Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania ESG

Wybrany obszar tematyczny: Prawa człowieka

Zobacz wszystkie publikacje

W pracy jesteśmy tacy sami? Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w Polsce. Raport z badania „Pracodawca na TAK” wraz z rekomendacjami.

Pierwsze na polskim rynku badanie łączące potrzeby pracodawców oraz osób z niepełnosprawnością. Jego celem była identyfikacja i analiza wyzwań, jakie stoją przed osobami niepełnosprawnymi poszukującymi pracy, a także poznanie opinii i postaw pracodawców na temat zatrudniania pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością.

Zarządzanie wiekiem skierowane na osoby 50+ Poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców i nie tylko

Poradnik dotyczy zarządzania wiekiem, czyli konkretnego aspektu zarządzania pracownikami, który wykorzystuje ich zróżnicowanie wiekowe. Takie działanie dotyczy pracowników w różnym wieku, ale bardzo często obejmuje osoby 50+ z uwagi na ich trudną sytuację na rynku pracy. Z większości przedstawionych w poradniku praktyk zarządzania wiekiem mogą korzystać nie tylko pracownicy 50+, lecz także wszyscy zatrudnieni – bez względu na wiek, jest więc on uniwersalnym narzędziem skierowanym do pracodawców.

Raport „Wdrażanie zarządzania oraz jego efekty wśród sygnatariuszy Karty Różnorodności w Unii Europejskiej (2014)”

Wiele badań zrealizowanych w Unii Europejskiej wskazuje, że zarządzanie różnorodnością jest źródłem wartości w biznesie. Korzyści biznesowe nie wynikają po prostu z samego faktu istnienia różnorodności wśród pracowników, lecz do ich pojawienia się niezbędne jest skuteczne zarządzanie różnorodnością. W niniejszym raporcie przedstawiono informacje na temat bieżącego stanu wdrażania zarządzania różnorodnością wśród sygnatariuszy 111 Kart Różnorodności oraz wpływu podpisania Karty Różnorodności na rozwój polityki różnorodności i działań sygnatariuszy w tym zakresie.

„Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015)

Jak wynika z najnowszego raportu Deloitte „Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015) 6 na 10 pracowników z pokolenia Y przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na misję firmy i realizowane przez nią cele. Millenialsi oczekują od biznesu angażowania się w sprawy społeczne czy środowiskowe. Biznes to nie tylko praca przy biurku, ale i realizowanie wyższych idei – twierdzą. Dlatego coraz częściej firmy podejmują takie działania CSR, które mogą być również istotne z punktu widzenia pokolenia Y.

Raport „The Values Revolution”

Oczekiwania młodych Brytyjczyków względem biznesu są dużo wyższe niż reszty społeczeństwa. Idzie za tym także inne podejście do pracy i sposobu motywowania pracowników. Podobne zmiany zachodzą także w Polsce.

18th Annual Global CEO Survey

Poszukiwanie specjalistów z nietypowymi umiejętnościami staje się coraz istotniejsze zarówno dla dużych firm, jak i dla małych rodzinnych biznesów. 81% CEO z pośród ponad 1200 przebadanych przez firmę doradczą PwC stwierdziło, że obecnie poszukują pracowników posiadających znacznie szerszy zakres umiejętności niż w przeszłości.

Why diversity matters

  McKinsey has been examining diversity in the workplace for several years. Report, Diversity Matters, examined…

Przewodnik dla firm „Więcej kobiet w zarządzaniu – to się opłaca”

Faktem jest, że firmy mające w swoich zarządach kobiety, osiągają lepsze wyniki finansowe niż firmy, które nie mają ich w swoich władzach. Mimo to, choć wśród ogółu kadry kierowniczej w Polsce panie stanowią 39,8%, w zarządach i radach nadzorczych jest ich tylko 15%. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, realizując projekt „Równość w Biznesie”, chce to zmienić.

ALTWEAR – Etyczna moda od podszewki

Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda“? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbior wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego.

Time for diversity. Accelerating performance in Europe’s boardrooms (2014)

Raport wydany przez EY jest kontynuacją publikacji z 2013 „Time for change: recruiting for Europe’s boardrooms”. Pokazuje on, jak dzięki różnorodności można poprawić swoje wyniki (szczególnie w kontekście zarządzania ryzykiem), przygotowując się jednocześnie do wprowadzenia rozwiązań kwotowych w miejscach pracy.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny