E-wolontariat i narzędzia cyfrowe w wolontariacie pracowniczym

E-wolontariat i narzędzia cyfrowe w wolontariacie pracowniczym

Autorzy: Karol Krzyczkowski, Ewa Wojciechowicz

Data i miejsce wydania: Warszawa, 2021

Zapraszamy do lektury kolejnej publikacji zbierającej doświadczenia praktyków wolontariatu pracowniczego z firm partnerskich Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podjęliśmy się w niej tematu wykorzystania narzędzi cyfrowych i nowych technologii w przygotowaniu i realizacji wolontariatu pracowniczego.

Pobierz publikację »

Publikacja jest zamknięta w cyklu Promocja – Przygotowanie – Realizacja – Podsumowanie organizacji wolontariatu pracowniczego. Opisujemy w niej działania, które mogą być – i są – realizowane w oparciu o narzędzia cyfrowe, niezależnie od tego, czy wolontariat ten jest wykonywany zdalnie, czy wymaga osobistej obecności pracownika-wolontariusza.

Do każdej z części cyklu dołączyliśmy praktyki zebrane od naszych firm partnerskich. Co ciekawe, w ramach poszukiwania praktyk czasami spotykaliśmy się z wątpliwościami, czy jest to w ogóle działanie, którym warto się dzielić. Część z nich na stałe wrosła już w kulturę pracy niektórych firm w takim stopniu, że nawet przez menedżerów jest odbierana jako coś oczywistego, nad czym się nie zastanawiają.

Swoimi praktykami podzieliły się z nami firmy: BNP Paribas Bank Polska, Castorama, CEMEX Polska, Grupa Kapitałowa CCC, Citi w Polsce, ING Bank Śląski, Kompania Piwowarska, Orange Polska, Provident Polska, PZU, Santander Bank Polska, Samsung Polska i T-Mobile.

Publikacja jest trzecią z serii dotyczącej wolontariatu pracowniczego, po publikacjach „Wolontariat pracowniczy na rzecz społeczności lokalnych” i „Komunikacja a wolontariat”

Publikacja powstała w ramach projektu “Od akcyjnego zaangażowania do aktywnego obywatelstwa – rozwój wolontariatu pracowniczego w Polsce”, sfinansowanego ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2018-2030.