarzyna Radecka, Kompania Piwowarska
  • Paulina Glugla, NIVEA Polska
  • Magdalena Pachulska, PGE Polska Grupa Energetyczna
  • Agnieszka Krajnik, Provident Polska

Autorzy wypowiedzi

  • Katarzyna Teter, Bank Zachodni WBK
  • Paulina Kaczmarek, Deloitte
  • Magdalena Olejnicka, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy
  • Agnieszka Kazimierska, Fundacja PZU
  • Andrzej Stangret, PGE Polska Grupa Energetyczna
  • Agnieszka Krajnik, Provident Polska
  • Justyna Rozmysłowska-Wize, T-Mobile Polska
  • Danuta Wójcik, T-Mobile Polska