Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju spowodował wzrost zapotrzebowania firm na specjalistów w tym zakresie. Forum Odpowiedzialnego Biznesu wraz z partnerami postanowiło przyjrzeć się pożądanym kompetencjom oraz najważniejszym wyzwaniom stojącym przed pracownikami odpowiedzialnymi za kwestie CSR w firmie. Efektem tych prac jest analiza tematyczna FOB „CSR-owiec, czyli kto?”
Link do publikacji >>
Analiza tematyczna Forum Odpowiedzialnego Biznesu „CSR-owiec, czyli kto?” to efekt dyskusji ekspertów FOB z przedstawicielami firm – partnerów stowarzyszenia, w tym szczególnie przedstawicieli: BGŻ BNP Paribas, Banku Zachodniego WBK, Fundacji WSPÓLNIE LafargeHolcim (Lafarge Polska). W opracowaniu wykorzystano m.in. wyniki badania „Menedżerowie CSR” z 2015 r. oraz dane z badania na temat zawodu CSR-owca, przeprowadzonego w 2017 r. wśród użytkowników portalu Odpowiedzialnybiznes.pl. Inspiracją do opracowania analizy był rozwój koncepcji CSR na rynku polskim, który spowodował rosnące zapotrzebowanie firm na pracowników specjalizujących się w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.
– Najnowsza analiza tematyczna Forum Odpowiedzialnego Biznesu ma na celu wsparcie firm w poszukiwaniu specjalistów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz uświadomienie zakresu i znaczenia pracy CSR-owca. Publikacja pełni także rolę informatora dla studentów i absolwentów, którzy chcieliby podjąć pracę w społecznie zaangażowanym biznesie – mówi Marzena Strzelczak, Dyrektorka Generalna i Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Obserwowany przez nas rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość tego zawodu – dodaje Marzena Strzelczak.
Zadaniem CSR-owca jest wspieranie osiągania przez firmę celów społecznych, środowiskowych, organizacyjnych oraz finansowych. Jego kluczowymi kompetencjami są: myślenie systemowe, współpraca zewnętrzna, innowacje społeczne, śledzenie trendów, wartości wdrożone w działania. W ogłoszeniach zazwyczaj nie jest wymagany konkretny kierunek studiów, choć jako preferowane wykształcenie wskazuje się często nauki społeczne.
– W najnowszej analizie tematycznej przyjrzeliśmy się kompetencjom, zakresowi zadań oraz wymaganiom stawianym kandydatom w przykładowych ofertach pracy – wyjaśnia Katarzyna Mróz, menedżerka projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Społeczna odpowiedzialność związana jest z ciągłym poszukiwaniem nowych rozwiązań, badaniem potrzeb, współpracą z różnorodnymi grupami interesariuszy, inicjowaniem działań, śledzeniem trendów z zakresu rozwoju zrównoważonego – i na te potrzeby firmy odpowiada właśnie CSR-owiec – mówi Katarzyna Mróz.
– Obszar społecznej odpowiedzialności biznesu łączy kompetencje biznesowe i społeczne. W codziennej pracy CSR-owca niezbędne są trzy kluczowe aspekty: empatia, interdyscyplinarność i umiejętność współpracy. Osoba odpowiedzialna za CSR w danej instytucji powinna rozumieć jak funkcjonuje biznes i jaki wywiera wpływ na gospodarkę, otoczenie i środowisko naturalne. Inspirowanie i wspieranie odpowiedzialnego rozwoju organizacji to codzienność w naszej pracy, która połączona z pasją i poczuciem misji przynosi wymierne korzyści – mówi Maria Krawczyńska, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Banku BGŻ BNP Paribas, firmie która zainspirowała do podjęcia tematu analizy.
Analizy tematyczne Forum Odpowiedzialnego Biznesu to cyklicznie wydawane publikacje, których celem jest dostarczenie informacji na kluczowe dla CSR temat w zwięzłej i przystępnej formie oraz przedstawienie różnych punktów widzenia, które pojawiają się w dyskursie publicznym. Wydane do tej pory analizy dostępne są w “bazie wiedzy” na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl.
Czynniki środowiskowe odgrywają coraz większą rolę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych 📈 A jak są integrowane w portfelu inwestycyjnym? Na czym polega proces selekcji spółek do indeksów akcyjnych #ESG przez MSCI? ▶️ https://bit.ly/39ED6rT #CSRwPL #zrównoważonyrozwój
Prawie 700 milionów - tyle butelek wykonanych w 100% z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu Henkel wprowadził na rynek europejski. ♻️ Materiał zawiera #SocialPlastic z naszej współpracy z @PlasticBank. Dowiedz się więcej: 👉 https://www.henkel.com/press-and-media/press-releases-and-kits/2020-12-17-henkel-launched-almost-700-million-bottles-made-of-100-recycled-plastics-to-the-market-in-europe-1138976 #CircularEconomy
- Pracownice i pracownicy z obowiązkami opiekuńczymi są świadomi, odpowiedzialni, dojrzalsi - tłumaczy na łamach #ICANManagementReview Marzena Strzelczak, prezeska, dyr. gen. #FOB 📰 Zachęcamy do lektury! 👉 http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/czas-proby-dla-kobiet/ #CSRwPL @SantanderBankPL @HenkelPolska
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.