Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania CSR

Wybrany obszar tematyczny: Prawa człowieka

Zobacz wszystkie publikacje

Przewodnik dla firm „Więcej kobiet w zarządzaniu – to się opłaca”

Faktem jest, że firmy mające w swoich zarządach kobiety, osiągają lepsze wyniki finansowe niż firmy, które nie mają ich w swoich władzach. Mimo to, choć wśród ogółu kadry kierowniczej w Polsce panie stanowią 39,8%, w zarządach i radach nadzorczych jest ich tylko 15%. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, realizując projekt „Równość w Biznesie”, chce to zmienić.

ALTWEAR – Etyczna moda od podszewki

Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda“? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbior wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego.

Time for diversity. Accelerating performance in Europe’s boardrooms (2014)

Raport wydany przez EY jest kontynuacją publikacji z 2013 „Time for change: recruiting for Europe’s boardrooms”. Pokazuje on, jak dzięki różnorodności można poprawić swoje wyniki (szczególnie w kontekście zarządzania ryzykiem), przygotowując się jednocześnie do wprowadzenia rozwiązań kwotowych w miejscach pracy.

Polska wersja wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka

Dzięki współpracy Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” i Fundacji im. Friedricha Eberta opublikowana została polska wersja językowa Wytycznych dotyczących biznesu i praw człowieka: Wdrażanie Dokumentu Ramowego ONZ „Chronić, Szanować, Naprawiać” (oryg. UN Guiding Principles on Business and Human Rights: Implementing the United Nations “Protect, Respect and Remedy” Framework).

Badanie Putting All Our Minds to Work: An Assessment

Aż 44 proc. firm na świecie w ostatnich czterech latach zdecydowało się na wprowadzenie wewnętrznych polityk i praktyk wspomagających rozwój zawodowy kobiet. Jak jednak wynika z badania „Putting All Our Minds to Work: An Assessment” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte oraz organizację Business and Industry Advisory Committee (BIAC), jednocześnie w prawie jednej czwartej firm w tym samym czasie, kobiety zajmujące stanowiska kierownicze, zrezygnowały z pracy. Jak się okazuje awansowi kobiet sprzyjają przede wszystkim wewnętrzne regulacje, a także rosnąca świadomość ich zalet menedżerskich i przywódczych w kierownictwie firmy.

Raport: Kraje G20 i nierówne traktowanie płci – w jaki sposób G20 mogłoby poprawić prawa kobiet w zatrudnieniu, opiece socjalnej i polityce fiskalnej

Raport pt.: „Kraje G20 i nierówne traktowanie płci – w jaki sposób G20 mogłoby poprawić prawa kobiet w zatrudnieniu, opiece socjalnej i polityce fiskalnej” prezentuje dlaczego ambitne plany rozwojowe krajów G20 nie mogą być zrealizowane bez brania pod uwagę problemów dotyczących dyskryminacji systemowej i wykluczenia ekonomicznego kobiet w krajach G20.

Urlopy dla ojców w kontekście różnych modeli polityki rodzinnej w Europie

Publikacja przygotowana przez Instytut Spraw Publicznych porusza temat przepisów związanych z urlopami ojcowskimi w różnych krajach kontynentu w kontekście prowadzenia polityki prorodzinnej. Szczególnie silny naciski został postawiony na uwarunkowania obowiązujące w naszym kraju.

Kawowy barometr 2014

Szereg najważniejszych organizacji i instytucji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju: Hivos, IUCN Netherlands, Oxfam Novib, Solidaridad i WWF opublikowało raport dotyczący sytuacji producentów kawy. Szczególnie duży nacisk położono w nim na kawę organiczną i produkowaną z poszanowaniem praw lokalnych wytwórców.

Mowa nienawiści – Raport z badań sondażowych

Z wypowiedziami rasistowskimi w Internecie zetknął się co trzeci dorosły Polak oraz aż 70 procent ludzi młodych. Zaskakująco wielu Polaków akceptuje używanie mowy nienawiści – szczególnie wobec Żydów, Romów, muzułmanów i osób nieheteroseksualnych – i nie widzi w niej nic obraźliwego. Takie wyniki uzyskano w najnowszym badaniu Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW i Fundacji Batorego.

Gdy ekonomia nie nadąża za rozwojem społecznym – wyniki badania Social Progress Index 2014

Wydaje się to niemożliwe, ale Polska jest lepiej rozwinięta niż m.in. Kuwejt i Arabia Saudyjska. Chociaż obydwa te kraje mogą pochwalić się większym PKB w przeliczeniu na mieszkańca, to pod względem rozwoju społecznego znacznie je wyprzedzamy. Takie wnioski można wysnuć z rankingu Social Progress Index 2014 (Indeks Rozwoju Społecznego 2014), przygotowanego przez Social Progress Imperative.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny