Edelman Trust Barometer 2019

Edelman Trust Barometer 2019

Edelman Trust Barometer (Barometr Zaufania Edelman) opublikował wyniki swojego corocznego badania poziomu zaufania na świecie. W raporcie wskazano, że ogólny wskaźnik zaufania Trust Index w wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku o 3 p.p. 

Okazuje się, że ogólny wskaźnik zaufania, w porównaniu do poprzedniego roku, wzrósł na 3 punkty i wynosi 52 punkty. Najwyższym odsetkiem zaufania cieszą się pracodawcy (75%) oraz organizacje pozarządowe (57%) i biznesowe (56%). Mniej wiarygodne dla społeczeństwa światowego są natomiast takie instytucje jak media czy rząd (odpowiednio 47% i 48%).

Ponad dwie trzecie badanych pracowników ma nadzieję, że pracodawca aktywnie przyłączy się do nich w promowaniu kwestii społecznych. W opinii 76% ankietowanych szefowie firm powinni także przejąć inicjatywę w działaniach zamiast oczekiwać na sygnały ze strony rządów.

Autorzy raportu podkreślają, że pracodawcy, którzy skupiają się na budowaniu zaufania, mogą liczyć na wymierne korzyści: pracownicy, którzy ufają swojemu pracodawcy, wykazują wobec niego większe zaangażowanie (71 proc.), lojalność (74 proc.), poparcie (78 proc.) i zobowiązanie (83 proc.) niż pracownicy, którzy są sceptyczni wobec swojego pracodawcy. Według 78 % ankietowanych sposób, w jaki firma traktuje swoich pracowników ma duży wpływ na to, czy dana firma jest godna zaufania. Ponad dwie trzecie respondentów deklaruje, że dobra reputacja danej firmy może spowodować, że kupią lub wypróbują jej produkt czy usługę.

Pobierz publikację>>>