Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Z badania przeprowadzonego przez Deloitte wyłania się obraz „odpornych pokoleń” Y i Z. Stojąc w obliczu bezprecedensowych, gwałtownych zmian, dotyczących zarówno sytuacji zdrowotnej jak i ekonomicznej na świecie, jakie wywołała pandemia COVID-19, milenialsi wykazują szczególną determinację i kreślą własną wizję budowania lepszej przyszłości.
Pod koniec 2019 roku, w ramach dziewiątego już dorocznego badania Deloitte Global Millennial Survey 2020 firma Deloitte przeprowadziła sondaż wśród 18,4 tys. przedstawicieli pokolenia Y i Z z 43 różnych krajów, w tym 300 osób z Polski, aby poznać ich poglądy na wiele różnych spraw – począwszy od działań, jakie podejmują, aby zmienić świat na lepsze, poprzez ich oczekiwania względem kariery zawodowej i pracodawców, roli biznesu w społeczeństwie, aż po kwestie związane ze zdrowiem psychicznym i stresem.
Na początku bieżącego roku, już po wybuchu pandemii COVID-19, przeprowadzono dodatkową ankietę, na którą odpowiedziało 9,1 tys. osób z 13 krajów i która uzupełniła wyniki poprzedniego badania o aktualne informacje na temat:
Wynika z niego, że mimo różnych osobistych obaw i wyzwań, z którymi mierzą się przedstawiciele obu tych pokoleń, w dalszym ciągu ważne są dla nich sprawy społeczne. Wszystko wskazuje na to, że wydarzenia ostatnich miesięcy zwiększyły dodatkowo ich gotowość do działania na rzecz pozytywnych zmian w lokalnych społecznościach i na całym świecie. Dążą jednocześnie do tego, aby przedsiębiorstwa i władze państwowe realizowały podobne obietnice wobec społeczeństwa, stawiając ludzi ponad zyskami i traktując ochronę środowiska naturalnego jako jeden ze swoich podstawowych priorytetów.
Świat, w którym przyjdzie nam żyć po pandemii, będzie z pewnością inny i w większym stopniu odzwierciedlający ideały wyznawane przez młodych, wyrażone zarówno w ostatniej, jak i wcześniejszych edycjach badania Deloitte. Przedstawiciele tych dwóch pokoleń zobaczyli na własne oczy, jak szybko nasza planeta może się zregenerować, firmy dostosować do nowej rzeczywistości, a także jak zaradni i skłonni do współpracy mogą być ludzie. Oni nie tylko wiedzą, że po ustaniu pandemii jako społeczeństwo możemy zmienić się na lepsze, ale są wystarczająco zdeterminowani, aby wprowadzić tę zmianę w życie.
Pokolenia Y i Z
Przedstawiciele pokolenia Y, którzy wzięli udział w badaniu, to osoby urodzone pomiędzy styczniem 1983 a grudniem 1994 roku. Respondenci z pokolenia Z urodzili się pomiędzy styczniem 1995 a grudniem 2002 roku. Wielkość całej próby – łącznie: z badania głównego przeprowadzonego pod koniec 2019 roku oraz dodatkowego przeprowadzonego w związku z pandemią COVID-19 – w sumie wyniosła 27 500. Jest to zatem największy sondaż przeprowadzony przez Deloitte wśród przedstawicieli tych dwóch pokoleń w całej, dziewięcioletniej już historii raportu.
Najważniejsze wnioski
Obraz, jaki wyłania się z tegorocznego raportu, jest dość skomplikowany, ale napawa optymizmem:
Raport dostępny jest tutaj >>